Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Vatsojen määrä on vähän kiinni siitä, mitä teet, miten teet ja mitkä on tavoitteet. Sama kuin muussakin treenaamisessa. Mie väännän vatsoja 5x viikossa koska se on lajia tukevaa treeniä. Eri päivinä erilaisia harjoitteita kyljille, syville, vinoille ja suorille. Jos nyt vedät ihan perus 2-jakoisella niin eiköhän siulle riitä se 2x viikossa. Tämä on tietty vain miun mielipide.

Mitään sixpakkia en hae. Alunperin ei pitänyt vatsoja tehdä ollenkaan mut aattelin nyt ruveta tekemään. Kai niistä jotain hyötyä on. Eli 2 x viikkoon kyllä riittää mulle.

nyt tuli ohjelmaan penkki käsipainoilla ja siitä seuraakin seuraava kysymys:

Miks mulla väsyy forkut tuota tehdessä?
- puristat kässärei ihan vitusti?
- forkut jotenkin heikot?
- käden asento jotenkin mystinen ja forkut joutuu töihin?

Tuleeko olkapäille liikaa treeniä kun ohjelmassa on samalla päivällä penkki, dippi, pystypenkki ja viparit sivuille? Takaolkapäät treenaan vielä erikseen toisella harjoituskerralla

- puristat kässärei ihan vitusti?
- forkut jotenkin heikot?
- käden asento jotenkin mystinen ja forkut joutuu töihin?

oon yrittänyt ainakin olla puristamatta. varmaan johtuu sitten tosta käsien asennosta ja forkkuje heikkoudesta.
eiköhän ne siitä vahvistu:whip:

Olisin alotamassa salilla käynnin ja kokemusta ei ole ainoastaan lueskellu foorumia ja katonut gymlogia.Elikäs mitä kanattais rupee tekee 2 jakosta 4 jakosta ja jos jollain olis hyvä treeni alotelijalle niin olisin kiinostunut. Paino 76 Pituus 177
Ikä 15

Moi. Eli kysyisin et kumpi on parempi lihasmassan lisäämiseen/kasvattamiseen, pyramidisarja: 15x 20kg, 10x 25kg ja lopuksi 5 x 30kg (näin olen tehnyt) vai joku ihan perus 10x 15kg, 10 x 15kg ja 10x 15kg

Hieman typerä kysymys, mutta kuinka kauan pitää käydä salilla, että on järkevää aloittaa käymään 5x/vko? :D
Tällä hetkellä käyn 4x/vko, ja energiaa (ja intoa varsinkin) riittäisi siihen 5x/vko, mutta onko se sitten liikaa?

Hieman typerä kysymys, mutta kuinka kauan pitää käydä salilla, että on järkevää aloittaa käymään 5x/vko? :D
Tällä hetkellä käyn 4x/vko, ja energiaa (ja intoa varsinkin) riittäisi siihen 5x/vko, mutta onko se sitten liikaa?

Siellä salilla käydään jaon mukaan.

Eli salilla ei käydä viidesti viikossa, vaan joko neljästi tai sitten kuudesti?
Mutta tehdäänhän 3-jakoistakin 4x/vko? Onko siinä sitten joku eri jippo, vai miten nämä menee? :D

Eli salilla ei käydä viidesti viikossa, vaan joko neljästi tai sitten kuudesti?
Mutta tehdäänhän 3-jakoistakin 4x/vko? Onko siinä sitten joku eri jippo, vai miten nämä menee? :D

Riippuu kierrosta, esim jos 3 jakoinen tehdään 7 päviän kierrolla (matiketopela/su lepo, treenataan 6 kertaa viikossa , kun taas jos jako olisi ma , lepo , ti , lepo , ketopela , su lepo , 6 kertaa 8 päivässä
Tais olla melko sekava selitys...

Back
Ylös Bottom