Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Mitä olette mieltä siitä, jos joku mies laittaa salilla pinkin paidan päälle? Mulla kun näitä pinkkejä on useampikin kappale. Naiset vois varmaan tykätäkin, mutta en turhaa haluaisi haiskahtaa homolta. JA siis ihan hetero olen.

Ei sillä ole mitään merkitystä mitä sulla on päällä. Pääasia on, että jotain ees. Ei kukaan sua homoksi luule pinkin paidan takia, eikä varmasti tuu kyllä kukaan mies iskemäänkään pelkän paidan takia.
Sitäpaitsi mitä sillä on väliä?

En vaan voi sille mitään et jos mies tulee vastaan pinkki paita päällä niin leimaan sen automaattisesti homoksi. Toiseksee mun mielest valkoihoselle miehelle ei pinkki sovi sitte millään, saa vaan näyttämään possulta, toisinku joillekki tummaihosille se sopiikin. Mutta jokanen dallaa tyylillään.

Mitä olette mieltä siitä, jos joku mies laittaa salilla pinkin paidan päälle? Mulla kun näitä pinkkejä on useampikin kappale. Naiset vois varmaan tykätäkin, mutta en turhaa haluaisi haiskahtaa homolta. JA siis ihan hetero olen.

Ainakin täällä päin kolmasosa salilla kävijöistä näyttää ja haisee homolta jo kilometrin päähän, eikä ketään näytä paikanpäällä häiritsevän. Eiköhän salillakin pyritä keskittymään siihen tekemiseen, ei toisten katseluun. Itsekin käytän välillä niin vanhoja paitoja ettei niissä ole enää väriäkään ja ei kyllä kiinnosta paskan vertaa mitä muut ajattelevat siitä.

Onko väärin että mun kokoinen kaveri (73kg/182cm) tekee maastavetoa 60-80 kilon painolla, mutta kuitenkin puhtaalla tekniikalla. Oon lihaksikas. Mutta kyse on siis kaverin kaverista..

Millä painoilla muut saman kokoiset treenaa?

Kaikki reenaa niillä painoilla joihin rahkeet riittää. Jotku toki reenaa isommilla, ku mitä pystyy ja toiset taas pienemmillä vastaavasti. Tosta n.80kgsta on ihan hyvä lähtee ylöspäin eikä se mitenkään väärin ole missään tapauksessa.

Onko väärin että mun kokoinen kaveri (73kg/182cm) tekee maastavetoa 60-80 kilon painolla, mutta kuitenkin puhtaalla tekniikalla. Oon lihaksikas. Mutta kyse on siis kaverin kaverista..

Millä painoilla muut saman kokoiset treenaa?

Jos yhtään lohduttaa niin itse tein 50kg:lla. Kaikki aloittaa jostain ja niillä sarjapainoilla ei edes ole väliä jos lihasta kasvattaa. Tulokset kuitenkin nousee ja muutamassa vuodessa mennään jo varmasti isoilla painoilla.

Jep. Mieluummin laittaa eka tekniikan kuntoon, vahvistaa vähän keskivartaloa ja tekee pienemmillä painoilla ku laittaa paikat hajalle. Minäkin aloitin tosi pienillä painoilla, tais olla n. 50kg, joka viikko löin 10kg lisää tankoon ja parhaimmillaan sarjapainot ollu 130kg luokkaa, painoa siis n. 65kg.. Äkkiä ne tulokset lähtee nousemaan..

Nolo kysymys, mutta mitä tarkoittaa pumppi?:david:

Kun treenaat salilla ja rasitat lihaksia tehdessäsi eri liikkeitä, veri pakkautuu sinne missä sitä tarvitaan, eli lihaksiin, ja aiheuttaa niiden laajenemisen. Esimerkiksi hauis/ojentaja liikkeiden jälkeen voi käsi hyvinkin reilun sentin paksumpi kuin kylmänä. Näin siis käytännössä selitettynä, joku varmaan kohta laittaa tänne mitä oikeasti tapahtuu ja miten tämä vaikuttaa lihasten kehitykseen yms.

Koko kroppa kerralla ohjelma

Koko kroppa kerralla ohjelma, joka sisältää kaksi erilaista versiota käytettäväksi vuorotellen.

