Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

paljonko ite sit painat? 60 ei tosiaan oo sarjapainoiks paljoa..
Ja jos selkä pyöristyy herkästi ni sit sul ei oo kauheesti pitoa.
Ja ku ite treenaan voimanostoa ni muutenkin vähän eri funktiot liikkeillä.

tuolloin painoin 80kg palttiarallaa. taidan sitten vain olla heikko:jahas:, ei vain riittänyt paukut jalkapäivänä enää tuossa vaiheessa kun oli toisiksi viimeinen liike. ei se selkä missään muussa liikkeessä pyöristynyt, pelkästään sjmv. ei vaan pysty pitään ala selkää suorana siinä, käy samalla tavalla kun tossa videossa minkä postasin. tuntuu vaan niin mahdottomalta, varsinkin jos seisoo korokkeen päällä, että pystyisi pitämään selän suorana ja tangon jaloissa kiinni kun laskee. toivottavasti liike sitten muilta onnistuu.

tämä keskustelu on mielestäni mennyt jo niin spekuloinniksi, että ei enää onnisu vastaamaan kenenkään kysymyksin. eli puolestani voidaan lopettaa spekulointi.

tässä kun kuitenkin sanoit, että 60kg olisi liian pieni treeni paino, tuli mieleen että kun paikat oli jo niin väsyneet, että oliko tuo pumppailu hyödytöntä. eli kun yleisesti ottaen treeni painot ovat 60-100% maksimista, niin oliko väsytys mennyt jo niin pitkälle, että siitä pumppailusta ei mitään hyötyä saatu, olettaen, että 1RM olisi ollut esim 120kg. eli 50% maksimista olisi treeni painot, jolloin se menee alle tuon 60%? sarjat oli aika pitkiä, 3x15 ja tavoitteena ei ollut pumppi vaikutus.

Fuhrer:Mites kun tuo SJMV:n tekniikka mitää oon yrittäny käyttää ni se on tuolta tekniikkaneuvoista se Bisleyn näyttämä tekniikka.et mikä se on se oikea?jos jostain löytys videota ni hyvä ois:)

Aloin vaan ihmetellä kun jotkut kuvat sitten näyttivät että niissä olisi tehty vipareita. On niin väsynyt vaan että nyt vasta tuli mieleen ettei vipareita tehdä penkki vinossa. Josko nukkuisin.

Itse asiassa kyllä vipareita voi tehdä vinopenkilläkin, tai ainakin jotkut tekevät. Incline -termi tulee käsittääkseni silloin kyseeseen kun liikkeeseen sisältyy siis penkki joka on kulmassa, vinopenkki. Esim. olkapäille voidaan tehdä vipunostoja eteen vinopenkissä ihan kuten voit treenata rintaa vinopenkissä käsipainoilla tai tangolla.

mitä hyötyä on "hartioiden kohauttelusta" painojen kanssa? tuleeko siitä sitten sellanen "sikaniska" vai mitä lihaksia se harjoittaa?
Se harjoittaa epäkkäitä eli hartialihaksia. Kyllähän ne nekin lihakset kehittyy ihan samalla tavalla kuin muutkin, että kyllä siitä niska-hartiaseutu vahvistuu.

Missä suhteessa pitäisi perusliikkeiden tulosten olla toisiinsa nähden että olisi sopusuhtainen keho? Eli jos penkistä nousee X kiloa niin pitäisikö kyykyssä ja mavessa mennä sama X, enemmän vai vähemmän?

Missä suhteessa pitäisi perusliikkeiden tulosten olla toisiinsa nähden että olisi sopusuhtainen keho? Eli jos penkistä nousee X kiloa niin pitäisikö kyykyssä ja mavessa mennä sama X, enemmän vai vähemmän?
mun mielestä sen näkee paremmin peilistä kuin kilomäärästä miten on sopusuhtainen ja yleensä kyykyssä ja mavessa nousee enemmän kuin penkissä (huom. minun mielestäni korjatkoon sitten ammattilaiset jos korjattavaa:))

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=39774

Käytän kyseistä ohjelmaa ja olen 13.6 v . Olen vaihtanut istumaan nousut 5x15 kantsiiko(Tulee kuulemma näkyviin paremmin en tiiä)
Ja olen lisännyt nämä:Hauis käsipainoilla 3x10 , Alavatsa että nostan makuulta jalat ylös 3x10 ja sitten alavatsa sellainen että makaan ja nousen vähän ylös 3x10(kädet pään takana)
Ja piti kysyä onko tämä hyvä ruokavalio: Aamupala:Puuroa, leipää, maitoa,hedelmiä. Koulussa:Riippu mitä on yleensä perunaa + salaatti ja maito Kotona päivällä:hedelmiä,maitoa,tonnaria,lämminruoka(perunaa usein)leipää, juustoa ,kinkkua ,raejuustoa kyseisiä syön myös treenin jälkeen. Painan:53kg pituus:165,4 cm

Tää sama asia kiinnostais muakin, jos pystyn nostaa penkist 7x90kg nii paljo pitäs mennä pystypunnerrukses et olis suunnillee samaa tasoo? Tarkotan siis seisten tehtyy pystypunnerrusta tangolla.

Tää sama asia kiinnostais muakin, jos pystyn nostaa penkist 7x90kg nii paljo pitäs mennä pystypunnerrukses et olis suunnillee samaa tasoo? Tarkotan siis seisten tehtyy pystypunnerrusta tangolla.

Ei sillä ole mitään merkitystä. Riippuu kehon rakenteesta, mittasuhteista yms. Turha vaivata päätään tälläisillä asioilla. Keskittyy vaan siihen, että kehitystä tulee molemmissa liikkeissä.

Riippuu pitkälti oteleveydestä ja olkapää/ojentaja powereista. En nyt jaksa treenivihkoa ettiä mutta kun meni 8x90kg niin pystäriä tein 6-8x60kg.

Edit tosin joskus muinoin ku meni 6x90penkkiä niin pystäriä ei menny ku 10x30 :D eli riippuu tosiaan missä sitä lihasta on eikä oo hirveän vertailukelpoisia.

Mihin osaan kolmipäistä olkalihasta ottaa eniten alakalteva penkkipunnerrus kapealla otteella? Tekeekö porukka muuten kuinka usein esim käsiä harjoitellessa liikkeitä jotka ottavat eri osiin tiettyä lihasta? Itse en enne ole kiinnittänyt mitään huomiota

Jatkokysymys: Ei kukaan sattumalta muista semmosta artikkelia T-nation:ssä missä tästä oli annettu suuntaa-antavia prosentteja? Tulipahan mieleen kun tätä kerran kysyttiin, että muistan kyseisen artikkelin lukeneeni, en vaan muista mikä sen nimi oli ni ei söörzistä tuu mitään.

Back
Ylös Bottom