Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Okei. Hassua, kun yhtä kaverianikin (joka ei tiedä ravintoasioista hölkäsen pöläystä, saatikka sitten punttaamisesta) ei halunnut tulla salille mukaan, "koska pituuskasvu pysähtyy".

E: Sori tuplat : D

Olen nyt treenaillut n. 8kk ja lihas kasvuni oli hyvin nopeaa noin 6-7kk mutta se alun nopea kasvu pysähtyi sitten siihen, aluksi käden ympärys kasvoin 1cm kuukaudessa. nyt enään hyvällä tuurilla 0,3cm kuukaudessa. onko mitään keinoa millä saisi vielä vauhditettua tuota vähän?

Kyllä se lihaksen kasvatus käy kokoajan vaikeammaksi.

Jos ei massan laadulla ole väliä niin syöt niin perkeleesti ni eiköhä sinne tassuunki sitä laardia tartu :D

Mut joo, mielummin kasvattele pikkuhiljaa hillityillä plussilla. Turha sitä läskiä on ylimääräistä keräillä kun sitä tulee muutenkin kun pitää kaloreita plussalla.

Mites kun SJMV:tä tehdessä ei mulla tahdo kädet jaksaa pidellä sitä tankoa, onko siihen jotain muuta niksiä kuin treenata lisää käsi(sormi)voimaa?

Olen nyt treenaillut n. 8kk ja lihas kasvuni oli hyvin nopeaa noin 6-7kk mutta se alun nopea kasvu pysähtyi sitten siihen, aluksi käden ympärys kasvoin 1cm kuukaudessa. nyt enään hyvällä tuurilla 0,3cm kuukaudessa. onko mitään keinoa millä saisi vielä vauhditettua tuota vähän?

Fakta on se että semmonen 1-2 cm vuodessa on hyvä vauhti. Tai siis normaalisti kehittyvän vauhti, jos puhutaan niin että painoa nostetaan maltillisesti eikä läskillä.

Alussa tuli itsellekkin ekan puolen vuoden aikana joku reilu 5 cm, mutta käsi olikin 29cm :D Jos käsi on +40cm niin ei mainitsemaani vaihtia juurikaan kovempaa lihalla kasvateta. Varsinkaan kun ojentaja ei tunnu lisäävän sitä hauiksen huipun päältä mitattua ympärys mittaa niin hirveästi kuin ojenjaat osuus kädestä (2/3) antaisi ymmärtää.

Mites kun SJMV:tä tehdessä ei mulla tahdo kädet jaksaa pidellä sitä tankoa, onko siihen jotain muuta niksiä kuin treenata lisää käsi(sormi)voimaa?

Kai teet ristiotteella? Harvalla isot painot pysyykään (ainakaan näillä helteillä ilman magnesiumia) myötäotteella.

Sormivoimaa saa grippereillä (ei millään tarjoustalon, vaan esim. Captain Of Crush).

Vetoremmit on kätevät varsinkin mavessa. Ei tunnu juuri vaikuttavan vaikka pidemmän aikaa tekee vetoremmeillä puristusvoimaan, oikeastaan vaan parantunut kun ei ole niin ylirasittuneet nivelet.

^ SJMV:ssä voi mielestäni aloittelijakin käyttää vetoremmejä, koska liikkeessä pystyy tekemään isoilla romuilla pitkääkin sarjaa. Liike vaatii kuitenkin tarkkaa keskittymistä ja jos mielenkiinto menee otteen pitävyyteen, niin saattaa tekniikka kärsiä.

Perin tuossa kaverin muutosta muuan helkaman soutulaitteen, ihan sellaisen perusmallisen, ja nyt mietinkin, että kuinka suurta hyötyä siitä on? Millaisia sarjoja, millaisia liikkeitä, millaisia aikoja, monta vetoa per...?

Joutaako kaatopaikalle vai voinko hyötyä tästä oikeasti?

Mikä jako 3-jakoisessa kannattaisi tehdä?

Oon harkinnu ma: rinta, hauis ke: jalat, olkapäät pe: selkä, ojentajat
Vai ma: Jalat ke: työntävät pe: vetävät
Vai millanen jako?

Onko siitä hyötyä/haittaa jos alan vetämään normipenkit sotilaspenkkinä?

Miten itse ajattelit tuosta hyötyä? Ei kai sitä kannata vaihtaa, IMO jalat maassa parempi tukevamman asennon vuoksi. Isommat raudatkin liikkuu. En minä pääsääntöisesti tekis solttuna, jos en sitten treenais solttupenkkiä vaikka kisoihin tms.

Mitenkä pitäisi treenata ojentajia kun vasemman käden ojentaja tuntuu laahaavan pahasti perässä? Oikealla pystyy ranskalaisia punnerruksia 9kg painolla tekemään kuin vettä vain, mutta vasemmalla jo 7kg painolla on vaikea vetää yhtä sarjaa puhtaasti läpi.

Kokeilin tänää ensimmäistä kertaa maastavetoa pukeilta, mutta vähän mietityttää mistä kohtaa sitä oli hyvä nostaa. Tänää oli tanko hivenen polvien alla kun alotin noston, onko hyvä vai pitäisikö laittaa joku koroke alle et saisi esim puoleen väliin sääriä tangon alotuskohan??

Eihän haittaa, jos pitää mättöpäivän treenipäivänä? Niinku tänään, söin välipalaksi 4kpl niitä hesen kanafileitä, ja sit ~1h päästä salille. Tosin olin siis 2h ennen sitä hesessäkäyntiä syönyt kotona ihan normaalin välipalan, ja treeni kyllä kulki ihan hyvin. No mut se pääkysymys ois, et jos treenin jälkeen syöpöttelee illan, niin haittaako se paljoa? Palkkarin join kyl treenin päätteeks.

Back
Ylös Bottom