Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Jos tuo on päivittäinen kalori saantisi, niin olet erittäin aliravittu liikunta määrääsi nähden :( . MUISTA EI ne lihakset syömättömyydellä kasva.
Koita saada lisää energiaa ravintoosi, nosta kalorisi lähemmäs 2000kcal niin lihaksesi saavat tarvitsemansa energian ja muista proteiinien tarve on 2g/rasvaton kilo.

Ootko varma että oot kattellu noi kalorimäärät oikein? Meinaan jos oot, niin tossa on yli puolet vähemmän mitä sun pitäis syödä, kun keskimääräsen aikuisen ihmisen pitäis syödä noin sellanen 2500kcal päivässä (korjatkaa jos meni väärin). Eli nyt on pakko sanoo sullekin että lisää ruokaa vaan nassuun. Ruokailukertoja sulla on mun mielestä riittävästi, että enemmän vaan kerralla sit.

Muuten, ei kannata syödä leipää iltapalalla, koska et oikeen tee mitään niillä hiilihydraateilla yön aikana. Panosta illalla proteiiniin (sulla onkin sielä rahka, hyvähyvä) ja rasvaan (vedä vaikka vähän rypsäriä). Tietty jos se lisäpaino kelpaa läskinkin muodossa (sitä sulla ei totta vie oo) niin voit vetää myös illalla hiilihydraattia.

Joo mulla ei oo mitään hajua että laskinko noi kalorit oikein :/ Kaikki sanoo kyllä että syön helkatin paljon kokoisekseni yleensä, niin uskon että tuo kalorimäärä on aivan pielessä :itku:
Pitää alkaa vetään sit rypsäriä illalla naamaan ja ehkä jopa aamulla!:rolleyes:

Voisko kukaan vielä nopee neuvoa että mitä kannattais syödä jotta tulis todella paljon kaloreita? :D Kiitti etukäteen:worship::worship:

No vaikka viinereitä ja muuta läskipullaa... :D

No joo, en nyt usko että alat pelkkien kaloreiden perässä juokseen mut kato tosiaan vähän mistä ne kalorit tulee, se laatu tulee kuitenkin ennen määrää. Sillä rypsärillä on just hyvä kerätä vähän lisäkaloreita, ja sit kannattaa vetää jotain pikku välipaloja, vaikka pähkinöitä. Sit vaan syöt riittävästi sitä perusruokaa, sun painosen ei kuitenkaan ihan järjettömiä määriä tartte syödä et saa riittävästi energiaa, vaikka harrastaiskin paljon liikuntaa.

Muista syödä myös paljon vihanneksia ja marjoja ja muuta sellasta, vaikkei ne miltään massaruualta vaikutakaan. Niistä saa kuitenkin paljon kaikkee hyvää.

Kertokaas onko mitään järkeä treenata 4 kuukautta putkeen maximi voimaa kehittävällä ohjelmalla vai pitäisikö säännöstellä esim 2viikkoa maximia ja 2viikkoa kestävyyttä?

niin mä kans ajattelin ku lueskelin tuolt noit muita threadeja ja niis puhuttii et hauis treeni ei ois ihan parhaimmillaa selkä päivän jälkeen ja toisinpäin.

Hei. Sellainen kysymys, että jos kyykyn tekee ensimmäisenä liikkeenä, niin kuinka kannattaisi lämmitellä? Sarjoja tulee 4 ja toistoja sarjaan 10 niin suurilla painoilla, kuin vaan menee.

Kysyn siksi, koska saanut nyt muutamaan kertaan viimeisen vuoden aikana alaselän/lonkan oikean puolen kipeäksi ja haluaisin päästä eroon tästä vaivasta. Voisiko esimerkiksi kevyt venyttely auttaa?

Hei. Sellainen kysymys, että jos kyykyn tekee ensimmäisenä liikkeenä, niin kuinka kannattaisi lämmitellä? Sarjoja tulee 4 ja toistoja sarjaan 10 niin suurilla painoilla, kuin vaan menee.

Kysyn siksi, koska saanut nyt muutamaan kertaan viimeisen vuoden aikana alaselän/lonkan oikean puolen kipeäksi ja haluaisin päästä eroon tästä vaivasta. Voisiko esimerkiksi kevyt venyttely auttaa?

Tee eka tangolla sarja, sitten lisäät painoja vaikka 10 kilon välein siihen painoon asti millä teet varsinaiset työsarjat.. Esim. lonkankoukistajia vois pikkusen venytellä ennen kyykkyä.

Jos ei halua mitään järkyttävän kokosia vatsoja vaan sellaset mukavan kokoset mutta vahvat niin kannattaisko tehdä esim. jtn 3x8 tai 3x6 sarjoja?

Kuinka paljon oikea jako eri lihasryhmien välillä oikeasti vaikuttaa kehitykseen? Jos tekee ns. mahdollisimman väärät lihasryhmät yhdessä vs. oikeaoppinen ryhmittely niin kuinka suuri ero on vuoden kuluttua muuten identtisellä treenillä, levolla ja ravinnolla?

Jos ei halua mitään järkyttävän kokosia vatsoja vaan sellaset mukavan kokoset mutta vahvat niin kannattaisko tehdä esim. jtn 3x8 tai 3x6 sarjoja?
Hahah, tuskinpa kannattaa pelätä, että ihan heti tulee mitkään järkyttävät palikat. Omalla painolla tollaset 3x8 on aika helvetin kevyitä. 3x20 on varmaan ihan hyvä ja sit lisäpainoo jos tuntuu liian kevyeltä.

Vastatkaapas nyt nopeasti joku. Kesänkunnon jälkeen taas kreatiinia peliin. Kreatiini+kahvi threadeja on miljoona ja jokaisessa vain neuvotaan käyttämään searchiä, jolla pääsee toiseen keskusteluun, jossa neuvotaan käyttämään searchiä. Elikkä nyt: Nollaako kupillinen teetä kreatiinin vaikutuksen, jos molempia ottaa ennen treeniä?

Vastatkaapas nyt nopeasti joku. Kesänkunnon jälkeen taas kreatiinia peliin. Kreatiini+kahvi threadeja on miljoona ja jokaisessa vain neuvotaan käyttämään searchiä, jolla pääsee toiseen keskusteluun, jossa neuvotaan käyttämään searchiä. Elikkä nyt: Nollaako kupillinen teetä kreatiinin vaikutuksen, jos molempia ottaa ennen treeniä?
Ei teessä ole niin paljoa kofeiinia, että se ainakaan itseeni vaikuttaisi samalla tavalla kuin kuppi kahvia. Eli eiköhän voi.

Minulla olisi yksi kohtuullisen tyhmä kysymys, joten se sopii varmaan hyvin tähän ketjuun.

Eli kun ihmiset ilmoittelevat foorumilla sarjapainojaan, niin laskevatko he mukaan tangon painon? Tanko on vissiin yleensä noin 20kg.

Itse olen aina laskenut mukaan vain tankoon laitettavat levypainot ja jostain kumman syystä olen olettanut, että muutkin toimivat samalla tavalla. Siinä onkin sitten ollut ihmettelemistä, että miten melkein jokainen 15-vuotiaskin kyykkää, penkkaa ja nostaa maasta enemmän kuin minä. Toivottavasti minulla on siis ollut vain tällainen laskuvirhe enkä oikeasti ole näin heikko;)

Back
Ylös Bottom