No, en tiedä miksi henkilö niin sanoi. Sanoi, että ei se varmaan kauas jäis mutta Cooper ei ole tosiaankaan hänen laji. Mutta vahvan näkönen se on, verrattuna joihinkin suomalaisiin pikajuoksijoihin. Iso lihas syö enempi happea.
3000 m saatika 3200 m ei mee kyllä Cooperissa kuin pieneltä murto-osalta suomalaisia miehiä, etenkin jos puhutaan semmosista jotka saa edes vähänkin jotain rautoja siihen päälle nousemaan. Tunnen paljon ihmisiä jotka on pitänyt itseään "suht liikunnallisena" ja urheillut periaatteessa koko ikänsä (puulaakeissa, käynyt jossain hojo hojo -treeneissä jne) ja sitten tuleekin pettymys, että eihän se 3000 jumalauta meekkään... Kun ihmisillä on niin erilainen yrityksen taso, toisen 60 min urheilua voi olla tapporankka, toinen "pelailee" sen 60 min ja "pitää hauskaa kavereiden kanssa". 3150-3200 on viel aika paljon enemmän kun 3000. Siihen sitte vaikka penkki 100, kyykky 130 ja mave 180 (kuten mulla), niin on siinä ihan riittävästi sarkaa jos 5 h viikossa on aikaa/kiinnostusta liikkua (kuten mulla). Ammattilaiset, kilpailevissa seuroissa urheilevat ja kaiken vapaa-ajan urheiluun laittavat erikseen.
Coopperiin ainaki itse reenaan vetämällä esim. 5-10 km lenkkejä ja suht kovavauhtisia yleensä, joiden jälkeen on aivan finaalissa. Eiköhän se oo päivänselvää, ettei se lihaskasvua ainakaan nopeuta. Lihaskasvuun yksinomaan tähtääville lenkkeily on välillä ok, mutta silloin ei vedetä täysin piippuun itseä, vaan esim. lenkkikaverin kanssa juttelemisen sallivaa vauhtia.