Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Polvia kannattaa suojata kylmältä todella hyvin pukeutumisella jos kiinnostaa tehdä kyykkyjä vielä tulevaisuudessa. Hoitaa sen palauttamisen vaikka kylmäkuuma -suihkulla kotona eikä missään kylmässä ulkoilmassa oleillen. Tuskin sä siellä 200 metrin aikana silti jäädyt.:D

Ja sama homma jalkareeneissä. Kollaria jalkaan rohkeasti, jotta ne kintut pystyy lämpimänä joka paikasta.

Polvia kannattaa suojata kylmältä todella hyvin pukeutumisella jos kiinnostaa tehdä kyykkyjä vielä tulevaisuudessa. Hoitaa sen palauttamisen vaikka kylmäkuuma -suihkulla kotona eikä missään kylmässä ulkoilmassa oleillen. Tuskin sä siellä 200 metrin aikana silti jäädyt.:D

Ja sama homma jalkareeneissä. Kollaria jalkaan rohkeasti, jotta ne kintut pystyy lämpimänä joka paikasta.

Mites jos ulkona treenaa? Mitä haittoja, mitään hyötyä? Vaatetta vain tarpeeksi päälle? Kyllä. Olen niin apina että treenaan himassa ulkona kun en viitsi maksaa sali maksua treenini takia.

Kylmässä tallissa treenasin tähän asti (talli täynnä tavaraa.) Ja ihan hyvin tuntui luonnistuvan, alku lämmöt sisällä, raskaita perus liikkeitä teen, 1-5min tauoilla jossa pyrin pitämään lämpöä päällä.

Niin no vetäähän jengi talvella juoksulenkkejä talvella ja hyvin terveenä pysyy. Pukeutumisestahan se on kiinni. Kai sen nyt järkikin sanoo, että jos on hiestä märkä niin ainakaan ei kannata paikallaan pakkasessa värjötellä vapaaehtoisesti.

Living deadin rockymeiningistä en muuta osaa sanoa, että reippaasti sitä housua kerroksittain päälle. Itellä yleensä ulkoilmassa polkiessa/kävellessä/ulkoillessa on jopa 3 housua päällekkäin, ettei ykskään viima pääse jalkoihin läpi. Kiinnostaa pitää nivelet niin hyvänä kun mahdollista. Mikset hommaa lämpöpuhallinta talliis? Saattais olla hivenen lämpimämpi? Maalaisjärjellä ajateltuna luulis olevan turvallisempaa loppupeleissä treenata sisällä lämpimässä kuin paukkupakkasissa kotitallissa?:D

Jopa salilla on ollu 3 housua päällekköin jalkareeneissä, että se lämpö ja veri kiertää siellä missä pitääkin. Tuntuu, että jalat jäätyy jos on vähemmänkin vaatetta päällä ja polvet heti alttiimmat riskeille. Varsinkin jos sitä rautaa liikkuu, niin reidet kiittää ajan myötä kyllä. Sen takia niitä on polven ja kyynärpään lämmittimiäkin, että ne nimenomaanm lämmittää niveliä? Saman asian ajaa osittain raskas sisävaatetus.

Samoin yläkropan kanssa. Mitä enemmän veri kiertää sillä alueella mitä reenataan ja vaatetta on päällä, sitä paremmin suojaa itseään kaikilta riskeiltä ettei mitään hajoa. Veri ei pakene ihon ulkokerroksista syvemmälle, jota tapahtuu kun keholla on kylmä. Veri kiertää siis paremmin lihaksiin/lihaksissa joita treenataan. Pitkällä tähtäimellä reilusti kehittävämpää. Miten joku voi edes treenata jossain pyöräilyshortseissa? Tai vetoisella salilla vääntää penkkiä maksimiraudoilla tanktopissa?

http://www.youtube.com/watch?v=NVJXRQMR-eM

Vitamiini, kyllä tallista lämmityslaitteet löytyy, on vaan jäärata auto siellä nytten sulamassa. Eikä minulla ole kylmä ollut. Pitää pistellä vaatteita päälle lisää vain jos tulee. Hyvä alku lämmittely vain sisällä ja sitten treenaamaan.

Rocky meiningillä treenataan, :rock: einyt. On joku "raja" varmaan tullut kylmän tuntemiseen kun tuolla -15 pystyin hyvin treenaamaan. Toki kun ei taukoa pahemmin pidä ja treenaa vaan alkaa tulla lämmin aika pakolti.

Kiitoksia vastauksia. :D

penkki kuin penkki, niin tuntuu ja näyttää että oikea puoli ottaa kiinni penkkiin kun nostaa, vaikka kuinka itteään asettelee siihen ja vasen puoli onnaa hyvin mutta ei oikea.. tässä alkaa jo usko menemään.

Tuli hommattuu tollane valmiiks maustettu palkkari (meikäläisen ensimmäinen palkkari), eli millainen sekotussuhde pitäs olla? Purkin kyljes on et 250ml vettä tai maitoa ja 50g sitä jauhetta eli mukamas kolme semmost mittatikullista joka tuli sen palkkarin mukana, mutta kattosin ni kolme semmosta ei paina ku joku 30g? Eli mites?

