Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Juu ei oo mitään kuumetta eikä yskää tms..
Räkänen nenä vaan.. ainankin toistaiseksi.. :D Voi olla, että huomenna on kurkku kipeä, toivottavasti ei.

no ei sinne salille ny flunssasena kannata mennä, viimeviikolla joku janari oli flunssasena siel (ainaki vähä silt näytti), vaikka koitin vältellä vähä menemästä laitteisiin mis se oli, itel seuraavan aamuna nokka vuos niin helvetisti, tiiä sit tuliko salilta mut nyt viikko oltu ilman salia :E. Kannattaa ny kattoo vähä millai fiilis huomenna, ei sinne salille kannata mennä muita tartuttaa

eka posti foorumeilla \o/

Okei. En aatellu kyllä huomenna mennä.. Ois muutenkin ollut jalka pv joten ois ollu vähän rankka treeni.. Ylihuomenna sitten ellei tilanne ole pahentunut. ;)

En nyt sattunu searchillä löytään, niin kysytääs täällä. Eli mistäköhän mahtaa johtua, et dippiä tehdessä tulee sellanen kipu tohon rintakehään? Jostain muistaisin lukeneeni et se johtuu liian nopeesta alaslaskusta, mutta väittäisin et teen suhtkoht kontorolloidusti sen alaslasku-vaiheen. Eli voiko johtua muistakin syistä, vai pitääkö koittaa keskittyä entistä enemmän siihen negatiiviseen vaiheeseen? Ja tää kipu tulee ainoostaan kun teen lisäpainoilla.

Äää miten tuntuu niin monimutkasilta nää asiat. :D En oo semmonen arggg-suorittaja tyyppi oikeen. Mutta laihduttanu siis 30 kiloa, tai noh, elämäntapamuutoksia. :) Sitten tässä loppuvaiheessa aloin harrastaa liikuntaa, ihan omaks ilokseni ja koska se on hyvä ylimääräsen energian purkaja. Kroppa siis on tosi pehmeä laihtumisen ja rakenteenki myötä, mulla ei ollut YHTÄÄN lihaksia ennen tätä neljäkuukautista.. En jaksanut ees käsijarruu vetästä saati mitään purkkeja avata tms. Kyllä ne lihakset on kasvanu, mutta onkohan esim pari kiloa ihraa voinut lähteä ja lihasta tulla tilalle. Kuitenkin ne jumpat kuluttaa ja ruokavalio pysynyt samanlaisena niin harmittaa sekin ettei liikunta laihduta näköjään kuitenkaan.. Viel pitää joitain ruokailutottumuksia muuttaa. Maitorahkaa ja kaikkee tommosta oon nauttinu kyllä.. Salia vois kokeilla myös. :) Eiks body pump oo melkeen ku sali?

Itsekin olen aloittelija, mutta sen tiedän/voin kertoo että body pump ei vastaa lähellekkään salilla käyntiä. Bodypumpin lasken kyllä aerobiseen liikuntaan. Jos liikut paljon niin oletko varma että syöt tarpeeksi? Paino saattaa jäädä junnaamaan paikoilleen jos syö liian vähän, koska keho menee säästöliekille. Liity esim. kalorilaskuriin ja merkkaa syömisesi/liikuntasi sinne niin tiedät paljonko kaloreita syöt ja kulutat. 500 kcal vajetta on ns. normaali vaje jos haluat laihtua, mutta päivässä on syötävä VÄHINTÄÄN 1200 kcal.

Kyykky ehdottomasti vapaalla tangolla. Lisänä smithissä voi välillä tehdä vaikka hack -kyykkyä tms mutta raskaana pääliikkeenä kyykky aina tangolla!

tilasin tänään ensimmäistä kertaa rannesiteet/tuet :) niin käyttääkö porukka noita siteitä jokaisella liikkeissä vaiko ainoastaan noista nostaliikkeissä? ;D Ja auttaako noi siteet jos tekee vaikka hauisliikkeitä, niin ranne pysyy suorana tai yms? et onko hyötyä? Ja kuinka kireellä noiden siteen kuuluu olla? meinaan kun kiristin aika kireelle sen, niin tuntuu ettei veri kierrä :D toki järjenkäyttö sallittu, mut noita ei vissiin käytetä kokoajan vaan ainostaan kun tekee liikkeen, eikös niin?

