Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Moro!

Minä, ja mun yks kaveri lyötiin vetoa 25e et saanko nostettua penkin maxia 20kg ylöspäin. 30kg pitäis siis nostaa 50kiloon. Se siis pitäis nostaa 1-2kuukaudessa siihen. :puntti:

Yksi onkelma siinä nyt sitten on: Se pitäisi onnistua käsipainoilla kotona.

Onkelma numero 2: käsipainoihin saa yhteensä vain noin 15kg eli 7,5kg per käsi. En kyllä usko että tarttenkaan enempää. :D

Pituutta löytyy huimat 148cm ja painoa N. 40kiloa

Tarttisin siis semmosen treeniohjelman missä treenataan kaikkia lihasryhmiä, mutta nyt panostetaan siihen penkkiin tämä 1-2kuukautta.

Vinkkejä nopeaan ne tulee tarpeeseen! :worship:

Moro!

Minä, ja mun yks kaveri lyötiin vetoa 25e et saanko nostettua penkin maxia 20kg ylöspäin. 30kg pitäis siis nostaa 50kiloon. Se siis pitäis nostaa 1-2kuukaudessa siihen. :puntti:

Onkelma numero 2: käsipainoihin saa yhteensä vain noin 15kg eli 7,5kg per käsi. En kyllä usko että tarttenkaan enempää. :D

Tarttisin siis semmosen treeniohjelman missä treenataan kaikkia lihasryhmiä, mutta nyt panostetaan siihen penkkiin tämä 1-2kuukautta.

Eipä taida onnistua, jos et kerta enempää painoa saa käsipainoihin. Alottelijalla nyt kahessa kuukaudessa nousee penkkimaximi ihan kevyesti 20 kiloa ilman mitään penkkiohjelmiakin.
Käsipainoilla muutenkin taitaa jäädä haaveeks tollanen.

Moro!

No penkkihän paranee penkkaamalla. Syöt kunnolla ja treenaat niin kyllä se 20kg(ellet meinaa 30kg kp->50kg kp) pitäisi tulos nousta. 1-jakoisella varmaan ihan hyvä aloittaa niin pääsee penkkaamaan kolmesti viikkoon. Yleensä aloitetaan raskaimmilla liikkeillä, eli kyykyllä/mavella ja leuoilla, mutta suosittelisin aloittamaan aina penkillä jotta siihen saa kaiken energian käyttöön. Ojentajiakin kannattanee treenata välillä erikseen, sillä niitäkin penkatessa tarvitaan.

Miten aiot penkata 50kg jos käsipainoja ei löydy kuin 15kg asti? Minun matikkapäälläni tuo ei ainakaan onnistu...

viittiskö joku antaa neuvoa ylhäällä olevaan viestiin
t. selkävaivainen
Jospa odotat pari päivää ja katsot että miltä se selkä sitten tuntuu. Mulla ainakin ihan yleistä että kovan mavetreenin jälkeen selkä tuntuu jäykältä loppupäivän. Kannattas myös opetella kärsivällisyyttä muutenkin, kyllä niihin sun kysymyksiin joskus vastataan, ei mahda olla niin tulipalokiire että pitää heti nostella sitä kysymystä..

No penkkihän paranee penkkaamalla. Syöt kunnolla ja treenaat niin kyllä se 20kg(ellet meinaa 30kg kp->50kg kp) pitäisi tulos nousta. 1-jakoisella varmaan ihan hyvä aloittaa niin pääsee penkkaamaan kolmesti viikkoon. Yleensä aloitetaan raskaimmilla liikkeillä, eli kyykyllä/mavella ja leuoilla, mutta suosittelisin aloittamaan aina penkillä jotta siihen saa kaiken energian käyttöön. Ojentajiakin kannattanee treenata välillä erikseen, sillä niitäkin penkatessa tarvitaan.

Miten aiot penkata 50kg jos käsipainoja ei löydy kuin 15kg asti? Minun matikkapäälläni tuo ei ainakaan onnistu...

Salille mentäis sitte koittamaan.

ja Viikingille: Jos ei muuta sanottavaa voi kai sit vaa pitää turpas kii

Void, Kuinka paljon sitten pitäis saada lisää käsipainoihin?

Koska kyl toi ranskis ni tuntuu mulla 6kilon painoillakin..

Onko liian paha jos kay 3 paivaa putkee salilla?

Riippuu ohjelmasta. Jos on monijakoinen niin ihan hyvin voi käydä, kunhan ei samoja lihaksia peräjälkeen rääkkää turhan paljoa. Jos teet esim maanantaina jalat, tiistaina rinnan ja olkapäät ja keskiviikkona selän, niin ei pitäisi olla ongelma.