Tuli hommattuu tollane valmiiks maustettu palkkari (meikäläisen ensimmäinen palkkari), eli millainen sekotussuhde pitäs olla? Purkin kyljes on et 250ml vettä tai maitoa ja 50g sitä jauhetta eli mukamas kolme semmost mittatikullista joka tuli sen palkkarin mukana, mutta kattosin ni kolme semmosta ei paina ku joku 30g? Eli mites?

Hmm-ph... mikäs se tuotteen nimi on?

Tuo suhde on melkein sama kaikissa tuotteissa. Mun kaikissa mömmöissä on lukenu 30g(n.1d)

Eihän se 30g riitä mihinkään jos siinä on sekä hiilihydraattia että proteiinia. Proteiinia se 30g ja hiilaria vaikka 50..

Onko näillä liikkeillä eroa: "Tuettu T-kulmasoutu" vs "Kulmasoutu tangolla" ?

Tälläsiä tuloksia nimittäin olen löytänyt kun koitan etsiä oikeata tapaa tehdä liike:

http://www.paskasoft.com/cybercoach/liikkeet/selka/tkulmasoutu.html
http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/BBBentOverRow.html

Kiitos! Ja jos joku tietää miten Tuettu T-kulmasoutu taipuu englanniksi, niin siitä olisi kanssa apua.
T-bar row. http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/LVTBarRow.html

erona on ote. koita salilla miten omalle selälle sopii. ite tykkään tangolla enemmän.
vertaa vaikka ylätaljaa leuanveto-otteella ja erilaisilla kahvoilla, sama homma.

Onko näillä liikkeillä eroa: "Tuettu T-kulmasoutu" vs "Kulmasoutu tangolla" ?

Tälläsiä tuloksia nimittäin olen löytänyt kun koitan etsiä oikeata tapaa tehdä liike:

http://www.paskasoft.com/cybercoach/liikkeet/selka/tkulmasoutu.html
http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/BBBentOverRow.html

Kiitos! Ja jos joku tietää miten Tuettu T-kulmasoutu taipuu englanniksi, niin siitä olisi kanssa apua.

Tuettu T-tankosoutu vaatii yleensä jonkinnäkösen laitteen ihan ko. liikettä varten. Kun googletat T-bar row kuvahaun, niin löytyy kuvia laitteista, joissa on nivelöity "tanko" toisesta päästä ja siinä päällä jonkinlainen tuki mihin itsensä asetella, eli rinta siihen penkkiin kiinni. Erinäköisiä laitteita on ihan pirusti. Tuo t-kulmasoudun linkki jonka itse löysit on se tavallinen versio liikkeestä. Tokihan selkäliikkeissä on kovastikin eroa sillä, tehdäänkö liike tuettuna vaiko vapaasti.

Jaa, katsopas, tässä kirjoitellessa toisellä aivonpuoliskolla googletin samalla niin chest-supported t-bar row olis aika hyvä termi kun hakee tuettua t-tankosoutua. Esim: http://www.youtube.com/watch?v=W7UvqJ53_KU&NR=1

treenijako

olisko kellään mielipidettä millaisella treenijaolla kannattais edetä jos treenaa 5-6 kertaa viikossa (Marde älä menetä hermojas :) )

tän hetkinen 2 jakoinen ei välttämättä ole paras mahdollinen kun keho tulloo treenattu 3 kertaa viikossa läpi, vai mitä mieltä muut on?

olisko kellään mielipidettä millaisella treenijaolla kannattais edetä jos treenaa 5-6 kertaa viikossa (Marde älä menetä hermojas :) )

tän hetkinen 2 jakoinen ei välttämättä ole paras mahdollinen kun keho tulloo treenattu 3 kertaa viikossa läpi, vai mitä mieltä muut on?
Ainakin minä olen 2-jakoisellakin pystynyt hyvin vetämään sen 5-6 treeniä viikossa, toukokuusta eteenpäin siis vetänyt 5 treeniä ja nykyään vedän sen 6 ku virtaa tuntuu riittävän. Mutta sinuna lähtisin sitten 3-jakoisella treenaamaan.

niin

tota ei toi 2 jakoinen niin pahalta tunnu vetää 6 kertaa mutta oon vaan miettinyt tuleeko siinä joihinki liikkeisiin hieman liikaa sarjoja.
jos tekee selkätreenissä kulmasoutua niin kannattaako samaan treeniin ympätä myös kulmasoutu kässäreillä vai onko liikaa?

ja

penkkiin liittyen kuulostaisko tää järkevältä. aiemmin siis tein penkkiä kolmisen kertaa viikossa mut oon tajunnut ettei se paljon palvele kun oon yrittänyt tuloksia saada nousuun.

mut olisko tällainen huono jako. esim.
päivä 1: penkkiä + toinen rintaliike
päivä 2: vinopenkki kässäreillä + toinen rintaliike
päivä 3: esim. tasapenkki kässäreillä + toinen rintaliike

toimiskohan tuommoinen

Back
Ylös Bottom