Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Osaiso joku linkittää kun netistä löyty joskus pitkät ohjeistukset kyykkyyn, penkkiin ja maveen. Kysessä oli ilmeisesti jonkinlainen voimaharrastajien valmentajille tarkoitettu opus, joka oli upattu verkkoon. Nimi oli jotain starting strenghtiin liittyvää kai...

Kysymys. vasen kylki tuntuu revähtävän tms aina kun mavessa kokeilee ykkösmaksimia, torstaina kokeilin vasenkäsi vastaotteella ja oikea myötä.
Nyt vasenkylki on infernaalisen kipeä. painot kyllä nousi mitä pitikin, mutta miten revähdyksen tms voi välttää? Ja johtuuko siitä että vasenpuoli on yleisestikin mulla heikompi. harmittaa.

Hauistreenistä

Hauikseni eivät tunnu kehittyvän toivotulla tavalla. Olen huomannut, että hauistreeni tuntuu eniten hauiksen alaosassa ja jopa kyynärtaipeessa. Pitkäraajaisena ihmisenä fysiikanlait tietenkin aiheuttavat sen, että esimerkiksi hauista Scot-penkissä treenatessa punnus on pitkässä vipuvarressa, eli ymmärrettävästi liike tulee kuormittamaan etuhauista ja kyynärniveltä etenkin isommilla painoilla tehtäessä. Hauis siis treenautuu kyllä, mutta vain alaosasta liikaakin. Mitä liikkeitä ja kikkoja kannattaisi kokeilla jotta haukiksen yläosa treenautuisi, - tai siis miten hauberi treenataan kokonaisvaltaisesti kun minulle tuo tehokas hauisliike scotissa tangolla ei sovi raajojeni mittasuhteiden takia?

Vinkkejä kaivataan, kiitos.

Vittuilijat älkää vaivautuko:hyvä:

kyl mä nyt lähtisin tekee maastavedot maasta

Njoo, mutta SJVM:n voi vetää polviltavetona tai maasta, tietenkin parempihan se on ihan maasta vetää, mutta kyllä se yhtälailla vaikuttaa, jos sen vetää sääristä tai maasta.

E: Varsinkin jos jalat suorana teet, etkä kovin venyvä ole, se on terveellisempää alaselälle, jos vetää polvista asti. Silloin pysyy helpommin alaselkä suorana.

Kysymys. vasen kylki tuntuu revähtävän tms aina kun mavessa kokeilee ykkösmaksimia, torstaina kokeilin vasenkäsi vastaotteella ja oikea myötä.
Nyt vasenkylki on infernaalisen kipeä. painot kyllä nousi mitä pitikin, mutta miten revähdyksen tms voi välttää? Ja johtuuko siitä että vasenpuoli on yleisestikin mulla heikompi. harmittaa.
Vastaote rasittaa selkää paljon paljon enemmän ku myötäote. Jos teet mavee aina samalla ristiotteella niin loppujen lopuksi sulla jää toinen puoli selästä pahasti jälkeen, ja tää johtaa vammoihin. Eli joko pidät molemmilla käsillä kiinni tangosta myötäotteella, tai sitten vaihdat otetta jokasen sarjan välissä. Eli esim. jos teet eka vasenmyötä ja oikeavasta, seuraavan sarjan teet päinvastoin.

Hoidat sen selän kunnolla kuntoon nyt ennenku meet repiin yhtään lisää ykkösiä. Sit jos se selkä kunnolla revähtää niin saa unohtaa salittelut pitkäks aikaa.. :d

Hauikseni eivät tunnu kehittyvän toivotulla tavalla. Olen huomannut, että hauistreeni tuntuu eniten hauiksen alaosassa ja jopa kyynärtaipeessa. Pitkäraajaisena ihmisenä fysiikanlait tietenkin aiheuttavat sen, että esimerkiksi hauista Scot-penkissä treenatessa punnus on pitkässä vipuvarressa, eli ymmärrettävästi liike tulee kuormittamaan etuhauista ja kyynärniveltä etenkin isommilla painoilla tehtäessä. Hauis siis treenautuu kyllä, mutta vain alaosasta liikaakin. Mitä liikkeitä ja kikkoja kannattaisi kokeilla jotta haukiksen yläosa treenautuisi, - tai siis miten hauberi treenataan kokonaisvaltaisesti kun minulle tuo tehokas hauisliike scotissa tangolla ei sovi raajojeni mittasuhteiden takia?

Vinkkejä kaivataan, kiitos.

Vittuilijat älkää vaivautuko:hyvä:

Kuten sanottu hauiskin kasvaa paremmin kasvattamalla penkin tulosta 20kg ku veivaamalla hauista loputtomiin. Ite en oo tehny puoleentoistavuoteen hauista mutta hyvin kasvanu leukoja tekemällä, taljassa ym. ym.

Jatkuvasti keskustellaan tuosta, että tehdäänkö SJMV maasta vai ei. Ei siinä mielestäni mitään valinnan mahdollisuutta ole. SJMV eli näissä piireissä yleensä romanialainen veto tehdään niin alas kuin menee eli takareisien jumalattomaan venytykseen. Jos menee maahan asti niin hyvä, liikkuvuus on kuosissa. Selkä suorana kun lähtee viemään persettä taakse, niin valtaosalla väestöstä liike pysähtyy alhaalla takareisien venytykseen ennen kuin levyt koskettavat maata.

No vittuku sen voi tehä polviltavetona. Tuol alottelijoiden osion tekniikkaneuvoissakin Nyyssölä mm. tekee sen niin. Siinä just sanotaan, että se paine kyllä tuntuu jo polvien kohalla, jos on jalat varsinkin vähän koukussa.

Ku käytän tota Muscle+ palkkarina, oon nyt pari kertaa vetässy sen treenin jälkeen.
Sekotan yleensä niin, että 1.5dl jauhoja ja siihen sitte 3dl vettä, luulis olevan okei, vaiko?
Ja eiks tosa Muscle+ oo hera ja malto samassa?

Ku käytän tota Muscle+ palkkarina, oon nyt pari kertaa vetässy sen treenin jälkeen.
Sekotan yleensä niin, että 1.5dl jauhoja ja siihen sitte 3dl vettä, luulis olevan okei, vaiko?
On hera ja malto samassa, ja on ihan okei.

On oikein ja on hera ja malto. Muscle+ sisältää myös kreatiinia ja glutamiinia.

e.hidas

Kuinka paljon se maha kasvaa jos syö yli kulutuksen suhteessa lihaskehitykseen ?
Itellä ollu pien stoppi kehityksessä syömisen vähäisyyden takia ja nyt tahtoisin lisää lihaa kehoon, mutten kummiskaan saada "makkaramahaa" varsinkaan kun uimakelit lähenevät. Pitäisikö tässä siis dietata niin tappiin kun mahollista ja siitä sitten nostaa painoa pari kiloa ja dietata uudestaan?
Ainiin, pituus/paino 176.5/67.

^

No se riippuu ihan siitä, että kuinka paljon syöt yli kulutuksen. Ei itseänsä helpolla läskiksi syö, jos on ihan perustreenaaja. Tuo diettaaminen on oma päätöksesi, eli ihan miten haluat.

On sillä merkitystä. Semmosessa sika-bulkissa nyt tuskin on paljon järkeä ellei tieten tahtoen halua läskiä kerätä ylimääräistä. Hillitymmätkin plussat riittää kuitenkin siihe lihasten kasvatukseen ja läskiä ei tule niin paljoa. Semmonen +500kcal on ihan passeli.

Back
Ylös Bottom