Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hei olen 15v ja haluaisin kokeneimpien kaverien mielipidettä seuraavasta ohjelmasta... tavoitteena olisi kasvattaa lihaksia kesäkuuhun mennessä pituuteni on 179 ja paino 74 lihaksia on toki ihan hyvin mutta lisää haluaisin mutta ei kumminkaan lisätä rasvoja tämän enempää mitä nyt on (rasvaprosentti 15-20 veikkaisin suonia näkyy käsissä ja rinnassa eli en usko että rasv% olisi yli 20,....) eli ohjelma tulee tässä: aluksi käytin tätä penkkipunnerrustuloksen kasvattamiseen ja käytin melkein jokaisessa liikkeessä metodia 3x8 tai 3x6
ma: rinta, ojentajat
ti: lepo tai kyykkyjä (jos huvittaa)
ke: selkä, hauis, olkapäät
to: lepo
pe: rinta, ojentajat
la: selkä, hauis, olkapäät
vatsaa tein aina treenikerran lopuksi (staattista jännitystä niin pitkään kuin jaksaa, istumaannousuja ynm...
mitä mieltä olette tuosta vaihdanko ohjelmaa vai pysynkö samssa? liikkeitä minulla oli..
ma: rinta: 4, ojentajat: 4
ti: selkä: 4, hauis: 3, olkapäät: 2
to: rinta: 4, ojentajat: 4
pe: selkä: 4, hauis: 3, olkapäät: 2
joskus vaihtelen liikkeitä ettei aina samoja...
Kertokaa mielipiteenne!!))
Kerro nyt ensin ees mitä liikkeitä teet ja missä on jalat!? Muutenki oisit voinu treeniohjelman arvosteluketjuun laittaa.
.
.Tuo pyöräily ei ole mikään syy olla treenaamatta jalkoja. Siis sanot että jalkasi on hyvässä kunnossa pyöräilyn takia? No.. treenaatko sitä yläkroppaakin sen takia, että se pysyisi vaan hyvässä kunnossa, etkä haluaisi kasvattaa sitä Kyllä jalkojen treenaaminen on hyvin tärkeää ja siihen ei mitään laitteita tarvita eikä pidäkään käyttää vaan raskaat kyykyt kunniaan.

Moi.
Miten voisin pudottaa noin viisi kiloa enintään viidessä kuukaudessa? Haluaisin päästä kesäkuntoon ensi kesäksi, ja ajattelin aloittaa tammikuussa. Haluaisin siis pudottaa viisi kiloa ja kiinteyttää keskivartaloa. Olen nyt noin 58kg ja 168cm pitkä.
Minkälaista treeniä suosittelette?

VITTU! Tänään oli ohjelmassa mave, leuat, kulmasoutu, reiden koukistus, pohkeet, hauis ja epäkkäät. Sali menee viikonloppuisin kiinni klo 20, pääsin salille vasta 19 aikoihin, oli ruuhkaa ja mavessa meni melkein 45min ja vetelin muutaman sarjan leukoja mutta sit lähin vittuun kun en turhaa jaksanut reeniä jatkaa kun en sitä ois saanu loppuun asti tehtyä.. joten voinko huomenna mennä uusiks ja vetää noi muut liikkeet poislukien mave?

Olin tuossa juuri kolme päivää kovassa kuumeessa ja ruokaa tuona aikana en syönyt käytännössä ollenkaan, koska voinnin vuoksi en vain pystynyt, mutta vettä sentään tuli joutua ja paljon. Tässä sitten tuli mieleen, että paljon lihasmassaa tuollaisessa ajassa saattaa menettää kun ei syö yhtään mitään ja onko pudonnot paino pelkkää lihasta vai ottaako kroppa myös kehon rasvasta energiansa tuollaisessa kolmen päivän paastossa.
Oletan, että olet tyttö?
Harvoin poika haluaa tiputtaa pelkästään painoa ja kiinteyttää... Voin toki olla väärässäkin
Mutta kuten T.Rintala sanoi: Ei ole mitään ideaa tiputtaa painoa kun olet jo nyt alipainoinen.
Kyllä se kroppa näyttää paremmalta kun siinä on hieman lihasta eikä pelkkää luuta ja nahkaa, Eli rupeat syömään vähän enemmän ja treenaamaan kunnolla. Olit sitten tyttö tai poika!
Siinä ylempänä oli suositukseni, mutta jos oikeasti nyt jostain syystä haluat tiputtaa painoa(En suosittele.). Niin syö n.500kcal alle kulutuksen.
http://musclenet.fi.customer.axxion.fi/ravintolaskuri.php <--- Siitä saat suuntaa mitä pitää syödä..
Viimeisen kerran, Syö enemmän, Treenaa enemmän.![]()

(oli pakko tulla selventämään, mutta kiitos vinkeistä kuitenkin=)Olen siis tyttö
Ja en ole ollenkaan alipainoinen! Numerot ei aina kerro kaikkea, ja peilistä näkee parhaiten. Olen vähän pyöreä keskivartalosta ja sen takia haluan pudottaa muutaman kilon. Jos kilot ei lähde, mutta lihaksia tulee ja rasva palaa niin se ei haittaa ollenkaan, kunhan saan vaan kaiken ylimääräisen rasvan tosta keskivartalosta pois ja itseni kiinteäksi!(oli pakko tulla selventämään, mutta kiitos vinkeistä kuitenkin=)
Olen siis tyttö
Ja en ole ollenkaan alipainoinen! Numerot ei aina kerro kaikkea, ja peilistä näkee parhaiten. Olen vähän pyöreä keskivartalosta ja sen takia haluan pudottaa muutaman kilon. Jos kilot ei lähde, mutta lihaksia tulee ja rasva palaa niin se ei haittaa ollenkaan, kunhan saan vaan kaiken ylimääräisen rasvan tosta keskivartalosta pois ja itseni kiinteäksi!(oli pakko tulla selventämään, mutta kiitos vinkeistä kuitenkin=)

Voit 2-3kk päästä ruveta katselemaan uutta ohjelmaa jos rupeaa tökkimään 
Loppu on itsestäsi kiinni ;)