Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Älä lapa kiinteää ruokaa, vaan juo sitä maitoa... :D
No ei, hanki vaan massanlisääjiä jos haluut, sillä sun rahojahan ne on. Vähän vaan ihmetyttää tollanen, ettei ees sitä 2500-3000 kaloria saa normiruuilla alas.
2500 saa, mutta ei riitä koska nopea aineenvaihdunta ja korkea kulutuski taistelee jo vastaan. Elikkäs tarviisin +3000 mikä ei mene.

Kokeile ihmeessä tuota sekoitusta mihin tulee maitoa sekä kaurahiutaleita. Helppo sekä terveellinen vaihtoehto verrattuna mutant massiin tai muihin massanlisääjiin. Hiutaleet pehmenevät maidossa eivätkä ole kovia - seoksen voit halutessasi myös juoda.

Esimerkkinä:
2dl kaurahiutaleita
2dl maitoa

~325kcal

Säästäisit rahaa hyvin koska annos maksaa noin 0,50€. Mikäli siis maksat itse mutta tuonkin voi helposti vanhempien kustannuksellakin hoitaa.

2500 saa, +3000 minkä tarviisin massanlisäykseen ei mene. Nopea aineenvaihdunta ja kulutuski taistelee jo vastaan.

Nuo tarvittavat 500 kaloria sais just vaikka siitä litrasta maitoa. Mutta siitähän tulee 30 grammaa ylimääräistä proteiinia, eli maksa tuhoutuu samantien. Kannattaa jättää välistä. :david:
Toivottavasti oot ottanu huomioon sen, että myös niissä massanlisääjissä on sitä proteiinia.

Jep pitää harkita, ongelmahan mulla ei pelkästään ole myöskään toi ajan ja vatsan sietokyvyn puute, myös pakki menee kovaksi kun liikaa lappaa kiinteää ruokaa, ei kiva sekään. Pitääpä harkita tota mutant massin tilailua. Hyvä kun jaksat aina vastailla raine :thumbs:

Yksi helppo ja halpa tapa saada kaloreita on laittaa rypsi/oliiviöljyä lasiin, vähän vettä sekaan ja juoda se. Menee veden kanssa juoksevasti alas.

Nuo tarvittavat 500 kaloria sais just vaikka siitä litrasta maitoa. Mutta siitähän tulee 30 grammaa ylimääräistä proteiinia, eli maksa tuhoutuu samantien. Kannattaa jättää välistä. :david:
Toivottavasti oot ottanu huomioon sen, että myös niissä massanlisääjissä on sitä proteiinia.
1L maitoa = ~160kcal 38g proteiinia, 1 annos massanlisääjää +1000kcal, 52g proteiiniä, kummankohan valitsis :david:

1L maitoa = ~160kcal 38g proteiinia, 1 annos massanlisääjää ~1000kcal, 58g proteiiniä, kummankohan valitsis.

Juo sitä kevytmaitoa. Miks joisit rasvatonta maitoa, jos tarkotuksena on saada kaloreita?

EDIT: Kerkesit muokata tuohon tuon massanlisääjä jutun. Tuostahan tulee 50g ylimääräistä proteiinia, eli maksa ja munuaiset tuhoutuu vielä varmemmin. :david:
Kaiken lisäksi se maito on koulussa täysin ilmaista.

Litrassa kevytmaitoa on kylläkin (32*4kcal)+(48*4kcal)+(15*9kcal)=455kcal.

E: Ja en ole massanlisääjiin paljoa tutustunut, mutta eikö ne "1 annos" ole yleensä jotain 4dl jauhetta :D

Juo sitä kevytmaitoa. Miks joisit rasvatonta maitoa, jos tarkotuksena on saada kaloreita?