Jospa odotat pari päivää ja katsot että miltä se selkä sitten tuntuu. Mulla ainakin ihan yleistä että kovan mavetreenin jälkeen selkä tuntuu jäykältä loppupäivän. Kannattas myös opetella kärsivällisyyttä muutenkin, kyllä niihin sun kysymyksiin joskus vastataan, ei mahda olla niin tulipalokiire että pitää heti nostella sitä kysymystä..

ei ole tulipalokiire, oon vaan hämmentävä olo, kun ei oo selkä ollut ennen näin ruhjotun tuntuinen,
tuntuu siltä että alaselkä vyötärön seuduilta olis kaks kertaa niin paksu kuin yläselkä...
elikkä vähä aikaa taukoako?
vaikee kuvitella edes että menis huomenna riuhtomaan.

Kertokaas jotain liikkeitä alaselälle, mitä vois treenata omalla painolla jos niitä ees on muita kuin selkäojennus, josta en oikein pidä...

Salille mentäis sitte koittamaan.

ja Viikingille: Jos ei muuta sanottavaa voi kai sit vaa pitää turpas kii

Void, Kuinka paljon sitten pitäis saada lisää käsipainoihin?

Koska kyl toi ranskis ni tuntuu mulla 6kilon painoillakin..
SDsdgf, mitenköhän toi rankis liittyy penkkiin ja miten luulet pystyväsi treenaamaan penkkiä ylipäätään, jos et voi kasvattaa sarjapainoja? En ymmärrä.
Jos siis saat salilla normipenkistä 1x30kg niin eipä noilla 7,5 kg hantteleilla hutkiminen kauheesti auta sitä ykköstä.

Totta. Olen kyllä harkinnut ostaa levytankon sillä pystyy tekemään isommilla painoilla/ enenmmän harjoitusta

kyllä se penkkitulos siitä pikkuhiljaa nousuun lähtee, kärsivällisyyttä sen kanssa.
täällä sivuilla on mm. aloittelijoiden osiossa paljo hyvii reenivinkkejä mm. penkkitreeniin.
ja kuten kaikissa muissakin liikkeissä niin ehdottomasti ei kannata "ylitreenata" tuota penkkiä, koska se ei pitkällä tähtäimellä kyllä tuota tulosta.
2-3 kertaa viikkoon vois olla hyvä, sitten siihen lisäksi jotain apulikkeitä

kyllä se penkkitulos siitä pikkuhiljaa nousuun lähtee, kärsivällisyyttä sen kanssa.
täällä sivuilla on mm. aloittelijoiden osiossa paljo hyvii reenivinkkejä mm. penkkitreeniin.
ja kuten kaikissa muissakin liikkeissä niin ehdottomasti ei kannata "ylitreenata" tuota penkkiä, koska se ei pitkällä tähtäimellä kyllä tuota tulosta.
2-3 kertaa viikkoon vois olla hyvä, sitten siihen lisäksi jotain apulikkeitä

Voitko laittaa linkin ? :nolo:

E:Tai keksiä minulle treeniohjelman? :worship:

Jalkakyykky 3 sarjaa 5-20 toistoa
Penkkipunnerrus 3 sarjaa 5-20
Leuanveto (vastaote) 3 sarjaa 5-20
Pystypunnerrus 3 sarjaa 5-20 toistoa
Maastaveto 1 sarja 5-20 toistoa

eikös tässä ohjelmassa oo toi liikkeiden järjestys ihan hyvä(ylhäältä alaspäin)?

Jalkakyykky 3 sarjaa 5-20 toistoa
Penkkipunnerrus 3 sarjaa 5-20
Leuanveto (vastaote) 3 sarjaa 5-20
Pystypunnerrus 3 sarjaa 5-20 toistoa
Maastaveto 1 sarja 5-20 toistoa

eikös tässä ohjelmassa oo toi liikkeiden järjestys ihan hyvä(ylhäältä alaspäin)?

Tuliko tuo minulle? jos tuli, niin toi mave on vissiinki aika turhaa 15kilolla..

Tuliko tuo minulle? jos tuli, niin toi mave on vissiinki aika turhaa 15kilolla..

ei kyllä tullut mutta voithan sääkin tuolla ohjelmalla alkaa tekemään jos siltä tuntuu. Yksinkertanen ohjelma ainakin :)

edit. Mikset mene ihan kunnon salille ettei tarvi kotona säätää niitten lelupainojen kanssa :)

ei kyllä tullut mutta voithan sääkin tuolla ohjelmalla alkaa tekemään jos siltä tuntuu. Yksinkertanen ohjelma ainakin :)

edit. Mikset mene ihan kunnon salille ettei tarvi kotona säätää niitten lelupainojen kanssa :)

No en mie, ku salille on 4km matka ja muutenki ja talvi ja muutenki ootan et kasvan n.10cm täst ennen ku meen salil :rolleyes: voi mennä vähän aikaa kyllä :jahas:

Back
Ylös Bottom