Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Vastaa aikalailla SJMV:tä, tanko vain on niskassa jolloin kädet ja yläselkä eivät tee mitään toisin kuin SJMV:ssä. Kohdistuu siis erityisesti takareisiin, tyylistä riippuen enemmän tai vähemmän myös pakaroihin ja alaselkään.

Kiitokset Vurkille sivistämisestä! :)

Ottaa päähän kun paino on ollut nyt jo kauan 73kg ja oli tarkotus saada tonne 75 tietämille ja sitten aloittaa dietti, jolla 5kg pois ennen kesää mutta ei ny nouse enää prkl vaiks miten söis yli kulutuksen.. Syksyllä alotin maltillisen bulkin, painoin silloin noin 66kg, mutta sanotaan että viimisen kuukauden paino on melkeen ollut ton 73kg ja oon siis 169cm pitkä. Liikun kyllä paljon viikossa puntin lisäksi (pari juoksulenkkiä, pari kuntopiiriä ja nyt talvella vielä sillon tällön lätkää), mutta oon kyllä ottanu nämä huomioon ja syönyt sitten sitäkin enemmän, mikä neuvoksi?

...mikä neuvoksi?

Saattaa olla masentava vastaus, mutta syö enemmän. Ei siihen löydy muuta keinoa vaikka miten räpistelis ja toivois sormet ristissä. Koita ottaa kaloreita sellaisista lähteistä, joista sitä tulee helpolla eli nestemäistä sapuskaa (rahkapirtelöä kananmunilla höystettynä) ja rasvaa. Ei nyt kumminkaan mistään tähtitieteellisistä kalorimääristä puhuta tuolla painolla. Tietenkin tuo on vähän taas semmonenkin homma että jos paino ei kirveelläkään nouse niin onko se pakko juosta ja vetää jotain kuntopiirejä monta kertaa viikossa koko ajan?

Saattaa olla masentava vastaus, mutta syö enemmän. Ei siihen löydy muuta keinoa vaikka miten räpistelis ja toivois sormet ristissä. Koita ottaa kaloreita sellaisista lähteistä, joista sitä tulee helpolla eli nestemäistä sapuskaa (rahkapirtelöä kananmunilla höystettynä) ja rasvaa. Ei nyt kumminkaan mistään tähtitieteellisistä kalorimääristä puhuta tuolla painolla. Tietenkin tuo on vähän taas semmonenkin homma että jos paino ei kirveelläkään nouse niin onko se pakko juosta ja vetää jotain kuntopiirejä monta kertaa viikossa koko ajan?

Ainakin peruskuntoa haluan pitää yllä..

E: Voisin laittaa tähän vaikka tämänpäivän syömiset..

Aamupala: pari vaasan 100% ruis(päälle levitettä, juustoa,kurkkua, leikkelettä ja tomaattia), ruispuuro (1dl hiutaleita), appelsiini, pari mukia kahvia ja omega 3 kaks kapselia ja d vitamiini.
Päivällinen: Keitettyjä kasviksia, jauhelihalaatikkoa hiukan, raejuustoa, salaattia, joku naudan pihvi ja jtn wokkia + rasvaton maito 2dl.
Välipala: 500g milbona maitorahkaa johon pakastemansikoita.
Välipala2: Eli tossa myöhemmin, niin pari kuppia kahvia ja pari samaa 100% ruis ku aamulla ja pääle myös samat.
Iltapala: Varmaan taas se perus 2-3munan munakas, johon purkki tonnikalaa, 1 viipaloitu tomaatti ja juustoraastetta päälle, ehkä pari ruisleipää taas samoine päälysteineen ja ehkä joku hedelmä + rasvaton maito 2dl.
Iltapala2: yleensä taas milbonan maitorahkaa joko koko purkki tai puolet siitä..

Kuinkas usein kannattaa pitää palauttavia viikkoja jolloin treenataan 50-75% normaaleista treenipainoista. Luin kirjasta jonka nimi ei tuu mieleen että 3-5 viikon jälkeen kannatais pitää semmonen viikko. itse olen 2 kuukautta (vähän yliki) reenannu ilman mitään palauttavia viikkoja. Progression on vähentynyt jonkin verran, joten olis varmaan aika pitää yks sellanen palauttava viikko. Olenko aivan väärässä?

Voisin laittaa tähän vaikka tämänpäivän syömiset..

Pähkinöitä ja/tai öljyä muutaman kerran päivässä vaikka aterioiden yhteydessä ja rasvattoman maidon voi vaihtaa kevyt/täysmaitoon jos tykkää. Näillä keinoilla pitäs saada melko helposti jo 300-500 kaloria lisää.

Nyt tuli taas tällästä mieleen, että kun oon saanu omasta mielestäni itelleni tarpeeks lihasmassaa enkä halua enää kasvaa (ainakaan paljoa), mutta haluan kuitenkin olla yhtä lihaksikkaassa kunnossa tulevaisuudessakin, mutta haluan kasvattaa kuintekin penkki ja jne. tuloksia, miten käytännössä? Epäselvä selitys... Taas...

Ei löydy meidän salilta tommosia. Köyhä kun olen ni yritän nyt hyödyntää kaikki sen ominaisuudet, kun vatsarutistukset voi tehä kotonakin.

Nyt tuli taas tällästä mieleen, että kun oon saanu omasta mielestäni itelleni tarpeeks lihasmassaa enkä halua enää kasvaa (ainakaan paljoa), mutta haluan kuitenkin olla yhtä lihaksikkaassa kunnossa tulevaisuudessakin, mutta haluan kasvattaa kuintekin penkki ja jne. tuloksia, miten käytännössä? Epäselvä selitys... Taas...

voimapainotteinen ohjelma käyttöön sit

Ei löydy meidän salilta tommosia. Köyhä kun olen ni yritän nyt hyödyntää kaikki sen ominaisuudet, kun vatsarutistukset voi tehä kotonakin.

Voimapyörä. Semmosen voi värkätä helposti levytangosta ja kahdesta levypainosta. Tässä näkyy about kuuden minuutin kohdalla miten liike tehdään. Videolta löytyy myös muitakin päteviä liikkeitä vatsalle.

neuvoja 15-vuotiaalle

tosiaan, tossa jo aiemmin kysyin, niin jaksaisko joku vähä tarkemmin neuvoa kestävyys- ja voimaohjelmien luomisessa, ei itse erityisemmin tätä rankempaa reenausta aloitellessa uskaltaisi itse alkaa mitään säätämään koska tosiaankin ihan aloittelija vielä. Ikää siis 15v ja reenailtu nyt vähän reilu kuukaus (scrollaamalla about puol sivua ylös löytyy tarkemmin tietoja)

tarviiko kevyellä viikolla välttämättä palkkaria? (palkkarissa ainoastaan proteiinia)

Ei ainakaan mun oman näkemykseni mukaan tarvi. Tosin hyvä on kyllä syödä ainakin jotain heti treenin jälkeen (oli se sitten se palkkari tai lasi maitoa ja banaani).

Ei ainakaan mun oman näkemykseni mukaan tarvi. Tosin hyvä on kyllä syödä ainakin jotain heti treenin jälkeen (oli se sitten se palkkari tai lasi maitoa ja banaani).

entäs ketoosin kannalta?
Ajattelin että jos ottais palkkarissa proteiineja ja sitten aamupalan yhteydessä kanssa.

Back
Ylös Bottom