Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ja lisättäköön vielä tähän kysymykseen 2), että jäin pohtimaan tätä asiaa tämän artikkelin kirvoittamana. Siinä kuitenkin sanotaan, että viikkokin voisi olla yksittäisen lihasryhmän palautumisaika. Näillä mun treeneillä ei ainakaan jalat saa kuin käytännössä korkeintaan 2 päivää aikaa. Tosin en oo mikään bodari ;) Tyypillinen viikko on:Mullakin olisi pari kysymystä (nainen 31 vee, 170cm/60kg, liikkunut aina, pari viimeistä vuotta pääasiassa punttia):
1) Mikä olisi sopiva / kätevä proteiinilisä ja missä muodossa, kun tuntuu ettei syömällä sitä tule tarpeeksi?
2) Onko olemassa jotain "suuntaa-antavaa ohjetta" / mielipiteitä miten paljon tarvitsee lepoa viikossa, jotta lihakset ehtii kasvaa kunnolla? (Aika vaikea muotoilla tuo kyssäri) Oon miettinyt, kun teen 2-jakoista 4 kertaa viikossa ja lisäksi käyn aivan sairaanrankalla ohjatulla patteri-tyyppisellä tunnilla (joka rasittaa jalkoja aika lailla) + spinningissä tai hiihtämässä /rullaluistelemassa. Lepopäiviä on tullut viime aikoina 1, joskus 2 sillei et toisena päivänä käyn vaan jollain bodybalance tms tunnilla. Onkohan riittävää lepoa jos haluaa kasvaa? Hyvältä on tuntunut ja lepään jos alkaa olemaan tukkosta, mutta "ilmoittaako" kroppa jos lepoa ei tule tarpeeksi kasvua ajatellen vai pitääkö se ns. tajuta itse?
Tässä vaa'an ostettua her'si kysymys, miten aamupaino voi päivässä heittää ~1kg? Eilen samoihin aikoihin olin 66,3kg vessareissun jälkee ja ennen aamupalaa. Tänää noin 25h viime mittauksesta vessareissun jälkee ja enne aamupalaa olin 67,1kg.
Voi helpostikin heittää. Itselläni oli eilen 79,0 kg ja tänään 77,8 kg. Esim. nesteytys, ruokailut, (ruoka-)aineenvaihdunta jne. vaikuttavat.Tässä vaa'an ostettua her'si kysymys, miten aamupaino voi päivässä heittää ~1kg? Eilen samoihin aikoihin olin 66,3kg vessareissun jälkee ja ennen aamupalaa. Tänää noin 25h viime mittauksesta vessareissun jälkee ja enne aamupalaa olin 67,1kg. Vaaka o must luotettava, mut alkaa epäilyttää. Tämä vaaka on kyseessä (sain tuon muute 49,95 clas ohlsonist). Eli en usko että voi olla vaa'asta kii.
Siinäpä se tulikin. Protip: merkitse päivittäin paino esim. Exceliin ja laske viikottain keskiarvo. ;)Painoa tarkasteltaessa kannattaa keskittyä keskiarvoihin ja pitkän aikavälin muutoksiin.
Siinäpä se tulikin. Protip: merkitse päivittäin paino esim. Exceliin ja laske viikottain keskiarvo. ;)[/SIZE]
Mullakin olisi pari kysymystä (nainen 31 vee, 170cm/60kg, liikkunut aina, pari viimeistä vuotta pääasiassa punttia):
1) Mikä olisi sopiva / kätevä proteiinilisä ja missä muodossa, kun tuntuu ettei syömällä sitä tule tarpeeksi?
2) Onko olemassa jotain "suuntaa-antavaa ohjetta" / mielipiteitä miten paljon tarvitsee lepoa viikossa, jotta lihakset ehtii kasvaa kunnolla? (Aika vaikea muotoilla tuo kyssäri ) Oon miettinyt, kun teen 2-jakoista 4 kertaa viikossa ja lisäksi käyn aivan sairaanrankalla ohjatulla patteri-tyyppisellä tunnilla (joka rasittaa jalkoja aika lailla) + spinningissä tai hiihtämässä /rullaluistelemassa. Lepopäiviä on tullut viime aikoina 1, joskus 2 sillei et toisena päivänä käyn vaan jollain bodybalance tms tunnilla. Onkohan riittävää lepoa jos haluaa kasvaa? Hyvältä on tuntunut ja lepään jos alkaa olemaan tukkosta, mutta "ilmoittaako" kroppa jos lepoa ei tule tarpeeksi kasvua ajatellen vai pitääkö se ns. tajuta itse?
Ja lisättäköön vielä tähän kysymykseen 2), että jäin pohtimaan tätä asiaa tämän artikkelin kirvoittamana. Siinä kuitenkin sanotaan, että viikkokin voisi olla yksittäisen lihasryhmän palautumisaika. Näillä mun treeneillä ei ainakaan jalat saa kuin käytännössä korkeintaan 2 päivää aikaa. Tosin en oo mikään bodari ;) Tyypillinen viikko on:
Ma: Jalat
Ti: Ylävartalo
Ke: Patteritreeni(rääkki)
To: Lepo
Pe: Jalat
La: Spinning
Su: Ylävartalo

Kiitti kun viitsit vastailla.1) Hm? Jo pelkästään 400g naudan jauhelihasta saa sen ~100g proteiinia. Eikös siinä ole jo riittävä määrä? Jos nyt oikeasti ei meinaa muuten saada tarpeeksi, niin mites ihan vaan joku perus heraproteiinisäkki, mitä löytyy vaikka prismasta?
