Voiko hauista, ojentajia ja olkapäitä treenata jokatoinen päivä?
Kaikkeahan voi tehdä :D Mutta JALAT treenettava kanssa ja Selkä kanssa treenamisen intoiluun. Eli en suosittele ;)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Voiko hauista, ojentajia ja olkapäitä treenata jokatoinen päivä?
^ En tiedä olenko jälkeenjäänyt tai jotain, mutta en tajunnut tuosta sitten yhtään mitään.

Varmasti kysytty, mutta hakeminen ei ole kovin helppoa tällä foorumilla - ehkä koska keskusteluja niin paljon laidast laitaan.
Itse olen käynyt nyt salillta about puolisen vuotta, nyt olen jatkanut ahkerammin käymistä ja käytän tällä hetkellä kaksijakoista ohjelmaa. Yritän kovasti setviä tätä jonkinmoista ruokailuyhdintiedettä. Teoriat ihan ok, mutta auttakaapas tässä:
Olen 22v mies, painoa 70kg ja pituutta noin 180. Miten saisi tuon proteiinin, hiilihydraatit ja rasvat kohdilleen (erityisesti nyt yritän vähän bulkkailla ja teen pari viikkoa reippaampaa syömistä). Laskeskelin, että minun pitäisi +-0 tilanteeseen popsia about 3500kcal. Tekee tuskallista saada kalorilaskurilla edes tuota määrää kasaan, mutta myös pelottaa että jos pääsen sen yli nyt pari viikkoa niin miten noi p,hh,r määrät saisi kohdilleen.
Kits![]()

Kyllä suuri osa tästä olikin jo tuttua. Mutta entä noi suhteet? Miten noita syödä silloin ku tankkaa punttaukseen ja offil? Vai ettekö vartioi niitä niin tarkkaan - ajan kanssa varmaan tulee suht hyvä näppituntumakin.En tiedä oliko tässä pottuilun makua, mutta kiitos kuitenkinKyllä suuri osa tästä olikin jo tuttua. Mutta entä noi suhteet? Miten noita syödä silloin ku tankkaa punttaukseen ja offil? Vai ettekö vartioi niitä niin tarkkaan - ajan kanssa varmaan tulee suht hyvä näppituntumakin.
E: Niin, ja kiitos ;)

Tämän threadin taso on taas laskenut ihan älyttömästi. Porukka haluaisi ihan oikeita neuvoja ja sit täällä on joku eerjo, joka heittelee jokaiseen kysymykseen mutu-tuntumalla jotain vastausta, jolla ei ole kuitenkaan mitään väliä, kun tekstistä ei saa selvää.
.No totta helkkarissa voit noin tehdä ja kannattaakin tehdä.1. Kun olen pystäriä ja vinopenaa alkanut smithissä tekemään, niin kannattaisko välillä siltikin tehdä näin, että lyön vaikka 40kg tankoon ja teen kutosia?
Niin, itsehän sen taisit sanoakin.Yksi syy varmaan, että teen aina vaan 10-15 toiston sarjaa, paitsi Mavessa.
Pidät treenipäivyriä, mutta et edes suunnilleen tiedä paljon toistoja saat jossakin liikkeessäYksi hankkalimmista liikkeistä, missä painot ovat juntanneet on alatalja. Välillä on 35kg, välillä 55kg, välillä 40kg.. Ei mitään hajua paljon menee ja millä painoilla.
Helppiä vähän, treenipäivyriä pidän joka salikerta.

Millasella ohjelmalla treenaat? Samaten jos suoraan sanon, niin heittäisin nuo smith vemputukset mäkeen ja raskaat pääliikkeet kunniaan! Ota vaikka tuo SS ohjelma täältä aloittelijoiden puolelta.

Syy?Prässissä taas en pysty tekeemään kutosia ja jos tekisin, niin niistä tulisi viiden sentin nytkytyksiä.
Toi mun neuvo pätee kyllä ihan muihinkin liikkeisiin kuin vain alataljaa...Välillä kannattaa irrottautua niistä vanhoista rutiineista ja kokeilla jotain uutta.Mutta mielummin koitan keskittyä maven, leukojen, penkin/vinopenkin, pystypunnerruksen ja sen prässin (vaikka se nyt ei kyykkyä korvaa) sarjapainojen nousuun kuin murehdin alataljan painoja (eikös näin) vaikka niitäkin pitäisi nostaa painoja.
Itse olen painiskellut saman asian kanssa paljonkin ja vielä tuntuu, että hakusessa on. Tiedän kyllä miten tekniikka jotakuinkin menee, mutta tuo liike vaatii oikeasti kunnollista keskittymistä.Onko muilla kokemusta vastaavasta, onko joku keksinyt ongelmaan ratkaisua vai onko vain niin että selkälihakset on sen verran heikot että ne "ottaa vastaan" ennen takareisiä?
Työnnätkö persettä taakse?
Pune: Mä en kyllä siltikään tekisi smithissä noita liikkeitä, vaan tekisin ihan raskaita perusliikkeitä vapaalla tangolla.. ja kun nähtävästi vielä aloittelija olet ja tulokset eivät kuitenkaan vielä päätä huimaa ( tosin ei itselläkään), niin lähtisin sun tapauksessa ehdottomasti vaihtamaan ohjelmaa johonkin simppelimpään ja toimivampaan. Tuota SS ohjelmaa suosittelisin sulle lämpimästi, kun siinä tehdään raskaita perusliikkeitä ja saatat yllättyä itsekin kehityksessä jos syöt paljon. Tämähän on vain oma mielipide, mutta kyllä ite sun asemassa ottaisin jonkun 1-jakoisen valmiin ohjelman täältä ja aloittaisin maltillisista painoista ja pyrkisin täten progressiiviseen treeniin. Tuollaiset smith liikkeet on lähinnä apuliikkeitä, samaten alatalja jos vaikka ajattelee että saat maveen ja soutuun lisättyä tuollaisessa perus 1 jakoisessa pikkuhiljaa lisää rautaa, niin varmasti tulee selkäänkin lihaa.
En ainakaan tietoisesti. Lähinnä kumarrun pitäen selän mahdollisimman suorana. Pitääpä kokeilla keskittyä perseeseen (sic) jatkossa enemmän, jos vaikka auttaisi.
Sinänsä tuo selässä tuntuva ei ole ollut mitenkään pahan tuntuista vaan ihan sellaista pientä kipua kuin nyt rasitettu lihas tapaa tuottaa, mutta hiukan vaivaa että teenkö tuon jotenkin päin persettä kun se ei tunnu siellä missä pitäisi.