🔥 HEAVY DUTY – YKSI SARJA, MAKSIMITULOS 🔥

Meta title: 🔥 HEAVY DUTY – YKSI SARJA, MAKSIMITULOS 🔥

Meta description: HIT-metodin rautainen treenifilosofia: äärimmäinen intensiteetti, lyhyt määrä, maksimaalinen kasvu.

Saat olla aika sissi jätkä jos meinaat lihat pitää ja treenit suorittaa intissä. Voin luvata, että motivaatiota koetellaan etenki leireillä, pakkisafka on sellasta kuraa, jonka alas saamista pitää treenata :P yli viikon kestävillä leireillä ei ole varmaa, että tuleeko ruokaa ollenkaan. Kassulla sitten muken ruoka on iha laadukasta ainakin vekaranjärvellä, sieltä saa ihan perus terveellistä ruokaa ja paljon. Iltavapailla sitten jos sitä motivaatiota on nii salille ja niitä omia rehuja naamaan, mutta veikkaan sotilaskodin maagiseen voimaan mikä vetää puoleensa etenki sinne mässy hyllyille ^^ ASENTO, KÄÄNNÖS OIKEAAAAAAAN PÄIN! TAHDIISSSAAA MARS, TAHDINTOISTOJA VASEMMALLA, AAMUJA AAMUJA AAMUJA

Ite meen vaan pähkinä ja mässy linjalla. Kaloreita tulee päivässä ihan vitusti. Aina kun kaappi aukee nii jotain lähtee kourallinen mukaa. Salilla oon käyny ehkä 5-6 kertaa ja aivan kaameeta treeniä (siis seisoskelua). Kuitenki ihan suht hyvin pysyny ainaki tulokset vielä siellä missä ennenki. Tosin ei ne paljoa voiskaa laskea... ;( Kyllä siellä aikaa reenata on jos vaa oikeesti jaksaa muka raahautua sinne salille. Ite olen Santiksessa spollena ja joka päivä vois vetää parin tunnin reenin jos vaan motivaatioita riittäis.

Ite meen vaan pähkinä ja mässy linjalla. Kaloreita tulee päivässä ihan vitusti. Aina kun kaappi aukee nii jotain lähtee kourallinen mukaa. Salilla oon käyny ehkä 5-6 kertaa ja aivan kaameeta treeniä (siis seisoskelua). Kuitenki ihan suht hyvin pysyny ainaki tulokset vielä siellä missä ennenki. Tosin ei ne paljoa voiskaa laskea... ;( Kyllä siellä aikaa reenata on jos vaa oikeesti jaksaa muka raahautua sinne salille. Ite olen Santiksessa spollena ja joka päivä vois vetää parin tunnin reenin jos vaan motivaatioita riittäis.
Hyv'ä että treenaamaan sentään pääsee! Santikseen lähdössä itsekin kesällä ja spolleksi ois tarkotus yrittää päästä.

Juu intis on melkein mahdotonta pitää lihoja. Leireil ei puhettakaan että sais protskua tarpeeks ja kasarmillaki on aika niukkaa... Voihan sitä koittaa juomalla maitoo sanotaanko Paljon ja jos näkyy täyslihaleikkeleit (ei mitää lauantaimaggaraa) nii vetelet sitä 300g aamulla :D Sit ostat sotkusta tonnikalaa pari purkkii iltapalaksi. Tossa muutama pikku vinkki.

Olen siis 18v nuori nainen jolla on inttiin lähtö 9kk kuluttua.Nyt toivoisin et joku voisi hieman neuvoa,että miten,kuinka usein ja paljonko kannattaa treenata viikossa. Olen itse melko pienen kokoinen n.50kg ja pari senttiä alle 160cm. mulla on jo kohtalainen lihaskunto taustalla et ihan pienillä painoilla en halua tehdä

Jokin perusliikkeistä koostuva 1-jakoinen ohjelma 2-3 kertaa viikkoon aluksi olisi varmaan ihan pätevä. Selaileppas noita aikaisempia ketjuja. Muista että treenin ohella myös ruokailun ja levon on oltava tasapainossa.

Sä et siellä salilla mitään hyödy intin suhteen.

Juokse pitkiä lenkkejä 3-5krt viikkoon, ja jotain kuntopiiriä 3krt viikkoon. Punnerruksia, vatsoja...

Intissä ei ole mitään väliä että saatko penkistä 40kg vai 60kg. Sillä on väliä että jaksatko juosta 5 vai 15km...

Sä et siellä salilla mitään hyödy intin suhteen.

Juokse pitkiä lenkkejä 3-5krt viikkoon, ja jotain kuntopiiriä 3krt viikkoon. Punnerruksia, vatsoja...

Intissä ei ole mitään väliä että saatko penkistä 40kg vai 60kg. Sillä on väliä että jaksatko juosta 5 vai 15km...

Mutta et voi kieltää, etteikö siellä intissä lihaskuntoakin tarvittaisi?

