Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Salille tarkoitus mennäkkin, mutta aluksi ajattelin kotona treenailla, kun salille on matkaa aikalailla :/

Liian pitkä matka on vaan teko syy. ;D jos tarkoitus on salille mennä niin miksi et vain aloita suoraan salilla treenailua. Eihän sitä heti tarvii vuoden korttii ostaa voi sitä aluksi vaan kokeilla että tuntuu omalta harrastukselta.:D

Kyllä kotonakin saa leuanveto tangolla ja levytangolla hyvän treenin aikaan. Onko nuo sun painot ihan kunnollisia, että onko niitä edes tarpeeksi?

Miten tarkallee ottaen vaikuttaa se, että missä asennossa ranteet ovat esimerkiksi sivuvipunostoissa, etuvipunostoissa, hauis ja ojentaja liikkeissä tai vaikkapa vipunostoissa taakse? Eli periaatteessa mikä asento on paras mihinki liikkeesee? Esim. olkapäille tehtävii viparei neuvotaa mones paikkaa tekee kämmenet lattiaa päin mut toisaalla peukalot ylöspäin ja joissaki myös esim kääntämään kesken liikkee eri asentoo. Eli miten teidän mielestä kannattais tehdä vaikka noi mainitsemani liikkeet.

Miten tarkallee ottaen vaikuttaa se, että missä asennossa ranteet ovat esimerkiksi sivuvipunostoissa, etuvipunostoissa, hauis ja ojentaja liikkeissä tai vaikkapa vipunostoissa taakse? Eli periaatteessa mikä asento on paras mihinki liikkeesee? Esim. olkapäille tehtävii viparei neuvotaa mones paikkaa tekee kämmenet lattiaa päin mut toisaalla peukalot ylöspäin ja joissaki myös esim kääntämään kesken liikkee eri asentoo. Eli miten teidän mielestä kannattais tehdä vaikka noi mainitsemani liikkeet.

tumblr_lf7ec48wiX1qdaikg.gif

Kertokaapa, onko mahdollista tehdä kaksijakoista ohjelmaa, jos käytössä on vain käsipainoja ja penkki (tangolla teen myös kyykkyä) jos on niin millaisilla liikkeillä?

No miksi ei? Ainoa asia mitä sulta puuttuu on taljat ja koneet, mutta ei niitäkään 2-jakoiseen tarvitse. Sillä tangolla voit tehdä paljon muutankin, kuten mave, kulmasoutu, pystypunnerrus yms.

Eli kyllä sulla kaikki tarvikkeet löytyy 2-jakoiseen. Leuanveto tangon vielä hommaisin, ei ole kallis ja siitä on paljon hyötyä. Noista tanko/käsipaino ohjelmista on ollu ketjujakin, kannattaa etsiä searchilla.

Mitä et ymmärrä? Ilmaisin mun mielest iha selvästi. Eli miten eri liikkeis vaikuttaa että miten ranteet/painot on käännettynä.. Kuten sanotaan esim vasara ote, myötäote, vastaote, neutraali.. Erityisesti kiinnostaa noi erilaisten vipareitten kohdalla. Varmaan tajuat että käsi voi olla käännettynä erisuuntii liikkeis.. vai oliko ylläri?

mikä on sopiva määrä liikuntaa viikossa, onko 5 treeniä viikossa hyvä määrä, ja kaksi lepopäivää, vai esim 6 treeniä ja 1 lepopäivä yms?
Tiedän että ihmiskohtaista, mutta mitkä ovat yleiset suositukset?

oman käsityksen mukaan ei oo merkitystä onko rannetta käännetty jotenkin olkapääliikkeissä. Suorassa paras. Ojentaja ja hauisliikkeissä saa eri otteilla vaikutettuu vähän eri kohtiin lihasta.

Viparit kannattaa tehdä vähän "pikkurilli edellä". Menee paremmin sivuolkapäille. Ei tarvi mitenkään kauheesti rannetta kääntää, kuhan pitää mielessä sen että pikkurilli menee vähän edellä.

Tota oon miettinytki, tuntuu kiristyvä aika hyvin sivuolka ku koittaa kättä nostaa sillee just et kääntää pikkurilliä ylöspäi ainaki loppua kohden. Mut mietin kans et onks jotkut tietyt tavat tehdä ni jotenki ergonomisempia olkapäille? Ku jossai oon kuullu et toisaalta vipareis peukalot ylöspäi olis parempi olkapäitte terveydel, mut sivulohkot kiinnittyy olevinaa kätee sellattii, et olis tehokkaampi kämmenet itsee/lattiaa päi?

En nyt varsinaisesti aloittaja ole, mutten mikään saligurukaan joten kysytääs: millä liikkeellä saisi pihviä lapojen väliin? Olen huomannut suurta epäsuhtaa selässäni, latsit ja nuo paksut keskipihvit (anatomia vähän hukassa tässä kohtaa, leveä selkälihas?) ovat ihan huomattavat, mutta lapojen välissä yläselässä ei mitään.

Aloittelijalle neuvoja koko harrastukseen

Arvon pakkotoiston kokenut väki! :)

Olen tälläainen 23v 173cm 60kg ruipelo nuori mies, joka haluaa saada pehmustetta luiden päälle

Eli olen aloittamassa ensi viikolla kuntosalilla käynnin. On paljon asioita joita oon lukenut foorumilta mutta kaipaisin silti suoraan neuvoja.
Olen suunnitellut käyväni salilla 4-5 kertaa viikossa. Minkälaista ohjelmaa suosittelette kun haluan saada tosiaan mahdollisimman äkkiä näkyviäkin tuloksia kroppaan? Tiedän ettei se hetkessä onnistu mutta siksi sanoinkin että mahdollisimman nopeasti. Moniko jakoinen olisi hyvä ja kaipaisin myn vielä sitten tarkennusta että mitkä lihasryhmät käyn läpi millonkin.

Toinen asia on sitten lisäravinteet. Tiedän että ne ei pysty ihmeisiin ja tiedän että on tärkeää syödä myös ruokaa. Mitä lisäravinteita suosittelette minunlaiselle ruipelolle joka haluaa saada painoa lisää mahdollisimman paljon ja nopeasti? Epäilen että olisi hyvä olla muutakin kuin pelkkä palautusjuoma mutta on niin paljon eri aineita että tässä on aivan pihalla :D

Jos joku jaksaisi vaivautumaan minun kysymyksiin ja kertomaan mahdollisimman tarkasti asiat niin olisin kiitollinen :)

Back
Ylös Bottom