Morjens! Eli en nyt oo varma minne tää ois kuulunu, mut laitan nyt tänne, kun kerran eniten tälle sopivaksi vaikutti.
Eli oon reenannu puntilla aktiivisesti nyt n. 6kk puntilla ja 7-vuotta muuta aerobista urheilua kilpatasolla. Tulosta ei oikein tahdo oikein puntilla tulla ja haluaisinkin kysellä neuvoja teiltä enemmän tietäviltä. Olen 16v 175/55(Tosiaan näytän siltä että sopisin narun vetoon). Massaa olen koittanut saada lisää syömällä useammin (3-5 lämmintä ruokaa päivässä), mutta ei sitä siltikään tartu ei sitten millään.
Tällä hetkellä ruokavalio ollut normaali ja en oo lisäproteinia vetänyt enkä muitakaan lisäaineita. Onko lisäproteinista mitään hyötyä vai onko sillä enemmän haittaa näin nuorelle tai suosittelisitteko käyttämään jotakin muuta lisäainetta? Tai kannattaako myös kun harrastan salibandya niin ottaa jokin sellainen proteini joka auttaa myös aerobiseen? Tällä hetkellä vaan vähän katkolla tuo salibandy polvivaivojen takia, jonka takia en pysty oikein reenaamaan muutenkaan jalkoja, mutta olen koittanut aerobista kuntoa pitää pyöräilemällä yllä.
Haluaisin myös vähän apua tuon harjoitusohjelman kanssa. Haluaisin lisää tehoa siihen, koska en oikein tuosta voimaharjoittelusta tiedä. Tällä hetkellä reenaillut kiertoreeninä 3x10-15 laitteet läpi ja siihen päälle 100 suoraa-, sekä vinoavatsaa ja selkää. Tietysti myös alkulämmittely 15-30min.
Tulikohan tässä nyt kaikki mainittua? No kyselkää, jos joku jäi epäselväksi ja antakaa palautetta!
Kiitos jo etukäteen auttajille!