Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Saako pystypunnerruksessa käyttää jalkoja apuna? se on huomattavasti raskaampaa jos pitää jalat paikallaan. Mutta hyötynä on se, että jalat saavat treeniä.

Riippuu vähän ohjelman jaosta. 1-jakosessa todennäkösesti on liikaa muissa ei.

2-jakoinen, rinta, etureidet, olkapää, ojentaja-pvä:

Penkki x3
Vinopenkki kp x2
Kyykky/prässi x3
Reisi ojennukset x3
pystyp. x2
viparit sivuille x2
ojentajat taljassa (=pushdown?)/kapea penkki? x3

Tää on kyl tämmönen kysymys johon vastaus on "ihan miltä susta ite tuntuu" mut kannattaako alottaa dietti kun paino on bulkilla noussu ~78kg->~85kg. Makkaraa on hieman kertyny mut verisuonet näkyy viel käsistä. Eli kannattaa alottaa dietti vai onko nyt sit hyvä vauhti pääl ja on paremp antaa vaa mennä?

:david:

Ihan miltä susta ite tuntuu. :D Mutta itse suosittelisin että bulkkailisit vielä hetken esim. 90kg:n, ja vasta sitten pudottelisit ylimääräisiä rasvoja pois.

Mulla kanssa sama ongelma. Painoa nyt 61.5-62, eli 8.5-8kg bulkattavaa, enemmänkin. Palikoita ensi kesäksi näkyviin pitäisi saada. Bulkki tulee jatkumaan kuitenkin varmasti ensivuoden maaliskuulle asti.

Unohtakaa nyt hyvät nuoret koko "bulkkaus"-käsite, se on idioottien juttu väkisin syödä niin paljon että kerää läskiä.
Syökää laadukasta ravintoa tarpeeks ja tarpeeks usein niin kyllä se lihas ja voima tulee.

Kokeilin ensimmäistä kertaa maastavetoa pukeilta, mutta vähän mietityttää mistä kohtaa sitä oli hyvä nostaa. Tänää oli tanko hivenen polvien alla kun alotin noston, onko hyvä vai pitäisikö laittaa joku koroke alle et saisi esim puoleen väliin sääriä tangon alotuskohan ja sitä kautta liikerata olisi vähän pitempi??

tietoa tarvitseva

moi.oisko täällä ketään saman painoista mies henkilöä jolta sais reeni ja ruokavalio tietoa .kisa mielessä 2011 kesä.olen 38v 100kg ja182 cm.olen puottanut painoa 123.5kg-100kg rasva prosentti on 15.3.aikomus puottaa painoa 88kg.

olen 170 cm pitkä ja paino 60kg ja olisi tarkotus alottaa tuo kutosali harrastaminen ihan kunnolla. olisi hyvä vähän tietää että minkälainen sen ohjelman pitäis näin alussa olla kun niistäkin on täällä foorumeilla niin paljon vääntöä ettei tiedä että mitä uskoa :D toisen kysymyksenä on se että olisiko syytä ruveta käyttämään jotakin lisäravinteita kun meinaa varsinkin arkipäivisin olla tuo proteiininsaanti aika tiukoilla. mitä ravinteita ja kuinka paljon tulisi käyttää ihan näin alussa? en viitsisi turhan päiten pumpata salilla kun eihän siitä kaiketi paljon hyötyä ole jos ei ole lihaksille ''rakennusainetta'.

olen 170 cm pitkä ja paino 60kg ja olisi tarkotus alottaa tuo kutosali harrastaminen ihan kunnolla. olisi hyvä vähän tietää että minkälainen sen ohjelman pitäis näin alussa olla kun niistäkin on täällä foorumeilla niin paljon vääntöä ettei tiedä että mitä uskoa :D toisen kysymyksenä on se että olisiko syytä ruveta käyttämään jotakin lisäravinteita kun meinaa varsinkin arkipäivisin olla tuo proteiininsaanti aika tiukoilla. mitä ravinteita ja kuinka paljon tulisi käyttää ihan näin alussa? en viitsisi turhan päiten pumpata salilla kun eihän siitä kaiketi paljon hyötyä ole jos ei ole lihaksille ''rakennusainetta'.
Alussa varmaankin sopis parhaiten 1 tai 2-jakoinen. Lisäravinteiksi mun mielestä korkeintaan voi ottaa fastin heran + malton (kumpaakin desi) palautusjuomaksi. Ruokaa n. 5 kertaa päivässä ja Ehrmannia sekotettuna funlightillä, jos proteiinia tulee liian vähän. Proteiinia siis 2g/kg.

http://www.pakkotoisto.com/treeni/53842-2-jakoinen-ohjelma/
http://www.pakkotoisto.com/treeni/39774-arnoldin-kultainen-kuusikko/

Kokeilin ensimmäistä kertaa maastavetoa pukeilta, mutta vähän mietityttää mistä kohtaa sitä oli hyvä nostaa. Tänää oli tanko hivenen polvien alla kun alotin noston, onko hyvä vai pitäisikö laittaa joku koroke alle et saisi esim puoleen väliin sääriä tangon alotuskohan ja sitä kautta liikerata olisi vähän pitempi??
IMO se riippuu pitkälti siitä oletko voimanostaja vai kehonrakentaja (tai jotain muuta). jos tähtäät lihasmassaan jossain polven paikkeilla on hyvä kohta riippuen siitä mihin lihaksiin haluat liikkeen kohdistaa. jos taas tähtäät mahdollisimman suuriin rautoihin maastavedossa hyvä paikka olisi hieman sen kohdan alla johon 101% paino pysähtyy.

kannattaa kuitenkin pysymään ihan koko liikeradan mavessa, koska olet aloittelija.

IMO se riippuu pitkälti siitä oletko voimanostaja vai kehonrakentaja (tai jotain muuta). jos tähtäät lihasmassaan jossain polven paikkeilla on hyvä kohta riippuen siitä mihin lihaksiin haluat liikkeen kohdistaa. jos taas tähtäät mahdollisimman suuriin rautoihin maastavedossa hyvä paikka olisi hieman sen kohdan alla johon 101% paino pysähtyy.

kannattaa kuitenkin pysymään ihan koko liikeradan mavessa, koska olet aloittelija.

Oon mä tässä maastavetoa viimeset 1,5-2v ottanu aina sillee mielen mukaa, välillä tekee monta kuukautta säännöllisesti ja välillä jää sit taas pariks kuukaudeks kokonaa pois, mut aattelin tolla pukeilta vedolla nyt yrittää saada voimaa tohon alaselkää ja siihen loppuvetoon, et just ja just polvien alta on varmaa hyvä vedellä sit??

Back
Ylös Bottom