🇺🇦 Ukrainan sota 🇺🇦

Meta title: 🇺🇦 Ukrainan sota – Suurvaltakonflikti joka muovaa Euroopan voimasuhteet uusiksi 🇺🇦

Meta description: Keskustelua sodan etenemisestä, aseavusta, taktiikoista ja poliittisista vaikutuksista – mitä tapahtuu rintamalla ja kulisseissa?*

Kauanko veikkaatte että sota vielä kestää vuosissa?

• 1

Votes: 10 23,8%
  • 2

Votes: 12 28,6%
  • 3

Votes: 4 9,5%
  • 4

Votes: 1 2,4%
  • 5

Votes: 3 7,1%
  • 6

Votes: 2 4,8%
  • 7

Votes: 2 4,8%
  • 8

Votes: 0 0,0%
  • 9

Votes: 0 0,0%
  • 10 tai enemmän

Votes: 8 19,0%

• Total voters
    42
Saksalaiset oli ihan paskat housussa, tai pitäisikö sanoa kädet munissa, vielä pitkään tuon jälkeenkin ja niin oli moni muukin maa. Varmaan kaasutoimitukset oli osasyynä, mutta suurempana tekijänä näkisin Saksaan pesiytyneen ww2 -syyllisyyden aiheuttaman pasifistisen ilmapiirin, jonka otteesta irti rimpuileminen otti ja ottaa aikansa. Krimin haltuunoton jälkeenkin siellä uskottiin Venäjän olevan ihmisiksi kun niiden kanssa vaan tehdään bisnestä, joten rakennettiin lisää kaasuputkea, ja naureskeltiin porukalla Trumpille joka peräänkuulutti eurooppalaisten isompaa panostusta puolustukseensa.

Näitkö mitään syytä hyökätä Ukrainaan? En minäkään. Silti ne teki sen.
"ja naureskeltiin porukalla Trumpille joka peräänkuulutti eurooppalaisten isompaa panostusta puolustukseensa."

Tää oli kyllä huvittava tilanne. Se oli sitä aikaa kun hullu_rumppi teki kaiken väärin niin olisivat nauraneet vaikka olisi kusta valutettu samalla päälle put-inin saavista.
Ehkä olis voinut auttaa estämään koko sodan jos ei olisi naureskeltu.

Tämä on dramaattinen tiputus. Käytännössä Venäjä ei pysty myymään kaasua enää ollenkaan tai se mitä myy, on pähkinöitä. Luulen, että kaasubusines putkia pitkin on ollut Venäjän energiakauppasektorin korkeakatteisinta toimintaa. Siis luulen, en tiedä.

Eipä muuten lähde ruplan kurssi vieläkään nousuun vaikka korot täräytettiin kunnolla ylös. Nyt siis kansa saa kärsiä sekä massiivisesta inflaatiosta että massiivisesta korosta. Veikkaan, ettei laiffi Venäjällä tällä hetkellä ole mitenkään älyttömän siistiä.

Tämä on dramaattinen tiputus. Käytännössä Venäjä ei pysty myymään kaasua enää ollenkaan tai se mitä myy, on pähkinöitä. Luulen, että kaasubusines putkia pitkin on ollut Venäjän energiakauppasektorin korkeakatteisinta toimintaa. Siis luulen, en tiedä.

Eipä muuten lähde ruplan kurssi vieläkään nousuun vaikka korot täräytettiin kunnolla ylös. Nyt siis kansa saa kärsiä sekä massiivisesta inflaatiosta että massiivisesta korosta. Veikkaan, ettei laiffi Venäjällä tällä hetkellä ole mitenkään älyttömän siistiä.
Putin voisikin tehdä vaalikampanjaansa meillä taitaa olla sama suunta -mainoksen, tyyliin
View: https://www.youtube.com/watch?v=S6zmRDY-4XQ

Mitenhän se muuten on nyt kun Venäjän inflaatio ei johdukaan tyypillisestä talouden ylikuumenemisesta vaan taloushan ennemminkin alijäähtyy. Kuitenkin aseena inflaation hillitsemiseen käytetään samaa kuin ylikuumenneen talouden tapauksessa. Voiko tuo korkoase yleensäkään toimia Venäjällä nyt?

IMG_7523.webp

Jopa he olleet enemmän oikeassa.

Kova poika oot kysymään ja oli se tämä sota/korre olit /oot jatkuvasti väärässä.

Kun taas sulle esitetään kysymys tulee vastaukseksi ei tyhmälle kannata vastata, eli jällee osoitat tietämättömyytesi, kukaa se tyhmä nyt olikaan !?.

Ps. Chazev nimimerkki jonka isä kuoli korre piikkii ja sinä menit ivailemaan hänen isän kuolemalle korre piikistä eikö hävetä idiootti ??

Miten sairas loinen ihminen voi olla että ilkkuu tollaisella asialla.

Jatkossa älä kysy enää yhtään mitään.

Vai ovat ne sinun mielestä oikeassa. Jos et vieläkään älyä niin niille maksetaan siitä että tuottavat propaganda videoita. Ylempää tulee tilausta tietynlaisille videoille ja nämä sitten parhaansa mukaan tekevät niitä, tosin aika huono tasoisia ja sillä ne nopeasti todistetaan valheeksi. Tavallinen ihminen saattaa alkuun erehtyä seuraamaan näitä, mutta pian huomaavat ,että pelkkää valhetta. Sinä yksinkertaisena ihmisenä et tällaisesta välitä vaan jatkat seuraamista.

Tyyppi on ihan mehuissaan sodasta joka on pistänyt puolet sen maasta raunioiksi.
Ei oo kuitenkaan ite joutanut mobilisoitumaan yms...

Oon pitäny parhaana Ukraina update kanavana tubessa, rehellisesti myös kritisoinut ja tuonut esille epäkohtia Ukrainassa neukkumentaliteetista osassa armeijaa, pakkomobilisoinneista ja korruptiohommeleista yms. Muuttanu hieman tyyliään kaupallisemmaksi että peukut pystyssä jee-jee videoiden kansikuvat, mutta sisältö on ihan hyvää edelleen. Tottakai isänmaallinen ja iloinen että venäläiset saavat maistaa omaa lääkettään, kukapa ukrainalainen ei olisi?
Jos ei halua jee-jee, niin tässä päivän BBC :-(

View: https://www.youtube.com/watch?v=ue6ljhnx39Y

Back
Ylös Bottom