Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Mikä ihmeen sali tuollainen on :eek:?

Mave ei ole ihan niitä helpoimpia liikkeitä korvattavaksi, mutta jos kyykkyteline löytyy niin jullen voisi ainakin ottaa mukaan liikevalikoimaan.

Mä veikkaan, että oon nähnyt tuollaisia "forever fever" mitälie saleja missä on kilometrin verran näyteikkunaa kadulle ja tilat täynnä erilaisia teknovempeleitä jotka tekee lihastyön puolestasi :D

Kun ostan heraa ja maltoa ne säkit, ovatko ne siellä nestemäisenä vai pitääkö minun sotkea niitä johonki vai täh? Selventäkää joku..

Ne on jauhoja ja sekota vaikka veteen tai maitoon. Palkkarissa jos otat nii maitoon ei kannata kun hidastaa imeytymistä.. Pakkauksessa yleensä lukee toi määrä mitä sekotetaan ja mihin :david:

Mä veikkaan, että oon nähnyt tuollaisia "forever fever" mitälie saleja missä on kilometrin verran näyteikkunaa kadulle ja tilat täynnä erilaisia teknovempeleitä jotka tekee lihastyön puolestasi :D
Ei vaan kyseessä on ilmainen sali, jossa on varustelu sen mukainen. Kyykkytelinettäkään ei ole. Ilmeisesti pitää sitten pyrkiä vaikka kerran viikkoon vetämään mavea vanhalla salilla. Ellei muita korvaavia liikkeitä tule mieleen?

Ei vaan kyseessä on ilmainen sali, jossa on varustelu sen mukainen. Kyykkytelinettäkään ei ole. Ilmeisesti pitää sitten pyrkiä vaikka kerran viikkoon vetämään mavea vanhalla salilla. Ellei muita korvaavia liikkeitä tule mieleen?

Jollei salilla ole kyykkytelinettä tai edes rautaa maven tekemiseen, niin mitä siellä sitten on:confused:?
Ei nyt luulisi, että ilmaista salia on millään miljoonan euron kullinvenyttelykatapulteillakaan voitu täyttää.

mikä avuksi kun tuntuu että on veto poissa ja tuntuu että tulokset vaan koko ajan laskee ja laskee..?? ainoa mikä ei laske on penkki mutta haba laskee koko ajan ja ei saa millonkaan lisättyä rautaa.

lepo on kunnossa mutta syömiset ei oikeen ole. en mä kyl mitää paskaa laita suuhun että kyl aika monipuolisesti syön.. voisko se johtuu jonkun vitamiinin puutteesta?

mikä avuksi kun tuntuu että on veto poissa ja tuntuu että tulokset vaan koko ajan laskee ja laskee..?? ainoa mikä ei laske on penkki mutta haba laskee koko ajan ja ei saa millonkaan lisättyä rautaa.
Mitkä on reenimäärät viikkoa kohti, kuinka paljon ja kuinka usein mitäkin? Tulokset laskee yleensä jos jotain hinkkaa liikaa eikä kerkeä palautua kunnolla. Ylitreenaaminen ei aina kannata. Pidä paussia hetki ja/tai tee kevyemmin jonkin aikaa ja alota nykyistä tasoa selvästi alempaanta nousemaan taas. Paikat ei palaudu kunnolla eikä tuloksia tuppaa tulemaan jos ei se ruoka ole kunnossa...

3-4 kertaa viikossa suurinpiirtein... ja mä oon kyl hinkannu arskan kuusikkoa pari kuukautta.. palautumisen kanssa ei oo kyl koskaan ollu mitää ongelmaa oikeestaa

Millä estää lapojen aukeaminen penkissä? Tänään tein kapeeta penkkiä ja vikassa sarjassa lavat aukes ja oli aika raskaita viimeset toistot enkä siinä sitten kesken sarjan viittinyt asentoa korjata. Lämmittelen ennen penkkiä kiertäjänkalvosimet ja ylätaljalla latsit mutta tänään ylätalja oli varattu joten latsien lämmittely jäi tekemättä :D Joten ton ylätaljan voi ilmeisesti korvata esim leuanvedolla tai alataljalla jos sitä ei syystä tai toisesta pääse tekee...

Millä estää lapojen aukeaminen penkissä? Tänään tein kapeeta penkkiä ja vikassa sarjassa lavat aukes ja oli aika raskaita viimeset toistot enkä siinä sitten kesken sarjan viittinyt asentoa korjata. Lämmittelen ennen penkkiä kiertäjänkalvosimet ja ylätaljalla latsit mutta tänään ylätalja oli varattu joten latsien lämmittely jäi tekemättä :D Joten ton ylätaljan voi ilmeisesti korvata esim leuanvedolla tai alataljalla jos sitä ei syystä tai toisesta pääse tekee...
Selkää kannattaa tosiaan lämmitellä. Ja kun teet penkkiä niin kiinnitä huomiota siihen että olkapäät eivät nouse ylöspäin, jos niin käy niin lavat aukeavat satavarmasti ja selän kaari on taatusti mennyttä..

Ajattelin siirtyä vuoden vaihteessa 3-jakoisesta 4-jakoiseen treeniin.
Eli kysymys kuuluu onko kumpi treeni viikoista parempi

1. on,on,off,off,on,on,off

tai

2. on,off,on,off,on,on,off

Back
Ylös Bottom