Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Nyt askarruttaa vähän, kun olen alkanut käymään salilla ja tarkotuksena oisi saada tuloksia, mutta nytten luin toista. Eli pitäisikö ekana dietata et tota ylämäärästä lähtee kehosta ja silloin ollaan niinkuin lähtöviivalla sitten aletaan vaan käymään salilla?

Dieettaat tai et, niin salilla kannattaa käydä. Jos dieettaat etkä käy salilla niin voit olla varma, että ne vähäisetkin lihakset kyllä lähtevät siinä rasvan kaverina.

Kyllä mielestäni olisi hyvää vaihtelua tehdä myös tangolla, ei sitä kokonaan kannata unohtaa.

kyllä mä välillä teenkin,mutta kun penkkitulos ei meinaa nousta siis tankon kanssa.niin aattelin jos tekis käsipainoilla.ja mukavampi tehä käsipainoilla:D

kyllä mä välillä teenkin,mutta kun penkkitulos ei meinaa nousta siis tankon kanssa.niin aattelin jos tekis käsipainoilla.ja mukavampi tehä käsipainoilla:D
No ei se penkkitulos kylläkään pitäisi paremmin nousta käsipainoilla tehtynä. Jos sitä penkkitulosta haluaa nostaa niin parhaiten se nousee kyllä sitä ihan normi penkkiä tekemällä. Jos ei nouse niin treenimetodeissa lienee lähinnä vikaa, ei itse liikkeessä.

Maastaveto, rinnalleveto ja tempaus+kaikki kantohommat on ehkä parhaimpia liikkeitä missä epäkkäät aktivoituu. Kato voimanostajia, painonnostajia ja vahvamiehiä.

Siis ottaako kyykky kuinka kokonaisvaltaisesti jalkoihin? Ku monissa 1-jakoisis on pelkkä kyykky jaloille

Ottaa etureisiin, takareisiin ja perseeseen eli aika kokonaisvaltaisesti ja sitten taitaa myös rasittaa "tuki"lihaksia eli alaselkää ja vatsoja, näin itse olen ymmärtänyt.

Morjes, kysymykseni koskee ruokailua. Eli olen jo jonkin aikaa käynyt salilla mutta ruokailun kanssa on vähän ongelmia, kun ei tule millään syötyä hyvin. Ainoastaan kouluruoka ja kotona illalla jotain pientä. Luin että pitäisi ruokailla n. 4-6 kertaa päivässä ja itellä alkaa tuo 2 kertaa olla maksimi. Kannattaako minun edes jatkaa salilla käyntiä jos ruoka ei maistu vai jatkanko menemään vaan näin.

Morjes, kysymykseni koskee ruokailua. Eli olen jo jonkin aikaa käynyt salilla mutta ruokailun kanssa on vähän ongelmia, kun ei tule millään syötyä hyvin. Ainoastaan kouluruoka ja kotona illalla jotain pientä. Luin että pitäisi ruokailla n. 4-6 kertaa päivässä ja itellä alkaa tuo 2 kertaa olla maksimi. Kannattaako minun edes jatkaa salilla käyntiä jos ruoka ei maistu vai jatkanko menemään vaan näin.

Ei todellakaan kannata lajia unohtaa.

Ruokailu on äärimmäisen tärkee tässä lajissa. Jos ja kun et ole tottunu syömään isoja määriä ruokaa, niin se mahalaukku on niin suppea, ettei sinne kerta kaikkiaan vaan mahu. Se kyllä venyy siitä, kun vaan änkeemällä änkeet sitä ruokaa. Lisäät viikottain syömisiä ja laitat oliiviöljyä joka paikkaan. Jogurttiin, puuroon jne. Kohta sä huomaat, että syöt sä monta ateriaa päivässä. Kohta tulee sellanen fiilis, että nälkä kasvaa syödessä.:D

Ajattelin aloittaa lopultakin laihduttamisen. Ikää löytyy 20 vuotta. pituus on 176cm ja painoa löytyy 108 kiloa. Mikä on paras liikunta lähteä laihduttamaan? Tällä hetkellä vaihtoehtoina olisi lenkkeily, uinti ja/tai sali. Mitä pitäisi salilla tehdä ja minkämoisia lenkkejä kannattaisi tehdä jotta se kuluttaisi rasvaa? Pitäisikö piettää välipäiviä?

Aamupala on päivän tärkein ateria, mutta onko siitä haittaa jos syö aamupalana lounaan (kouluruoka) muutama tunti heräämisestä?

Back
Ylös Bottom