🔥 HEAVY DUTY – YKSI SARJA, MAKSIMITULOS 🔥

Meta title: 🔥 HEAVY DUTY – YKSI SARJA, MAKSIMITULOS 🔥

Meta description: HIT-metodin rautainen treenifilosofia: äärimmäinen intensiteetti, lyhyt määrä, maksimaalinen kasvu.

Niinisalossakin treenipuitteet ovat mielestäni enemmän kuin kohdallaan, varuskunnan punttisali lienee edelleen paras ja asiallisin missä olen treenannut. Ja tykistössä muutenkin pääsee ihan mukavasti iltaisin treenaamaan, ei ongelmaa sen suhteen :D RUK olikin sitten tietysti oma lukunsa.. Mulla oli sen verran vähän punttitaustaa ennen inttiä takana, että pystyin nostamaan tuloksia armeijassa ihan mukavasti, ja parempaankin olisi mahdollisuus ollut, jos olisin treenannut järkevämmin ja mättänyt muken sapuskaa napaan ahkerammin.

Rukissahan oli tosi hyvä treenata ku sai kunnolla safkaa iltapalallakin ja oli paljo vapaa-aikaa kassulla. Mä sain haminassa ekaa kertaa sarjapainot taas nousuun.

Kaks viikkoa keuruulla takana. Mahottoman pieni sali siellä niin ei kauheesti innosta käydä treenaamassa. Pitää pyrkiä käymään jotain ainaki tekemässä, mutta ei siellä viiti ihan täysillä vääntää ku sitten paikat ihan jumissa ja sitte ei oo rentoa ryömiä lumihangessa :D. Jos P-kauden jälkeen pääsee kuskiks niin tulee paljon pelkkiä teoria päiviä niin niitä edeltävinä päivinä voi kyllä vääntää täysillä sitten.
Nytkin vaan mukavasti ollu reilun viikon kipeänä :S

Onko muita keuruun porukkaa?

Itsekin keuruulla oleilen, oleillut jo reilun puoli vuotta. Sali on mielestäni muuten aivan hyvä, mutta tosiaan illalla kun vapaa-aika alkaa niin ruuhka on melkoinen. Joka paikkaan saa jonottaa ja painot on vähissä ja se tekee treenaamisesta hieman hankalaa.

Rukissahan oli tosi hyvä treenata ku sai kunnolla safkaa iltapalallakin ja oli paljo vapaa-aikaa kassulla. Mä sain haminassa ekaa kertaa sarjapainot taas nousuun.

Kyllä rukin metsäpäivien määrä riitti mulla tekemään treenaamisesta hieman katkonaista.. Lomatkin jäivät melko lyhyiksi kotimatkan ollessa 7h/suunta, joten harvemmin löysin aikaa/motivaatiota treenaamaan lähtemiseen, kun saliakaan ei tuolloin ihan kotikulmilta löytynyt. Iltapalaa sai Niinisalossakin, ja vapaa-aika iltaisin oli pääsääntöisesti molemmista päistä pidempi kuin Haminassa, melkoisen löysä paikka kun on. Toki tätäkin viestiä leimaa tuo motivaation puute, laadukkaampaan treeniin rukissakin olisi varmasti mahdollisuus ollut. Näin joka tapauksessa itse koin asian.

Motivaation saaminen intissä on kyllä vaikeata. Mieli lähteä salille on suuri, mutta siellä ei kuitenkaan voi vetää täydellä teholla, koska sitten tekee armeijasta hankalaa. Ei tunnu joku marssi mukavalta kun takana on helvetin raskas kyykky. Ja taas kevyesti tekemiseen itseltä ei motivaatioita löydy. Tänään kun pääsi lomille niin oli mukava käydä tekemässä vähän kovempaa ja huomenna sitten energiatasot taas ylhäällä niin ihan täysillä vaan.

- "Miettikää nyt äijät, mitä me on oikeasti opittu intin aikana, mikä on ratkaisevaa pressan tontin kannalta. Siellä oppii syömään munkkia ja tumputtamaan niin, ettei peitto heilu" , Kuustonen heitti.

Dodii, tarkotus lähteä hakeen ensi vuoden (2013) Erikoisrajajääkärikurssille, jonka pääsy kokeet aika lailla vuoden päästä. Tänä vuonna olin siellä myös, mutta paskoin nilkkani viimesessä juoksussa, joten jouduin keskeyttämään :face: Tarkoituksen treenata siis ensivuoden testeihin entistä kovemmaksi, ja ajattelin aloittaa sen jo nyt enkä kuukautta ennen. Pari asiaa minua kumminkin vaivaa: Lihaskuntoa siellä tarvitsee todella paljon, mutta jos vetää hirmu lihaskuuria niin koko ajanhan sitä tulee painavemmaksi mikä haittaa hiihtoa juoksua, vai olenko väärässä? Onko lihasta mahdollista treenata ilman hullua bulkkausta että se jopa kasvaa eikä vaan kiinteydy. Samalla on myös pakko treenata hiihtoa, uintia ja juoksemista. onko tällainen treenaaminen millään tavalla mahdollista, vai onko parempi vain keskittyä treenaamaan joko lihaskuntoa, tai aerobista kuntoa. Älkää ny itkekö että mee salille ja syö vitusti ja et jaksa juosta etkä hiihtää sen jälkeen. Kiitos!! Aloituskunto siis ehkä ½ vuotta aktiivista sali treeniä sekä yli 10 vuotta kiekkoa, että ihan pohjamudista ei tarvitse lähteä.

