Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Syö enemmän. 2500 kcal tuskin vielä kasvattaa ketään, vaikka mitat eivät tuon kummoisemmat olisikaan. 3000kcal ei myöskään ole paljoa, jos kulutat salin lisäksi yhtään ylimääräistä.

ainiii ja sitte piti kysyä että kun näkee porukkaa ku ne tulee salille nii niillä on joku college paita päällä ja sitte ku niille tulee lämmin nii ne ottaa sen vasta pois. Onko siitä jotaki hyötyä vai onko ihan sama meneekö vaan suoraa t-paita päällä :D

Huh huh mitä kysymyksiä :D kyllähän ne lihakset pysyy paremmin lämpimämpänä jos on joku pitkähihainen päällä. Mutta niin eikös tuo ole ihan loogista? :D

Paremmin saat lihaksiin lämmön kun on pitkähihainen päällä.

+ kyllä ihan hyvin voit treenata t-paidalla tai lämmitellä, ellet sitten treenaa navetalla missä ei ole lämmitystä (esim.)...

Onko hyvä tapa tehdä alkulämmittely juoksulenkillä? Itsellä on matkaa 2km salille ja juoksen sinne koko matkan. Kunto kasvaa ja pääsen suoraan venyttelemään. :rock:

Alavartalon ruukaan ite lämmitellä erilaisilla hypyillä ja ylävartalon vetelemällä muutaman sarjan vitosia esim. punnerruksia, leukoja tai sit-uppeja

Onko hyvä tapa tehdä alkulämmittely juoksulenkillä? Itsellä on matkaa 2km salille ja juoksen sinne koko matkan. Kunto kasvaa ja pääsen suoraan venyttelemään. :rock:

On hyvä tapa lämmitellä. Kannattaa vaan muistaa sitten, että liikekohtaiset lämmittelyt pitää tehdä joka tapauksessa. Eli ei sinne kyykkytangon alle suoraan maksimipainot niskassa vaikka "jalat ovatkin jo lämpimät".

Mikäli tykkää yksijakoisella tahkota, kannattaako lähteä tekemään erikseen liikettä ylärinnalle? Vai mikä seuraavista kuulostaisi fiksuimmalta:
a) pelkkä penkki tangolla (+ flyesit vinopenkillä?)
b) vuorotreeneissä penkki tangolla + vinopenkki kässäreillä
c) pelkkä kässäripenkki hyvin loivassa kulmassa
d) esim. 2x10 penkki + 2x10 vinopenkki 45-kulmassa

Minun mielestäni vaihtoehto B rokkaa erittäin vahvasti.

Eli tuosta prässistä, kuinka alas pitäis laskea?
Nyt joku luulee, että yritän egoilla, mutta siitä ei todellakaan ole kysymys.
http://www.youtube.com/watch?v=GKt4Jh9dStw (kohta 0:41)
Tuo kohta, mihin kyseinen kaveri laskaa nuo painot ovat suunnillee samassa kohtaa, kuin mun salin prässissä on topparit. Lasken siitä about 10cm alemmas (kun teen 5x5x115). Onko tuo liian vähän?

e. Ja nyt joku tulee vinkumaan, että ompas vähän rautaa, mutta tuo on minulle paljon, koska ei ole edes yhtä kokonaista treenivuotta takana.

e. Eikö prässi vaikuta etureisiin että pakaroihin?
Nopeaa vastausta toivoisin:). En yritä egoilla, koska olen tehnyt usein pitempää sarjaa ja laskenut kelkan alemmas.

Riippuu, missä jalat sijatsevat laudalla, siitä riippuen kaikkiin jalkojen lihaksiin, enemmän tai vähemmän.

olen huomenna aloittamassa terveellistä ruokavaliota niin olisiko kenellekään mitään neuvoa miten pystyisin pitämään siitä kiinni kun big macit ja noi houkuttelee aika paljo??

kyllähän se aina aluksi ainakin on vähäsen vaikeata, kun pidät 2 viikkoa ruokavaliota niin on aika varmasti pahimmat himot menneet ohitse.

Yllättävän helppoa se on, kunhan saa sen pienen motivaationkipinän sieltä jostain. Itte pystyin käytännössä viikon sisään lopettamaan kaikki herkkujen syönnit, kun painoa rupesin tiputtamaan. (Vähintään 1.5 litraa limsaa päivässä, sipsipussi muutaman kertaa viikossa ja karkkeja sillontällöin). Nyt 25 kiloa kevyempänä ei kaduta yhtään. Ja vaikka dieeti on ohi nyt, niin ei tee kyllä noita enää mieli yhtään.

Back
Ylös Bottom