Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Ja tohon vielä UFS creatine 1 pussi 7.90€. Oisko se viel hyvä lisä et laittais hiukan tohon palkkariin ?

Joo,sellane 1,5 tl.(ps.tykkään et toi kreatiini on tyyristä ton merkkisenä,kannattaa selailla,jos nyt netistä tilaat,niin kauppoja läpi)Pussukka kuiteskin hupenee aika äkisti 3 krtaa/vko salilla,itse otan välipäivinäkin illalla yhden teelusikallisen.

Joo,sellane 1,5 tl.(ps.tykkään et toi kreatiini on tyyristä ton merkkisenä,kannattaa selailla,jos nyt netistä tilaat,niin kauppoja läpi)Pussukka kuiteskin hupenee aika äkisti 3 krtaa/vko salilla,itse otan välipäivinäkin illalla yhden teelusikallisen.

Joo aattelin tilata, mut jos malto ja hera tulee tuolta, niin en tota kreatiinia sitte muualta viitteis ottaa..

Miten kannattais treenata jos käy vaan 1-2 kertaa salilla viikos, ja pystyykö siinä edes kehittymään? Käyn siis n.3 kertaa viikos lenkillä,
ja 3-4 kertaa viikos laji treeneis. Ja mitä liikkeitä yleensä ottaen kannattais tehdä?

Miten kannattais treenata jos käy vaan 1-2 kertaa salilla viikos, ja pystyykö siinä edes kehittymään? Käyn siis n.3 kertaa viikos lenkillä,
ja 3-4 kertaa viikos laji treeneis. Ja mitä liikkeitä yleensä ottaen kannattais tehdä?
1-jakoisella ohjelmalla eli koko kroppa kerralla läpi. Pystyy kyllä kehittymään. Yleensä 1-jakoisessa ohjelmassa on lähinnä perusliikkeitä, ja mahdollisesti eristäviä heikommille lihasryhmille. Starting Strength on loistava ohjelma, samoin Arnoldin Golden Six. FAQ-threadissa on myös paljon hyviä. Tsekkaas ne läpi.

Mieluummin vähän ja raskaita, monia paikkoja kuormittavia perusliikkeitä ainakin aloittelijalle kuin sitä että jokainen lihas nytkytetään erikseen.

Mistäs se johtuu, että toisilla on todella kapea lantio, kun taas itellä lähes yhtä leveä kuin selkäkin? Onko joidenkin ruumiinrakenne vain erilainen kuin toisten? Jos ei, niin millä liikkeellä mahdollisesti saisi lantiota kavennettua? Ja huom, rasva% ~10, niin ei lantiolla rasvaa paljoa ole.

Voit hyvin korvata lattiapunnerruksen jollakin muulla liikkeellä!Jos+haluat pelkästään penkkitulosta nousuun niin hinkkaa 2*6,jos taas bodypainotteinen treeni niin onkin suotavaa tehdä vuoroon penkki hmm tangolla ja penkki kp

tuota tarkoititko siis jos haluun kehittyä penkissä niin vinopenkki kässäreillä pois <-- olen tehnyt vinopenkkiä kässäreillä sen vuoksi koska salillani ei ole laitetta vinopenkille tangolla..

mitä hyötyä tosta kreatiinista ylipäätänsä on?

viel sellainen kysymys liittyen 2x6 että voiko tuon lattiapenkin korvattu jollain toisella liikkeellä, esim. kapee penkki,dippi, entäs tasapenkki kässäreillä. kiitokset jo etukätteen vastauksille

tuota tarkoititko siis jos haluun kehittyä penkissä niin vinopenkki kässäreillä pois <-- olen tehnyt vinopenkkiä kässäreillä sen vuoksi koska salillani ei ole laitetta vinopenkille tangolla..

En,vinopenkki kp on oiva liike 2*6 avuksi!

Mistäs se johtuu, että toisilla on todella kapea lantio, kun taas itellä lähes yhtä leveä kuin selkäkin? Onko joidenkin ruumiinrakenne vain erilainen kuin toisten? Jos ei, niin millä liikkeellä mahdollisesti saisi lantiota kavennettua? Ja huom, rasva% ~10, niin ei lantiolla rasvaa paljoa ole.

No totta kai ihmisten ruumiinrakenteissa on eroa. Eihän me samasta muotista olla. Joillakin on leveä lantio luonnostaan, joillakin ei.

..

meneekös se uuden maksimin yritys aina seuraavaan viikkoon, tarkoitan että kun on viikon setit vetäny nii ensi viikolla penkkipäivänä lisää rautaa

mitä hyötyä tosta kreatiinista ylipäätänsä on?

Pirun hyvä kysymys mikä se todellinen hyöty on,ihmiset kun on niin erilaisia.Lueskelee tuolta ravintopuolelta niin toiset saa mitä kammottavampia oireita kun taas toisilla sarjapainot kohoaa hetkessä( jos oisin ite alle kolmekymppinen en ostaisi,luulen kuitenkin näin että kreatiini auttaa kehittämään ja säilyttämään lihasmassaa vanhemmilla ihmisillä)Ja siitä artikkelista sain sen käsityksen että vanhempi =yli 30 v.No tännehän voi linkittää artikkeleja ja tutkimuksia vaikka kuinka paljon,luulen kuitenkin että useempi niistä on valmistajan/maahantuojan tai sellaisen tahon tekemiä/rahoittamia.jotka kyseisen aineen myynnistä taloudellisesti hyötyvät.Ja sellasista tutkimuksista kukin tahollansa tekee omat johtopäätöksensä.

Olen yleensä aina tehnyt hauikset istumalta skottipenkissä, mutta eräs sanoi ettei tehoaisi hauikseen vaan:

"Tuetun "haukkakäännön" eli preacher curlin pääkohderyhmä ei ole "hauis"/biceps brachii vaan brachialis(pikkuliha haukan alla). Jotta saat isomman lihan kohderyhmäks, jätä tuettu pois ja tee seisaalteen TAI vaihtoehtoisesti teet kummatkin liikkeet."

Onko totta? Itse huomannut skottipenkin toimivan kaikista parhaiten ja se on tuntunut raskaimmalta, täten myös tehokkaammalta.

Kasvattamalla isomman selän.

Back
Ylös Bottom