2) Taas vähän semmonen, että riippuu miten treenaa/syö. Itellä on nyt pari vuotta menny 3-7 reeniä viikossa, ja joka kerralla tulee tehtyä isoja koko kropan liikkeitä kuten kyykky, mave, pystypunnerrus jne. Yks tai kaks kevyempää päivää, jos on ihan rikki, mutta mitään pitempiä taukoja tai kevyempiä viikkoja ei oo tullu pidettyä, eikä tässä vielä ole ylikunnosta tarvinnu huolehtia, ja vaikka mulla on enemmänkin voima ja ihan muuten vaan treenaaminen ollu se pointti itsellä, niin on tuota lihastakin näemmä jokunen hassu kilo tarttunu kroppaan samalla.
Vähän ympäripyöreä vastaus, mutta kokeilemallahan tuo selviää, kuinka usein pystyt treenaamaan viikossa. Sitä kropan työkapasiteettia pystyy kasvattamaan aika reippaasti, kun vaan rupeaa jauhamaan noita treenejä ja syö tarpeeks.![]()
Hölmö kysymys (vaikka niitähän ei kai ole...): paljonko smith-tanko painaa? Teen sillä kyykkyjä enkä ole laskenut ollenkaan tankoa mukaan painoihin, ja nyt kun aloin tarkemmin miettimään niin olisihan se kiva tietää paljollako olen niitä kyykkyjä tehnyt...
Hölmö kysymys (vaikka niitähän ei kai ole...): paljonko smith-tanko painaa? Teen sillä kyykkyjä enkä ole laskenut ollenkaan tankoa mukaan painoihin, ja nyt kun aloin tarkemmin miettimään niin olisihan se kiva tietää paljollako olen niitä kyykkyjä tehnyt...
Kiitti kun viitsit vastailla.
1) Pitäs saada optimoitua niin, ettei tule hirveesti ylimääräisiä kaloreita, koska syön sitten jo muuten vähän liiankin hyvin. Haluaisin vaan täydentää ruokailuja jollain tosi puhtaalla ja muuten vähäkalorisella proteiinidrinkillä tms. Pitääpä tutustua noihin "heraproteiinisäkkeihin".
2) Kun pohdin tätä asiaa siitä näkökulmasta, että vaikka en ole ylikuormittunut ja palaudun hyvin (koska syön ja nukun hyvin), niin kasvaako ne lihakset silti heikommin kuin jos antaisin niiden levätä enemmän? Tää on varmaan aivan pimee kysymys. Tuo pitäisi ilmeisesti pystyä päättelemään just tuosta palautumisnopeudesta sekä treenin sujuvuudesta?
- vaikka sitä ite olis niiiin innostunut että jaksais vaikka joka pv.Kiitti kun viitsit vastailla.
1) Pitäs saada optimoitua niin, ettei tule hirveesti ylimääräisiä kaloreita, koska syön sitten jo muuten vähän liiankin hyvin. Haluaisin vaan täydentää ruokailuja jollain tosi puhtaalla ja muuten vähäkalorisella proteiinidrinkillä tms. Pitääpä tutustua noihin "heraproteiinisäkkeihin".
2) Kun pohdin tätä asiaa siitä näkökulmasta, että vaikka en ole ylikuormittunut ja palaudun hyvin (koska syön ja nukun hyvin), niin kasvaako ne lihakset silti heikommin kuin jos antaisin niiden levätä enemmän? Tää on varmaan aivan pimee kysymys. Tuo pitäisi ilmeisesti pystyä päättelemään just tuosta palautumisnopeudesta sekä treenin sujuvuudesta?
Kiitos! Tuo pihvi on tietty vähän hankala ottaa tähän työpisteelle mukaan, mut eiköhän sekin oo vaan järjestelykysymys.Kätevimmin se tuossa tilanteessa varmaan menee ihan sillä, että ostat pelkkää proteiinia sisältävää lisäravinnetta. Tosin itse suosittelisin päivittäistä pihvien syömistä. Maistuu huomattavasti paremmalta, kuin proteiinipirtelöt.:D Joku vähärasvainen naudan pihvi on loppujen lopuksi aika laihdutusruokaa, saa syödä melkeen kilon päivässä, että tulee edes 1000kcal täyteen.
2) Tähän saisit paremman vastauksen joltain enemmän lihasmassan kasvattamista panostavalta kaverilta, mutta mielestäni monimutkaistat vähän liikoja tuolla mietinnällä. Suurin osa tuloksista kuitenkin tulee jo pelkästään sillä, että syö ja nukkuu tarpeeksi paljon ja reenatessa puskee itseä parempiin tuloksiin/isompiin painoihin. Ei se romun nostaminen rakettitiedettä ole.
Onkos tämä ihan täyttä potaskaa; http://www.leanhybridmuscle.com/build-muscle.php ?