🍗 Carnivore dieetti

Meta title: 💥 Carnivore-dieetti – äärimmäinen lihalinjaus joka lupaa suoraviivaisen energian ja vähäiset hömpät

Meta description: Keskustelua täyslihapainotteisesta dieetistä, vaikutuksista, hyödyistä ja riskeistä – miten kroppa reagoi, ja toimiiko tämä oikeasti?**

Mä en välttämättä kyllä juoksemista sun painolla suosittelis. Niitä on paljon nivelystävällisempiäkin lajeja. Ja jos kesällä tulee ton verran askeleita, niin tuskin on tarvetta enää muuta pk-lenkkiä tehdä, mut sinne vois ottaa vaikka soutulaitteella yhden 3-6x3min 30 sek palautuksella mk treenin, alottaen tuolla kolmella kerralla.
Miks Miken painoselle et juoksemista suosittele en ymmärrä?? Miken paino on ihan ok juoksemiseen. Tietty jos nivelissä jotain vaivaa, niin ymmärrän. Kyllä on reilusti yli 100kg urheilijoita, jotka juoksevat joka viikko, joten ei mikään ongelma ole paino Miken kohdalla.

Miks Miken painoselle et juoksemista suosittele en ymmärrä?? Miken paino on ihan ok juoksemiseen. Tietty jos nivelissä jotain vaivaa, niin ymmärrän. Kyllä on reilusti yli 100kg urheilijoita, jotka juoksevat joka viikko, joten ei mikään ongelma ole paino Miken kohdalla.

No sanotaan nyt ensiks näin, että ilmasin tuon painon vähän huonosti tuossa ja sitten toiseks, riippuu tavotteesta. Jos tavotteena on se cooper tai muuten juoksukunnon kehittäminen, niin silloin sitä juoksua on toki tehtävä. Sit taas jos tavote on kestävyyskunnon parantaminen yleisesti, niin siihen on nivelystävällisempiä lajeja, ei se juoksu ole mikään pakollinen.

Kolmanneks, niin en suosittelis kenellekkään suoraan vaan lähtemään juoksemaan, jos ei sitä ole pitkään aikaan tehnyt ja tottunut iskutukseen. Oli paino mikä tahansa. Ensin kävelyä, sitten yhdistettyä kävely juoksu kävelyä ja sit lopuks maltillisilla määrillä juoksua.

Sit jos mennään Miken tapaukseen. Niin jos oikein muistan lukeneeni, niin on ollut polvi- ja selkäongelmia jo aikasemmin. Ja jos oon oikein ymmärtänyt, niin ei ole kauhean pitkä ja vaikka paino lihasta, niin nivelille se on kuitenkin ainakin osittain ylipainoa. Ja kyllä ne lihakset on paljon parempi vaihtoehto kun rasva, mutta jokainen isku sille nivelelle on kova. Sitten ikä, 50 vuotiailla isolla osalla on jo rustovaurioita nivelissä, ne voi olla oireettomia tai voi olla et niitä ei ole. Mutta jos ne rustot paskoo, niin uusia ei saa, niin kannattaako ottaa riski. Se on jokaisen itse mietittävä.

Ja kyllä on paljon 100kilosia urheilijoita ja kuntoilijoitakin jotka juoksevat, mutta epäilen että ovat sitä tehneet aikasemminkin ja ehkä jopa aloittaneet kevyempinä.

Selvittikö miks en suosittelisi? Saa toki olla erimieltä :)

Ja lopuks, niin mä ajattelen sitä treenaamista sellasena jatkumona, mitä voi tehdä lopun ikää ja pikavoittoja ei ole ilman maksuja.

Viimeksi muokattu:
Mun selkäongelmat on ollut vaan pari loukkaantumista ja sitten yleistä jumia, polvetkin ovat täysin kunnossa. Eli ei mulla siltä osin ole mitään rajoitetta juosta. Mutta se on ongelma, että en mä voi samaan aikaan treenata 5 punttitreeniä, pelaa aktiivisesti fribaa ja siihen päälle sitten vielä juosta. Ei siinä riitä aika saati sitten kyllä alkaa kroppakin huutamaan apua jos tarkoitus on salilla tosissaan bodata.

Viimeksi muokattu:
Mun selkäongelmat on ollut vaan pari loukkaantumista ja sitten yleistä jumia, polvetkin ovat täysin kunnossa. Eli ei mulla siltä osin ole mitään rajoitetta juosta. Mutta se on ongelma, että en mä voi samaan aikaan treenata 5 punttitreeniä, pelaa aktiivisesti fribaa ja siihen päälle sitten vielä juosta. Ei siinä riitä aika saati sitten kyllä alkaa kroppakin huutamaan apua jos tarkoitus on salilla tosissaan bodata.

No sitte sekotan varmaan johki toiseen, jotenki vaan muistelin et oisit puhunu polven paskomisesta skeitatessa. Mut ei toi mun muisti muutenkaan enää ihan a1 ole niin en epäile ollenkaan etten sekottas johonki toiseen.

No sitte sekotan varmaan johki toiseen, jotenki vaan muistelin et oisit puhunu polven paskomisesta skeitatessa. Mut ei toi mun muisti muutenkaan enää ihan a1 ole niin en epäile ollenkaan etten sekottas johonki toiseen.
Joo, vasen polvi ei mene niin lukkoon kuin oikea, mutta se ei ole 40 vuoteen vaikuttanut mihinkään.

Lähtökohtaisesti leivonnaisten ja herkkujen raiskaaminen fitneksellä on vähän eri asia. Laskiaispulla on helvetti vehnäpulla kahtia, väliin hilloa ja kermavaahtoa, siinä ei ole mitään carnivorea. Ja jos joku ne sämpylät ja hillon korvaa jollain muulla, ei se enää ole laskiaispulla, vaan sen irvikuva.

Brobodi jaksossa mielenkiintoinen anekdootti testoista carnivorella. Tuo ei todista mitään, mutta laitetaan nyt kun vegeille kelpas dopingista kärähtäneen ja useita aivotärähdyksiä saaneen Robbe Heleniuksen testot todisteeksi carnivorea vastaan. Robbe ei muuten edes ikinä ole ollut puhtaalla carnivorella.

1:01 kohdalta alkaen

View: https://youtu.be/2_OgIEs5Dbg

Onko jollakin ollut huonot testot esimerkiksi carnilla tai ketossa? Itselläni on ollut ihan kohtuu hyvät varastotestot aina mutta kun aloin syömään enemmän rasvaista lihaa ja kolesteroli nousi, testot myös nousivat. Itselläni on ollut hiukan haasteena se että varastotestot ovat huipussaan mutta vapaa testo pienempi. Sitä olen saanut nostettua mm. syömällä Boori (Boron) tabuja. Hormooneihin/testoon liittyvä Sukupuolihormoneja sitova globuliini (SHBG) on ollut korkealla aina. (yli viiterajojen)

Ei pysty näköjään jatkaa viestiä enää joten jatkan tähän.

Tuo 10-20g on itseasiassa se miten spontaanisti itse toimin ennen kuin kuulin näistä 100g/h metodeista. Teho perustui siihen että se oli juuri riittävästi virkistämään aivoja, vaikkei vastaakaan lähellekään sitä energiamäärä mitä liikkuessa kulutetaan.

Back
Ylös Bottom