Käytä niissä liikkeissä missä tuntuu että niistä on hyötyä tai tarvitset niitä. Turha on jokaisessa liikkeessä niitä kireällä pitää, ei vahvistu ne ranteetkaan koskaan.

Itse pidän penkissä, ranskalaisessa punnerruksessa, hauiskäännöissä, pystystysoudussa ja chinupeissa. Tosin käsissähän nuo on koko ajan mutta kiristettynä em. liikkeissä.

Käytä niissä liikkeissä missä tuntuu että niistä on hyötyä tai tarvitset niitä. Turha on jokaisessa liikkeessä niitä kireällä pitää, ei vahvistu ne ranteetkaan koskaan.

Itse pidän penkissä, ranskalaisessa punnerruksessa, hauiskäännöissä, pystystysoudussa ja chinupeissa. Tosin käsissähän nuo on koko ajan mutta kiristettynä em. liikkeissä.

Ja pidät niitä noissa liikkeissä koska?

Tuota kyllä näkee lähes joka salilla.
Hyötyä siitä ei ole. Poistan valmennettaviltani muutenkin lähes kaikki remmit/tuet/lämppärit.

Rannesiteet täällä käytössä pelkästään hauiskäännöissä, koska nyrkkeillessä paskonut ranteeni ja hauiskääntö tuottaa kivun muutamaksi päiväksi ilman siteitä..

Ja pidät niitä noissa liikkeissä koska?

Tuota kyllä näkee lähes joka salilla.
Hyötyä siitä ei ole. Poistan valmennettaviltani muutenkin lähes kaikki remmit/tuet/lämppärit.
Hauiskäännöissä ja ranskalaisessa punnerruksessa tuntuu paljon helpommalta keskittyä siihen ojentajan/hauiksen treenaamiseen itseensä kun ranne on tuettu. Chinupeissa pidän sen takia, että muuten tuppaa ranteet lähtemään koukkuun ja kipeytyy sekä forkut puutuu niin ettei selästä saa kaikkea irti. Penkissä niin ikään ote on todella leveä ja ranteet kovilla painoilla kipeytyy helposti ilman tukia.

Eli ihan puhtaasti mukavuuskysymys mulle, ei noista varmasti mitään hyötyä kehitykseen olekaan.

Rannesiteet täällä käytössä pelkästään hauiskäännöissä, koska nyrkkeillessä paskonut ranteeni ja hauiskääntö tuottaa kivun muutamaksi päiväksi ilman siteitä..

Itse pidän rannesidettä vasurissa kaikissa punnerrusliikkeissä ja hauiskäännöissä, ranne kun ei tykkää treenistä :(

Hävettää melkein kysyä hommaa, mutta mulle on vissiin käynyt niin kuin sanotaan, että minkä taakseen jättää, sen edestään löytää. Eli siis homma on pystypunnerrus. Muut liikkeet sujuu ok ja mielestäni painotaso on ihan hyvä, mutta perkele, pystypunnerruksessa tekee tiukkaa vetää 10 toistoa niinkin surkeilla painoilla kun 50kg tangolla. Olkapäät eivät kuitenkaan ole mielestäni mitenkään alikehittyneet, eli voisiko kyse olla tekniikasta? Mulla tuntuu pystypunnerruksia tehdessä selässä aika ikävältä, eli kun selkä on luonnostaan vähän kaarella, niin en oikein saa pidettyä sitä millään suorana kun teen pystypunnerruksia istualtaan tai seisaaltaan, tangolla tai kässäreillä, pääsee aina kellahtamaan taaksepäin.

Oisko tämmösessä ohjelmassa järkeä?
Alatalja-Penkki-Vinopenkki käsipainoilla-Hauiskääntö tangolla-Vatsalihakset-MAVE-Vipunostot sivulle ja dipit lopuksi.

Back
Ylös Bottom