Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eka viesti täällä!
Haluisin tiedustella onko täällä ihmisiä, jotka ovat laskuvarjojääkäreitä/aikovat laskuvarjojääkäriksi? Millaista koulutus on? Tarviiko olla teräsmies/paavo nurmi?
Onko kaikki se hikoilu ja kärsimys sen arvoista?
Pioneereiks vaan kaikki! saapahan kanniskella miinoja! huomasin että epäkkäät ainakin kasvoi intin aikana! ja nimen omaan taistelu-pioneeriks.
Itsellä nousi paino tetsauspioneerina pari kiloa jonnekin reilun 70kg paikkeille. Punttia en tuolloin vielä harrastanut.

Spol hommissa sai kyllä ihan kiitettävästi käydä salilla. Kuntopiiri kuului pakollisena osana koulutusta. Paino tippui hieman intin aikana (rasvaa hävisi) mutta lihasmassaa ei hävinnyt. Tietty riippuu palveluspaikasta ja aselajista kuinka salilla kerkee / pääsee käymään.
Yllättävän moni tuol silti vetää lisäravinteita tai on ainakin innolla kyselemäs mihin auttaa ja mistä saa hankittua.Saattahan ne tupakaverit katsoa vähän kulman alta, mutta so what.
Kertokaahan millainen laitevalikoima niinisalon salilla on? Kuinka usein pääsitte treenaamaan? Oliko salille jotkut ns. aukioloajat, vai saiko iltavapailla mennä sinne pumppaamaan? Ajattelin jatkaa sotilaspoliisiksi ja olen kuullut että se ei ole mitään maailman raskainta hommaa, eli treenaamiseen on enemmän aikaa, miten on?:thumbs:
Spol hommissa sai kyllä ihan kiitettävästi käydä salilla. Kuntopiiri kuului pakollisena osana koulutusta. Paino tippui hieman intin aikana (rasvaa hävisi) mutta lihasmassaa ei hävinnyt. Tietty riippuu palveluspaikasta ja aselajista kuinka salilla kerkee / pääsee käymään.

Kertokaahan millainen laitevalikoima niinisalon salilla on? Kuinka usein pääsitte treenaamaan? Oliko salille jotkut ns. aukioloajat, vai saiko iltavapailla mennä sinne pumppaamaan? Ajattelin jatkaa sotilaspoliisiksi ja olen kuullut että se ei ole mitään maailman raskainta hommaa, eli treenaamiseen on enemmän aikaa, miten on?:thumbs:
missä olit Spollena? Ite olen Uttiin menossa, ja ruoka siellä on kuulema hyvää ja luulis salin olevan kanssa vähintääkin kohtuullinen, kun siellä on nitä laskuvarjojääkäreitä.
Perseestä kun tuolkin kouluttajat hokee kuinka tärkeetä on urheilla vapaa-aikana, mutta sitten se aika supistetaan jollain turhilla nakkihommilla minimiin ja sitten ihmetellään ku porukka vetää lepiä tuvissa tai notkuu sotkussa. Muutenkin jotenkin päämäärätöntä toi intin urheilukoulutus. :avautuminen: Paikkana siis Kainuun Prikaati.

eli omaa ruokaa vaan mukaan ja ihan perkeleesti, mahdollisimman kaloripitoisia mielellään vielä kun kulutus on "hieman" tavallista kovempi. Kaikki hitaat bodisafkat voi unohtaa ihan suosiolla. Kätevimpiä on ruuat joita voi syödä esim.marssiessa ja pitää taskuissa, kuten suklaa ja pähkinät ja vaikka proteiinipatukat kun muuten on aika kiireistä yleensä. Ehkä mulla on tavallista nopeampi aineenvaihdunta, mutta usein oli sellainen fiilis että energiaa kuluu enemmän kuin mitä ruuansulatus pystyy ottamaan vastaan, välillä sain kuulla vittuilua syömisestä. Tupakaveri, nimim. lumbago täällä, sanoi "miten noin pieneen mieheen voi mahtua noin paljon ruokaa" :lol2:
) ja leireillä oltiin kokoajan. Jos ei oltu leireillä, niin vapaa-aikaa oli semmoset 30-45 minuuttia, että ei siinä paljoa ehtinyt reenamaan (,jos siis olisi edes jaksanut). Mutta kädet ja selkä kyllä kiinteytyi hyvin siinä telluja ja sinkoa kantaessa... 

Kannattaa ottaa myös paljon muuta syötävää... esimerkiksi tonnikalaa, sillä meille ei ainakaan sitä kunnon ruokaa tullut kuin max 2 kertaa päivässä (huom! max 2 kertaa). Tosin ei se ihan semmoista vielä alokasaikana ole.Tervehdys
Itse olen maanantaina parolaan lähdössä valtion leipiin... Intin jo käyneiltä tai intissä olevilta kysyisin että voiko leireille ottaa mukaan esim hera½malto½ valmiiksi sekoitettua jauhetta esim minigrip pusseissa, ja iltaisin tai kovan rasituksen jälkeen tintata naamariin.... Siis tietenkin voi, mutta kannataako/toimiiko homma?![]()