Juu, kiitos. En vaihtaisi itse ohjelmaa, koska tuo on toiminut hyvin muuten, enkä nyt vain sano vaan tarkoitan myös sitä. Ohjelmaa olen tehnyt 5-6kk, mutta kesällä oli taukoa aika paljon joten sanotaan että 5kk voisi olla realistisempi. Eräs syy miksi en ohjelmaa myöskään vaihtaisi on, että kun lihakset on jaettu työtäviin ja vetäviin minun ohjelmassa, niin ne saa treenattua hyvin ja huolellisesti. Varmaan se syy, miksi tulokset junttaa, enkä saa niitä ylös on juuri se toistomäärien vaihtelu. Kun aina vaan tekee 10-15, niin lihas tottuu siihen. Pitäisi vaan Mavessakin alkaa reilusti tekemään kolmosia ym. Mutta aina mulla tulee se että liike pitäisi tehdä puhtaasti ja arvatkaa vain tuleeko silloin sitä kehitystä kun ei rautaa uskalla laittaa tankoon enemmän kun pelkää että tekniikka kärsii. Eli niitä pitäisi vaihdella. Mutta mikä nyt olisi sitten järkevä jako, että miten niitä vaihtelee. Eli kannattaako tehdä ihan tietyllä jakamisella sekin (alkuviikosta toistot 3-6, loppuviikosta 10-12 jnejne.) vaiko ihan fiiliksen mukaan, kunhan vain muistaa vaihdella niitä toistoja?
Toivon että joku tajusi.
Olet tainnut ymmärtää vähän väärin tuon sarjapituukisen vaihtelemisen. Toki noinkin voi tehdä että alkuviikosta lyhempää ja loppuviikosta pidempää, mutta tärkein asia on se että saisit jotain progressivisuutta niihin liikkeisiin. Ihan perus 2x6 tai 2x8 toimii varmasti jonkin aikaa alottelijalla monissakin liikkeissä, tai vaikka 5x5 jos enemmän sarjoja haluat (tai jotain tolta väliltä), joka kerta pyrit 2,5kg lisäämään sarjapainoihin. Ja kannattaa lähteä sitten sellasistä painoista milla ko. sarjat tulee aika helposti. Eli siis sitten vasta vaihdat niitä sarjapituuksia kun kehitystä ei enää tule.