Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Onko kahvilla minkäänlainen merkitys kehonrakennuksessa?
olen kuullut että jos juo kahvia päivällisen/aterian tai minkä tahansa naposteltavan yhteydessä niin se muuttuu elimistössä rasvaksi tai sitten se hidastaa aineenvaihduntaa...

Vastailkaa :)

Onko kahvilla minkäänlainen merkitys kehonrakennuksessa?
olen kuullut että jos juo kahvia päivällisen/aterian tai minkä tahansa naposteltavan yhteydessä niin se muuttuu elimistössä rasvaksi tai sitten se hidastaa aineenvaihduntaa...

Vastailkaa :)

Paskapuhetta.
Kahvi ei muutu elimistössä rasvaksi.
Kahvi nopeuttaa aineenvaihduntaa.

Kahvista vielä: Kofeiinista voi olla joillekin apua treenibuusterina. Tosin tällöin kahvin sijasta kannattaa syödä kofeiinitabletteja, sillä kahvia sais kiskoa ennen treeniä sen verran että paskat tulis varmana housuun sitten kyykätessä.

onko tässä nyt ojentajat vai rinta jäljessä jos tosi leveällä otteella nousee enemmän rautaa penkistä ku normi leveydellä?

^

no kyllähän sitä kapeammalla otteella tehdessä ojentajat tekevät työtä enemmän kuin leveämmällä otteella, ja tietysti tosi leveällä otteella tehdessä liikeradasta tulee lyhyempi jolloin myös liikkeestä katoaa paras teho...

Ajattelin alkaa vetää Hulkin 2-jakoisella ohjelmalla? Voimaa olis tarkotus lisää saada ja lihastaha siinnä vähä pakosti ohessa tulee.
Mutta mutta soveltuukohan tuo ohjelma hyvin 3-4kk salilla käyneelle ihmiselle ja pitäisikö mukaan ottaa aerobista?

Ajattelin alkaa vetää Hulkin 2-jakoisella ohjelmalla? Voimaa olis tarkotus lisää saada ja lihastaha siinnä vähä pakosti ohessa tulee.
Mutta mutta soveltuukohan tuo ohjelma hyvin 3-4kk salilla käyneelle ihmiselle ja pitäisikö mukaan ottaa aerobista?

Ei ole kannattavaa ottaa suoraan 10 vuotta ja kisailevalta henkilöltä ohjelmaa.

Mut kai hulkilla ollut silti useempi reenivuosi takana sen alottaessa? Millä tavoin kannattaa prepata ennen penkkimaksimia ja yleensä muita makseja? Penamakseja kokeillessa olen tyyliin tyhjällä tangolla abaut 10toistoo ja maximiraudat. Tiedän et toi on ihan vituilleen tehty, eli pitääkö jotain pidempiä sarjoja eri painoilla alkuun?

Millanen tää Hulkin ohjelma sitte on?

Luin alemmasta topikista,että kevyellä viikolla olisi hyvä olla sarjat 60-70%.Onko tuo "ehdoton" linjaus,vai riittäisikö,että tekee alle 80% painoilla,jos normaalisti treeni painot vaihtelevat yli 80%-yli 90%:n? Entä monta toistoa ja sarjaa yleensä teette kevyellä viikolla?Kyselen tätä,koska yleensä olen joko olen ollut pitämäti kevyitä viikkoja(tiedän,hölmösti tehty ja opin virheistäni)tai sitten pidän täysin treenittömän viikon.Nyt ajattelin siirtyä 4:1 rytmiin.

Back
Ylös Bottom