Tarkoitus olisi löytää ohjelma dieetin loppuajalle. Eli nykyisin käyn salilla 3x viikkoon tehden 3-jakoista, joka ei tunnu mielestäni hyvältä ja lukemani perusteella fiilis senkus kasvaa. Ikää pojalla lähemmäs 17v, pituus 177cm, paino 73kg. Eli tällä hetkellä tarkotus rasvoja pudotella hyvissä ajoin ennen kesää ja ruokapuoli on sen puoleen kunnossa, paino putoillu kivasti n. 0,5kg viikkoon. Mutta sitten tämä treenaaminen..
Salitaustaa takana n.3-4kk(siis sellaista, missä gymlogin avuin ja inspiraatioin oikeesti tehty jotain oikein, eikä kierrelty salia ympäri hauiksia ja tissejä tekemässä). Aluksi tuli käytyä 2x viikkoon tehden yksijakoista, mutta sitten siirryttiin 3-jakoiseen jaolla rinta/selkä,jalat,olkapäät/kädet. Sen verran olen foorumeita lukenut ja etsinyt tietoa mm. tästä kuinka kauan lihasärsyke kestää, miten dieetillä pitäisi treenata ja kuinka pitkä tauko on hyvä pitää yhden lihasryhmän kanssa. Tässä päästäänkin itse ongelmaan.
Kolmijakoisella 3x viikkoon treenattava lihas saa suoraa rasitusta viikon välein ja lisäksi epäsuoraa rasitusta (siis tuolla minun jaollani). 2-jakoisella 3x viikkoon tauko on 4 tai 5 päivää. Ja aloittelijoiden ongelma yleensä on liian suuri jakoisuus ja tässä ollaan vielä dieetillä.. Ja taas lisää luettu... Dieetillä ei suositella yksijakoista koska palautuminen on heikkoa (yksilöllistä, mutta itse en ainakaan voi 3x viikkoon kyykätä täysillä kun dieetti päällä). <- Eli kaiken järjen mukaan 2-jakoinen 3x viikkoon olisi itselle paras?, koska tässä on palautuminen ok ja treenattavalla lihaksella ei ole sitä viikon taukoa(jotain lukenut tästä lihasärsykkeestä joka kestäisi n.48h? Ei tosin täysin ajankohtainen vielä..)
Eli heitänkö 3-jakoisella vesilintua ja siirryn 2-jakoiseen vai heitänkö tällä viestillä vesilintua ja teen jotain täysin muuta.
PS. Itselle kuulostaisi selkä/jalat/hauis,rinta,olkapää,ojentaja (periaatteessa vetävät/työntävät??) jako aika hyvältä 2-jakoiseksi. Liikkeistä sitten kun asiaa ei ole tyrmätty. +Ja jos luit tarkkaan, on luettu
Edelleen kiinnostus valtaisa millaisella jaolla 3x viikkoon treenata dieetillä kun pohjalla ei ole salitreeniä juuri nimeksikään..