Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

kannattaako treenata jos hieman flunssainen olo nenä tukossa ym ym ja onko haittaa jos treenaa?
Periaatteessa voit treenata niin kauan kun ei vaan ole yhtään kuumetta, ei edes lämpöä. Jos nyt kuitenkin ihan vetämätön olo on niin en kyllä siinäkään tapauksessa treenaisi. Pieni nuha ei kauheasti menoa haittaa.

Millaisia tuloksia voisin nähdä jos teen 100+ bicycle crunchia, 60+ vatsalihasliikettä ja jotain muita liikkeitä päivittäin kotona? Masennuksen takia olen sairaslomalla ja kunto päässyt paskempaan jo aiemmasta paskasta kunnosta. Liikkeet leviävät aika suurelle osaa päivää sillä tarvin melko pitkiä taukoja välillä, joskus onnistuu monta peräkkäin kyllä. Käyn myös 6-8km lenkillä päivittäin. Painan tällä hetkellä 80,2kg ja pituutta n. 188cm eli bmi on 22.7. Budjetti on tiukkana niin salilla käyminen ei onnistu. Tarkoitus olisi oikeastaan saada kroppa vähän parempaan kuntoon, mitään ihmemiestä ei olla tekemässä. Yritän myös syödä samalla terveellisesti. (En juo muutenkaan limonaadia, alkoholia enkä tupakoi)

Millaisia tuloksia voisin nähdä jos teen 100+ bicycle crunchia, 60+ vatsalihasliikettä ja jotain muita liikkeitä päivittäin kotona? Masennuksen takia olen sairaslomalla ja kunto päässyt paskempaan jo aiemmasta paskasta kunnosta. Liikkeet leviävät aika suurelle osaa päivää sillä tarvin melko pitkiä taukoja välillä, joskus onnistuu monta peräkkäin kyllä. Käyn myös 6-8km lenkillä päivittäin. Painan tällä hetkellä 80,2kg ja pituutta n. 188cm eli bmi on 22.7. Budjetti on tiukkana niin salilla käyminen ei onnistu. Tarkoitus olisi oikeastaan saada kroppa vähän parempaan kuntoon, mitään ihmemiestä ei olla tekemässä. Yritän myös syödä samalla terveellisesti. (En juo muutenkaan limonaadia, alkoholia enkä tupakoi)

Jos et salille pääse, eikä tarvittavia käsipainoja jne löydy, yritä treenata kotona tai ulkona mahdollisimman monipuolisesti koko kroppaa. Leuanveto, jos löydät paikan siihen, on äärimmäisen tehokas selälle. Vatsalihasliikkeet(muista myös pidot syville vatsoille), erilaiset punnerrukset, yhden jalan kyykyt ja muut vastaavat liikkeet ovat myös hyviä. Ei noilla tosiaan lihaksia hirveästi kasvateta, mutta huomattavasti parempi kuin ei mitään. Tee vaikka kuutena päivänä viikossa sopiva määrä kaikkia(ei mitään 400 toistoa per liike) ja pidä yksi päivä kokonaan lepoa kaikesta liikkumisesta, jotta lihakset saavat aikaa palautua ja kehittyä.

Syö monipuolisesti ja tasaisesti, vinkkejä löytyy ravinto-osiolta, ja pidä kalorit hieman alle oman kulutuksesi jos haluat rasvaa poltella.

Mihin asti löytyy painoja? Jos on esim 6-20kg käsipainot niin pystyt treenaamaan jo vaikka kuinka paljon. Penkkiä, erilaisia vipunostoja, kyykkyä, hauis/ojentaja liikkeitä, pystypunnerrusta, jne jne. Pienemmilläkin painoilla voi hyvin tehdä pumppiliikkeitä ja muuta kivaa :)

Kun ne ei ole omat niin en ole varma. En ole nimittäin niitä vielä ehtinyt treenaukseen ottaa. Isä sano että oli joko kahen tai viiden kilon.

Sen jälkeen kun aloin kesäkuussa treenaamaan on minulla alkanut esiintyä suonenvetoa useammin ja useammin. Aluksi suonenvetoa esiintyi öisin jommassakummassa pohkeessa ja kesti noin 15 sekuntia. Pikku hiljaa suonenveto kesti pitempään ja siirtyi myös toiseen pohkeeseen. Tänä aamuna kun heräsin en pystynyt kävellä kunnolla koska heti kun jalka vähän jännittyy, seuraa valtava vihlova kipu pohkeessa.. Mistä johtuu?

Sen jälkeen kun aloin kesäkuussa treenaamaan on minulla alkanut esiintyä suonenvetoa useammin ja useammin. Aluksi suonenvetoa esiintyi öisin jommassakummassa pohkeessa ja kesti noin 15 sekuntia. Pikku hiljaa suonenveto kesti pitempään ja siirtyi myös toiseen pohkeeseen. Tänä aamuna kun heräsin en pystynyt kävellä kunnolla koska heti kun jalka vähän jännittyy, seuraa valtava vihlova kipu pohkeessa.. Mistä johtuu?

Eikun joo ei mitään.. huh taidanpa mennä nukkumaan

Olen tässä miettinyt että kuinka leveällä otteella kannattaisi ottaa pystypunnerruksessa ja pystysoudussa ja vaikuttaako oteleveys siihen, että mihin liike ottaa? Minkälaista oteleveyttä te käytätte näissä liikkeissä? Jos joku viitsisi selostaa niin olisin hyvin kiitollinen :D

Olen tässä miettinyt että kuinka leveällä otteella kannattaisi ottaa pystypunnerruksessa ja pystysoudussa ja vaikuttaako oteleveys siihen, että mihin liike ottaa? Minkälaista oteleveyttä te käytätte näissä liikkeissä? Jos joku viitsisi selostaa niin olisin hyvin kiitollinen :D
Mä käytän vähä päälle olkapäiden levyistä otetta pystypunneruksessa.. Kapea ote ottaa enempi ylärintaan kuin leveämpi ote. viisaammat korjailkaa jos olen väärässä... Ja kapealla otteella ojentajien työ lisääntyy myös

Pystypunnerruksessa tangolla tehtynä vähän hartioita vähän leveämpi, ala-asennossa noin 90 asteen kulma kyynär- ja olkavarrella. Riippuu vähän miten olkapääs kestää. Pystysoudussa käyttäsin noin lantion levyistä otetta, tietenki lantion leveydestä riippuen. Nii, että ranteille tuntuu hyvältä. Kokeilemalla löytää itellee parhaan otteen.

Miks tummennettuna toi sana "öisin"? Kyl mulla ainakin pohkeet ja jalkapohjat kramppailee keskellä yötä :puntti:

Noo hän oli kirjoittanut alkuperäiseen viestiinsä jatkoa jotain et ''unohtu kertoa että ne suonenvedot esiintyy öisin'' (näköjään editoi kyseisen viestin pois) tms vaikka alkuperäisestä viestistähän se jo ilmenee. Mutta ei takerruta pikkuseikkoihin :rolleyes: Jonka minä kyllä nyt tein heh

Back
Ylös Bottom