EDIT: Kerkesit muokata tuohon tuon massanlisääjä jutun. Tuostahan tulee 50g ylimääräistä proteiinia, eli maksa ja munuaiset tuhoutuu vielä varmemmin. :david:
Kaiken lisäksi se maito on koulussa täysin ilmaista.
Mee kotiis ja lopeta päteminen. Voinhan mä vetää 5L maitoa päivässä, mutta eipä sillä ny pitkälle pötkitä massanlisäyksen kannalta.

- - - Updated - - -

Litrassa kevytmaitoa on kylläkin (32*4kcal)+(48*4kcal)+(15*9kcal)=455kcal.
Laskin rasvattomasta.

No miks lasket rasvattomasta, kun siitä ei ollut mitään puhetta...

Tbh, ei massanlisääjissä mitään vikaa ole, mutta IMO aloittelijoiden kannattas opetella syömään ihan sitä perussafkaa tarpeeksi. Massanlisääjät on ajankohtaisia sitten paljon myöhemmin.

Miksi rasvatonta? Ja on rasvattomassakin se 320kcal.
Katoin vielä siinäki väärin ku kalorilaskurista tuli nopeesti katottua :D

- - - Updated - - -

No miks lasket rasvattomasta, kun siitä ei ollut mitään puhetta...

Tbh, ei massanlisääjissä mitään vikaa ole, mutta IMO aloittelijoiden kannattas opetella syömään ihan sitä perussafkaa tarpeeksi. Massanlisääjät on ajankohtaisia sitten paljon myöhemmin.
Vedä sä sitä maitoa, mä ostan massanlisääjää sovitaan näin.

Katoin vielä siinäki väärin ku kalorilaskurista tuli nopeesti katottua :D

- - - Updated - - -

Vedä sä sitä maitoa, mä ostan massanlisääjää sovitaan näin.
Onks sul menkat ku oot noin äkänen :hyvä:

Öljyä 25 grammaa, puurohiutaleita n. 70 grammaa. Vedät huiviin ja voilá. Sieltä tuli puuttuvat kalorit. Ja varmasti halvempaa kuin massanlisääjä, josta vielä kaikenlisäksi tulee paljon nopeita hiilareita.

Onks sul menkat ku oot noin äkänen :hyvä:
Iskee aina tähän aikaa talvesta :lol2: no ei mutta ärsyttää ku pitää päteä eikä keskittyä itse ongelmaan. Taas turhaa tuli raiskattua tätäki threadiä.

Mitä sä nyt vielä kaiken lisäks urputat tuosta maidosta vieläkin? Se on yksi parhaista massanlisääjistä bodarille, et ole tainnut kuulla GOMADista? Gallon of milk a day.
http://stronglifts.com/gomad-milk-squats-gallon-gain-weight/
Vetäkää maitojanne minkä kerkeette, mä en ala kuitenkaan vetämään neljää litraa päivässä maitoa ja sillä selvä. Tostaha tulee tajuttoman turvonnu olo ku alkaa vetää noin paljo maitoa ja vähintääki pakki sekasin. Jos ei kelpaa niin sitte ette voi ku itkeä. Mä oon jo päättäny mitä teen, ja varmasti saan sillä massaa lisää.

Jos siihen noin paljo luotat nii pistäppä kuuri päälle ja pistä meille päivityksiä miten etenee ? Mielelläni seurailisin.
Mulla ei oo mitään ongelmia nostaa painoa, en koe tuollaista kuuria tarpeelliseksi. Sulle tässä yritän neuvoja antaa, mutta näyttää olevan aika turhaa. Kaikuu kuuroille korville.

Mulla ei oo mitään ongelmia nostaa painoa, en koe tuollaista kuuria tarpeelliseksi. Sulle tässä yritän neuvoja antaa, mutta näyttää olevan aika turhaa. Kaikuu kuuroille korville.
Lopeta jo. Sulle ei tuo auttaminen oo ollu tässä mielessä pitkään aikaan vaa maidosta turha päteminen. Mä hankin ne mun kalorit kyllä, älä huolehdi. Kiitän kaikille neuvoista.

Back
Ylös Bottom