Siis:wtf:aloittelija tai ei,lihas ei juuri dieetillä kasva.
Kyllä minun mielestä pienen dietin voisi ottaa. Näkeehän sitä tulostakin sitten paremmin? Bulkille kerkeää kyllä myöhemminkin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Siis:wtf:aloittelija tai ei,lihas ei juuri dieetillä kasva.
Kysyisin vaan yhtä asiaa. Aloittelisin juuri kasvattamaan lihaksia mutta mietin vain sitä että kun haluaisin myös ylimääräisen lihasten päältä pois, niin alkaisinko ensin dietille vai treenaisinko lihaksia ensin suuremmiksi. Painoa minulla on 84 kg ja pituutta 186 cm.
Minkä takia sa nann3 neuvot muita treenaamaan täällä?

Pakko tiedustella kokeneemmilta semmoista asiaa, että kuuluuko alaselän mennä "pumppiin" samalla tavalla kuin esim. hauis voi mennä? Koska hypereitä tehdessäni, ja nyt ekaa kertaa raskaan tuntuisilla painoilla maastavetoa tehdessäni alaselässä perseen yläpuolella tuntuu semmoinen kuumotus, että kohta sieltä tulee vähintään alieni ulos. Lähes krampiksikin sitä voisi sanoa, niin jäykkä fiilis, ettei oikein tee mieli selkää rasittaa kun se tunne tulee. Olen ymmärtänyt, että ainakin hyper-extensionin pitäisi olla ilman lisäpainoja täysin turvallinen liike selälle, mutta saan tuommoisen tunteen aikaiseksi jo tekemällä siinä esim. 2x8 toistoa.
Oon jakanu treenin 2-osasee ja treenit ovat:
1: Rinta, olkapäät, ojentajat vatsa
2: Hauis, selkä, jalat
Onko hyvä jako? Ja jos haluaa treenata penkissä voimaa niin käykö 4x6, vai pitäisikö vähentää/lisätä sarjoja? Eikö myös olisi järkevää tehdä 2-jakosessa esim. lyhyitä ja pitkiä toistoja, eli esim. ma 4x6 ja to 3x8? Voi olla vähän tyhmiä kysymyksii mut olis kiva tietää.![]()
Ennen treeniä lyhyitä venytyksiä ja jotkut tykkää sarjojen välissä, ja sitten noin tunti tai pari treenin jälkeen![]()

Ok kiitti marde, eli miten kannattas jakaa nää lihakset? Vaikka rinta, selkä, ojentajat ja hauis jalat olkapäät?
Kiitos vastauksesta!
Q: Kuinka pitkiä taukoja sarjojen välissä tulee pitää?
Puhtaat toistot on yleensä parempia kuin heijarit.2x6 hauiskääntö istualtaan puhtaasti vai 2x6 seisten isommilla painoilla ja kunnon heijareilla?