Eli olen 17v 182cm ja 78kg mies, joka aloittelee treenausta nyt ja armeijaan mennessä pitäis olla jonkinlaises kunnossa. Ilmavoimien ohjaajakurssille olen hakemassa ja pitäis päästä fyysisistä testeistä läpi. Kokeeseen aikaa on n. 11kk. Tästäkin aiheesta on varmaan jo threadejä, mutta olen niin laiska enkä jaksa etsiä. Eli tarvitsen treenivinkkejä sekä ruokavalioon vinkkejä. Jos ei kukaan jaksa kirjottaa tähän niin, jos joku voisi sanoa jonkin hyvän threadin, mistä löytäisi mahdollisimman selkeät ohjeet.

Intin kannalta nyt kestävyysharjoittelu on huomattavasti hyödyllisempää kuin perusbodailu. Kerropa mitä nuo testit pitää sisällään. Varmaankin cooper ja lihaskuntotestejä, mitä muuta? Apua löytyy varmasti enemmän aerobisen harjoittelun puolelta ja laskuvarjojääkäriketjusta.

Jos tarvitset vaikkapa cooperiin ohjelmaa, ja peruskunto on jo hyvällä tasolla, niin esimerkiksi Juoksija-lehden numerossa 3/2009 on erinomainen kolmen kuukauden ohjelma sisältäen loppuvalmistelut. Tuota voi tietenkin soveltaa myös pidemmille ajanjaksoille.

Edit. Ja btw, tosiaan vituttaa ihan kiitettävästi täydellinen oma-aloitteisuuden puute. Ja vielä tunnustat olevasi täysin saamaton asian suhteen. Yritä edes. Ei ole kovin vaikeaa.

Terve! Olen 18-vuotias mies, 181cm ja 88 kiloa. Tammikuussa 2011 olisi lähtö kohti vekaranjärveä ja tavoitteena intissä olisi päästä sotilaspoliisiksi ja aliupseerikouluun tai jopa upseerikouluun. Armeijan jälkeen aion pistää paperit sisään poliisiammattikorkeakouluun.

Aloitin kuntoilun tavoitteitani varten n. 3 viikkoa sitten. Harrastan hokutoryu ju-jutsua ja kesäkauden takia treenejä on vain 2 kertaa viikossa (tiistaisin ja torstaisin). Treenit ovat vaihtelevasti kevyet tai todella raskaat. Olen lisäksi käynyt muutaman kerran lenkillä läheisellä pururadalla ja kotona harjoittanut lihaskuntoa (punnerruksia, linkkareita yms). Tällä hetkellä kuntoni on kaikin puolin keskivertoa. Mitään juoksutuloksia en osaa kertoa mutta 500:n juoksu metrin jälkeen puuskutan kuin höyryveturi. Ei sitä lihasvoimaakaan vielä mitään hirmuisia määriä löydy. Ylipainoa on jonkin verran (lue: noin 8 kiloa). Kun työt alkavat 7. kesäkuuta, alan kulkea töihin pyörällä. Matkaa kertyy 12 kilometriä per suunta.

Tässä olisi poliisiammattikorkeakoulun kuntokokeen eri osien vaatimukset maximi pisteiden saavuttamiseksi.

1500 metrin juoksu: Aikaan 5:30
Leuanveto: 20 toistoa tai vaihtoehtoisesti ylätalja 100kg painolla 20 toistoa.
Vatsalihastesti 5kg painolla: miehet 30 krt (kädet ja paino niskan takana)
Penkkipunnerrus: 62,5kg ja 20 toistoa (sotilaspenkki, jalat ilmassa)
Lisäksi testeihin sisältyy 80 kiloa painavan nuken kanto ja 220cm korkuisen seinämän ylitys joiden pisteytys perustuu suoritustapaan. Viimeisenä testinä on 100 metrin uinti joka on suoritettava kolmen minuutin kuluessa. Uintia ei pisteytetä. Testihän ei sinänsä ole mikään älyttömän haastava mutta täytyy kuitenkin muistaa että kaikki nuo suoritetaan peräkkäin ilman mitään ihmeempiä taukoja.

Eli jujutsua on tiistaisin ja torstaisin. Kuinka usein ja minkälaisilla toistoilla kannattaisi lihaskuntoa harjoittaa? Ajattelin juosta tyyliin 2-3 kertaa viikossa ja 3 kertaa lihasharjoittelua. Välillä voisi iskeä salin ja lenkin samalle päivälle? Jos vaikka treenaisi 2-jakoisella ohjelmalla ja niinä päivinä kun ei treenaa jalkoja, kävisi vetämässä juoksulenkin? Minkälaista ohjelmaa suosittelette?

Voi olla että unohdin mainita jotain, joten huomauttakaa jos jokin tieto uupuu.

Kiitän vastauksistanne jo etukäteen!

//Tuleva kenttäsika :)

Kontrolli-lehden numerossa 2/2009 (muistaakseni) oli harjoitusohjelma poliisikouluun hakijalle. Irtonumeron saa tilattua kontrollin sivuilta.
Kannattaa alottaa se aerobisen kondiksen hakeminen ajoissa, sillä jossain yhteydessä joku poliisikoulun hakuvastaava tms kertoi, että monilla jää kunnosta kiinni kun on treenattu kuntosalilla levänneenä ja siellä pitääkin tehdä kaikki putkeen saman päivän aikana.

Back
Ylös Bottom