Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Ihan turha niitä hirveesti on millään laskureilla laskea, kulutus on kuitenkin aika yksilöllistä. Mutta kyllähän ton kokoinen mies saa aika helvetisti syödä, varsinkin jos työ on fyysistä ja harrastaa säännöllisesti liikuntaa.

Varmaan tuhansia kertoja esitetty kysymys, mutta laitetaanpa vielä kerran :dance:

Elikkä kyykyssä, jalat "jaksasivat", muut paikat eivät, onko mitään hyviä vahvistavia liikkeitä ?

Kiitos vastauksista jo etukäteen :puntti:

Varmaan tuhansia kertoja esitetty kysymys, mutta laitetaanpa vielä kerran :dance:

Elikkä kyykyssä, jalat "jaksasivat", muut paikat eivät, onko mitään hyviä vahvistavia liikkeitä ?

Kiitos vastauksista jo etukäteen :puntti:

Keskikroppaan lisää voimaa, voimapyörää, lankkua jne.

Hei näin aloittelijana kysyn mites tuo kun tehdään nuita sarjoja ja toistoja niin se huili aika niitten sarjojen välissä. Eli jos esim teen 3x10 hauista ja 3x10 kyykkyä, niin teenkö ensin tuon 3x10 hauista pienellä huililla sarjojen välissä ja sitten siirryn nuihin kyykkyihin. Itse olen mitä nyt olen vähän aikaa tehnyt niin jokaista liikettä sarjan ja siirtynyt aina seuraavaan liikkeeseen. 1x10 hauis, 1x10 kyykky, 1x10 hauis jne.. Toivottavasti ymmärrätte mitä ajan takaa

Kuinka erilainen ohjelma tarvitaan lihasten kasvatukseen ja maksimivoiman nostoon?

Tällä hetkellä treenaan tämän threadin: http://www.pakkotoisto.com/aloittelijoiden-osio/32394-faq-treeniohjelmat-lihaksen-kasvatukseen-ja-ruokavalioesimerkkej/ 4-jakoisella ohjelmalla.

Sopii lihasten kasvatukseen, mutta toimiiko ohjelma maksimivoiman nostoon? Toistomäärät pitäisi ilmeisesti ainakin laskea?
Miten toimisi pyramidiharjoitus kyseisellä ohjelmalla?

Pituutta löytyy 192cm ja painoa about 95kg

Haluaisin kysyä takakyykystä sen verran, kun jos otan kapeamman jalkaleveyden en pääse niin alas, mutta jos otan vähän leveämmän, niiin pääsen alemmaks eli kumpi olisi parempi?

KertokaA

Juu elikkä oon 14v ja aloin treenaamaa kesän alussa. Käsiin on tullu ympärysmittaa 4-5cm painoa on tullu 7kg pituutta ~5cm penkkitulosta 15kg. Kysymyksenä on se, että mites tää mun treenaus voi vaikuttaa mun pituuskasvuun? Käyn 2 kertaa viikossa salilla ja toisena päivänä 6 liikettä (hauis ja ojentaja) ja toisena päivänä vaan 4 liikettä (vatsa ja rinta) epäilyttää vaa ku enää kasvanu puol senttii kuussa ku ennen kasvoin yli sentin. Tosiaanki oon 173cm.

Juu elikkä oon 14v ja aloin treenaamaa kesän alussa. Käsiin on tullu ympärysmittaa 4-5cm painoa on tullu 7kg pituutta ~5cm penkkitulosta 15kg. Kysymyksenä on se, että mites tää mun treenaus voi vaikuttaa mun pituuskasvuun? Käyn 2 kertaa viikossa salilla ja toisena päivänä 6 liikettä (hauis ja ojentaja) ja toisena päivänä vaan 4 liikettä (vatsa ja rinta) epäilyttää vaa ku enää kasvanu puol senttii kuussa ku ennen kasvoin yli sentin. Tosiaanki oon 173cm.

Luultavasti jokin suurempi voima kostaa sulle pituuskasvun muodossa, koska olet RHP.

Hei näin aloittelijana kysyn mites tuo kun tehdään nuita sarjoja ja toistoja niin se huili aika niitten sarjojen välissä. Eli jos esim teen 3x10 hauista ja 3x10 kyykkyä, niin teenkö ensin tuon 3x10 hauista pienellä huililla sarjojen välissä ja sitten siirryn nuihin kyykkyihin. Itse olen mitä nyt olen vähän aikaa tehnyt niin jokaista liikettä sarjan ja siirtynyt aina seuraavaan liikkeeseen. 1x10 hauis, 1x10 kyykky, 1x10 hauis jne.. Toivottavasti ymmärrätte mitä ajan takaa

Olis hyvä tehdä ne saman liikkeen sarjat putkeen (tietysti huilia sarjojen välissä). Erikoistekniikkana voi sitten tehdä "supersarjoja", joissa tehdään peräkkäin liikkeet ilman taukoa. Supersarjat tehdään tosin vastakkaisille lihaksille esim. hauis-ojentaja tai jossakin tapauksessa samalle lihakselle kaksi eri liikettä. Mutta tosiaan ne saman liikkeen sarjat tehdään peräkkäin.

Ei vaikuta pituuskasvuun mutta ohjelma kannattaa muuttaa esim. starting strentghiin sillä tuolla ohjelmalla et saa kyllä muuta kuin RHP:n maineen ;)

edit. oletkohan sittenki trolli?

Mitä tarkoitat tuolla?
Trolli tai ei en tiedä. Pituuskasvu vaihtelee aina miten sattuu, joten ei ole salin kanssa tekemistä kunhan muistat syödä. Juuso tossa vaan viittasi siihen, että kun et treenaa jalkoja olet pelle jonka ei kuulukkaan kasvaa.. näin ikävästi muotoiltuna.

Aloittelija/Kotitreeni

Moi

Elikkäs oon aloittamassa kotona treenaamista, apuna käsipainot ja leuanvetotanko. Oon ihan kuivankesän orava ja haluaisin lisää massaa ja apua hieman teiltä ammattilaisilta :D

-Punnerrukset 2x30
-Leuan veto 5x3
-Hauis 10x3 12kg
-Rintalihakset maaten käsipainoilla 15x2 18kg
-Vatsat 20x3
-Selkä 20x3
-Kyykky 12x3 18kg

Eli tollanen ohjelma mul on, ei mitään hajua onks toi ny hyvä ni ois kiva ku kertoisitte vinkkejä ja mitä kannattaa lisätä ja muuttaa :)

Niin ja pituus 171 ja paino kovat 57kg

Moi

Elikkäs oon aloittamassa kotona treenaamista, apuna käsipainot ja leuanvetotanko. Oon ihan kuivankesän orava ja haluaisin lisää massaa ja apua hieman teiltä ammattilaisilta :D

-Punnerrukset 2x30
-Leuan veto 5x3
-Hauis 10x3 12kg
-Rintalihakset maaten käsipainoilla 15x2 18kg
-Vatsat 20x3
-Selkä 20x3
-Kyykky 12x3 18kg

Eli tollanen ohjelma mul on, ei mitään hajua onks toi ny hyvä ni ois kiva ku kertoisitte vinkkejä ja mitä kannattaa lisätä ja muuttaa :)

Niin ja pituus 171 ja paino kovat 57kg

Mites olisi vaan että menisit salille?

Back
Ylös Bottom