1.treeni
- etukyykky 2-3x6-8
- reidenkoukistajat 2-3x10-12
- pohkeet istuen 3x10-15
- kulmasoutu tangolla 2x8-12
- pystypunnerrus käsipainoilla 2x6-10
- kapea penkki 2x6-10

2.treeni
- suorin jaloin mave 2-3x8-12
- jalkaprässi 2x6-10 , 1x15-20
- pohkeet seisten 3x8-12
- leuat 2x6-8
- vinopenkki tangolla 2x6-10
- hauiskääntö tangolla myötäotteella 2x8-12

löysin tuollaisen:
Koko kroppa kerralla ohjelma..onko se tarkoitettu niin että ma 1.treeni ja ke 2.treeni ja sitte taas pe 1.treeni.. ja voiko tuon hauiskäännön muuttaa käsipainoolle..?

ja eikös tuo ole hyvä paketti aloittelijalle..

kiitos..sellaasta viellä että.mikä ruokavalio on hyvä..massaa tarttis saada lisää ja tietenkin voimaa ja kestävyyttä..ja lisäravinteita kannattaa käyttää(ostin leaderin total mass pussin)onko se hyvä??

Onko kellään heittää hyviä "tärppejä", tuotteista, joista sais nopeesti ja vaivattomasti kaloreita, ja mitkä ei olis ihan super epäterveellisiä. elikkä ei mitään karkkeja tai suklaata.
Rypsiöljy ja suolapähkinät(miten epäterveellisiä) ainakin :D

Onko kellään heittää hyviä "tärppejä", tuotteista, joista sais nopeesti ja vaivattomasti kaloreita, ja mitkä ei olis ihan super epäterveellisiä. elikkä ei mitään karkkeja tai suklaata.

Hanki normaaleja pähkinöitä. Rypsiöljy on tosiaan hyvä ja menee mukavasti esim. rahkan sekaan. Itse syön maustamatonta jogurttia, halvin vaihtoehto on Lidl:n 500g purnukat. Saman verran proteiinia kuin maitorahkassa, mutta tuplasti syötävää ja vähän enemmän kaloreita. Omalla kohdalla erona on se, että jogurtilla lähtee nälkä, rahkalla vain ruokahalu :urjo:

Tummassa riisissä ja pastassa taitaa olla enemmän kaloreita kuin vaaleissa vaihtoehdoissa ja proteiinia ja 'hyviä' hiilareitakin on enemmän. Pähkinöiden ohella myös erilaiset siemenet ovat hyviä rasvan ja proteiinin lähteitä.

Hanki normaaleja pähkinöitä. Rypsiöljy on tosiaan hyvä ja menee mukavasti esim. rahkan sekaan. Itse syön maustamatonta jogurttia, halvin vaihtoehto on Lidl:n 500g purnukat. Saman verran proteiinia kuin maitorahkassa, mutta tuplasti syötävää ja vähän enemmän kaloreita. Omalla kohdalla erona on se, että jogurtilla lähtee nälkä, rahkalla vain ruokahalu :urjo:

Tummassa riisissä ja pastassa taitaa olla enemmän kaloreita kuin vaaleissa vaihtoehdoissa ja proteiinia ja 'hyviä' hiilareitakin on enemmän. Pähkinöiden ohella myös erilaiset siemenet ovat hyviä rasvan ja proteiinin lähteitä.

Ookkei. Kiitosta paljon :D

Asia ei varmasti ole yksinkertainen, mutta mitenkä menee toistot ja sarjat karkeasti ottaen, jos haluaa massaa? Isoilla painoilla lyhyitä sarjoja?

Entä voiko ojentatreeneillä kikkailla että saisi kohdistettua liikettä enemmän esimerkiksi tuohon käden sisäosaan, kyynärpään tietämille :eek: Tällä hetkellä teen maanantaina joko ranskalaista punnerrusta käsipainoilla tai alataljassa selällään. Torstaina taas pushdownia.

Asia ei varmasti ole yksinkertainen, mutta mitenkä menee toistot ja sarjat karkeasti ottaen, jos haluaa massaa? Isoilla painoilla lyhyitä sarjoja?

Entä voiko ojentatreeneillä kikkailla että saisi kohdistettua liikettä enemmän esimerkiksi tuohon käden sisäosaan, kyynärpään tietämille :eek: Tällä hetkellä teen maanantaina joko ranskalaista punnerrusta käsipainoilla tai alataljassa selällään. Torstaina taas pushdownia.

Sarjat ja toistot karkeasti massa treenissä 3x8-12 riippuen paljolti liikkeestä.

Tuntumaa ojentajassa pushdownia tehdessä voin itse ainakin muutella esim. liikerataa hieman muuttamalla.

Ja tietysti voit koittaa monia erilaisia ojentaja liikkeitä ja tehdä niitä jotka osuu oikeeseen osotteeseen.

Maksalaatikko on ainut mikä tulee mielee..

Back
Ylös Bottom