No näinhän niitä löytyy ja jokaisessa sanotaan että et sää lihaskuntoo sen kummemmin intissä tarviit, kuhan jaksat sillontällön juosta. mut erkkareissa se on vähä eri homma. siel ei pärjää "jos jaksaa sillon tällön vähä juosta..." mutta kiitos kumminki. Ja nuo ljk threadit oli vaan sellasia että porukka tietää ketä sinne on menossa ja millon.

Kyllä siellä LJK-threadeissa on paljon treeniaiheistakin keskustelua.

Miten erkkareissa tarvii erilailla lihaskuntoa? Yleensä varustus on kevyempi kuin monessa muussa hommassa, mutta siirtymät sitten nopeita ja pitkiä. Mitä noiden erkkareiden kanssa tuli RUK:ssa juteltua, niin enemmän siellä tarvii juoksukuntoa ja sitkeyttä kun monessa muussa hommassa, mutta vähemmän on fyysistä voimaa vaativa työntekoa kuin esim. PST linjalla missä leikitään jatkuvasti ammusten, ohjusten, sinkojen ja miinojen kanssa.

Yleensäkään intissä ei kovin kummoista lihasvoimaa vaadita. Sitkeyttä ja kestävyyttä tulee toki olla, mutta jollain 120kg penkkituloksella ja 200kg kyykyllä et tee yhtään mitään. Lihaksista erityisesti keskivartaloa kannattaa harjoittaa ja ryhti olla kunnossa niin ei mene selkä paskaksi pitkillä siirtymillä rinkka selässä.

Sanotaan nyt vaikka että jos juokset cooperissa yli 3000m, vedät 60 nättiä punnerrusta yhteen menoon ja saat 15 leukaa hyvällä tekniikalla niin pärjäät intissä kunnon puolesta ihan missä tahansa hommassa erkkareista sukeltajiin. Loput on sitten päästä kiinni että miten pitkään saat tehoja irti kun mennään oman sietokyvyn rajoilla. Erikoisjoukoissa sinut vain ajetaan sinne rajoille vähän useammin.

Kai sä itse tiedät mitä ne vaatii jos siellä jo aiemmin olet ollu?

Miten olit pärjänny siihen asti kun nilkka hajosi?

Voidilla olikin tossa jo kaikki tärkeät pointit...

Kai sä itse tiedät mitä ne vaatii jos siellä jo aiemmin olet ollu?

Miten olit pärjänny siihen asti kun nilkka hajosi?

Voidilla olikin tossa jo kaikki tärkeät pointit...

Joo kyllähän mä tiedän, halusin vaan saada useamman ihmisen mielipidettä siitä mitä sinne nyt kannattaa vuoden kuluessa treenata. Voidilla hyviä pointteja kyllä.
Pärjäsin about keskiviivan paremmalla puolella siellä testeissä, mutta ensi vuodelle tavoitteena päästä hivottelee täysiä pisteitä. sillä tässä kyselen..
Ja ei se voidi voi väittää että erikoisjoukoissa ei sen enempää kuntoo vaadita ku muissakaa varuskunnissa.. Kiitos ny kumminki

Kuusi koulukaveriani on erkkareita ja melko harvaa heistä näkee kuntosalilla "isojen rautojen" kanssa. Fyysisestihän kaverit kyllä ovat hyvässä kunnossa, mutta eivät he voima- eikä massatuloksia kattele. Kaikkia heitä yhdistää helvetin hyvä aerobinen kunto ja lihaskestävyys (hieman voidia toistelen).

PS. Kaikilla kuudella kaverilla on lisäks helvetin hyvä viinapää, vink vink ;)

Itse en jaksa stressata treenaamisesta. Voimat ovat päivien jälkeen aika finaalissa ja motivaatio ei tahdo riittää sinne salille, vaikka muuten olisikin kova hinku päästä kolisteleen. En mä usko, että toi intissä olo aika on niin pitkä, että sen aikana niin merkittävää muutosta kroppaan tulee, vaikka vähän vähemmän treenaisikin.

Sen jälkeen lihasmuisti hoitaa kyllä vanhan kuosin takaisin melko nopeasti! :)

Itse en jaksa stressata treenaamisesta. Voimat ovat päivien jälkeen aika finaalissa ja motivaatio ei tahdo riittää sinne salille, vaikka muuten olisikin kova hinku päästä kolisteleen. En mä usko, että toi intissä olo aika on niin pitkä, että sen aikana niin merkittävää muutosta kroppaan tulee, vaikka vähän vähemmän treenaisikin.

Sen jälkeen lihasmuisti hoitaa kyllä vanhan kuosin takaisin melko nopeasti! :)

En ymmärrä. Kova hinku olisi päästä salille mutta motivaatio ei riitä?

Back
Ylös Bottom