No niin tässä nyt tulikin jo vastaus mun jatkokysymykseen :D Eli meinasin kysyä että onko väärin jos teen esim. niinkuin eilen kokeilin jalkoja reenata, puolitin sarjapainot ja tein hackia&prässiä superina? Aivan järjettömän poltteenhan sillä sai, mutta onko se kehitystä jos sarjapainoja tiputetaan paljon joko palautumisajasta tai just tuollai superina tekemisen kustannuksella?
Mulla on ollut koko tänä saliuran (10kk takana :D) aikana ollut ongelmaa treenata ns. "massaviikkoja" eli lyhyet palautukset ja pitemmät sarjat. Voimaviikot kyllä sujuu kivasti :D Voiko se olla vaan että jotkut on enemmän "voimannostaja" tyyppiä eli ei vaan jaksa pitkiä sarjoja tjsp. ? :D Niin tai sitten en vaan osaa ladata sopivia painoja tankoon :D Kun yleensä hapotan lihat jo alkuunsa liian pahoin ja sitten se 2min on liian vähä palautumiseen -> ei jaksa tehä enää montaa toistoa/loppuu voimat kuin seinään. Esim. penkissä teen 80kgx12 (2min), 80kgx10 (2min) ja sitten ei mee ku just ja just 80kgx6-8. Voimaviikolla penkki menee 3x5 100kg (5min palautumisella).
Voiman treenaaminen vain on kivemman tuntuista kuin bodi-tyylinen pitkiä sarjoja kovilla hapoilla sisältävä treeni. Hapotus lienee se epämiellyttävyyden syy, ei siinä sen kummempaa. Oon aina ihmetellyt miten joku väittää tekevänsä täysilla 4x10 samalla painolla noinhan se juuri menee kuin sinullakin, kun ne sarjat oikeasti tekee kovaa. Pudota vähä rautoja joka sarjan jälkeen niin saat ne toistomäärät pysymään samoina, tai tee hieman kevyemmillä jolloin jaksat joka sarjan.
Ite syön välipäivinä, joita kertyy huimat 2 per viikko, samalla tavalla kuin treenipäivinäkin, mutta en vain ota palkkaria eli tulee se n. 300 kcal vähemmän kuin treenipäivänä. Kattoo vaan, et silloinkin tulee sitä proteiinia rutkasti, koska lihas kasvaa levossa!