Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Mun treeniohjelma on ma - ke - pe, tulin äsken vasta kotiin ja söin pizzaa, en millään jaksaisi tehdä treeniä, haittaako kauheesti jos teen perjantain treenin huomenna? :o

Tuskinpa sillä on mitään väliä, kunhan teet ne treenit ja kunhan palautuminen on otettu huomioon.
Kaikilla nyt varmaan joskus jää treenit väliin ja joutuu tekee seuraavana päivänä, ei se niin kellontarkkaa ole.

Mun treeniohjelma on ma - ke - pe, tulin äsken vasta kotiin ja söin pizzaa, en millään jaksaisi tehdä treeniä, haittaako kauheesti jos teen perjantain treenin huomenna? :o
kyl se nyt on vaan niin että kuviokellunta on sit se sun laji, ku jätit ton treenin väliin ni kyl se aika lailla määrittelee sun loppuelämäs, tai ainakin seuraavan 10 vuoden kehityksen.

oon tälläne 17v, 190cm, 75kiloo, 3kk sitten olin n.56kg ja oon harrastanut tota salia jtn 1,5kk nii auttaisko steroidi kuuri vaikka noin kuukauden, yhtään että sais vähän nopeemmin nostettua isompia painoja kun nyt nostelen jotain 10kilon käsipainoja salilla ja 70kg jalaprässillä :/:down::itku:

oon tälläne 190cm ja 75kiloo 3kk sitten olin n.56kg ja oon harrastanut tota salia jtn 1,5kk nii auttaisko steroidi kuuri vaikka noin kuukauden, yhtään että sais vähän nopeemmin nostettua isompia painoja kun nyt nostelen jotain 10kilon käsipainoja salilla :/:down::itku:

öööö.....

no sehän on jokaisen oma päätös, mutta mitäs jos kokeilisit vaikka syödä enne steroidien vetämistä?
ja ei 1,5 kuukaudessa paljon ihmeitä tehdä.

oon tälläne 190cm ja 75kiloo 3kk sitten olin n.56kg ja oon harrastanut tota salia jtn 1,5kk nii auttaisko steroidi kuuri vaikka noin kuukauden, yhtään että sais vähän nopeemmin nostettua isompia painoja kun nyt nostelen jotain 10kilon käsipainoja salilla :/:down::itku:

Voipi olla tuo doping osio parempi tuolle, mutta voin kertoa, että noin vähän salilla käyny ei todellakaan kannata mitään steroideja käyttää. Oma mielipide on tuosta se, ettei niitä kannata koskaan käyttää.

Edit: Huomasin, että oot 17 v, joten älä helvata ala pelleilemään millään steroideilla. Tää on pitkäjänteistä hommaa, ei roomaakaan päivässä rakennettu.

öööö.....

no sehän on jokaisen oma päätös, mutta mitäs jos kokeilisit vaikka syödä enne steroidien vetämistä?
ja ei 1,5 kuukaudessa paljon ihmeitä tehdä.

no mielestäni syön ihan riittävästi proteiinipitoista ruokaa ja lisäravinteitakin käytän mm. proteiinijauhoo palkkarii, kreatiiniä...

Pistähhän ruokailut näytille...
noh, tää ei nyt oikeen suju varmaa ku en oo pariin viikkoon käyny salilla ja ollu sellasii esteit mut yritän nyt koota tän

aamulla nelivilja puuroo 2desii ja omega 3 niit möllerin vihreessä purkissa olevia, multivitaa, kalkkiapillereitä

sitten koulussa sitä kouluruokaa mitä sitten sattuu olemaankaan
koulun jälkeen maitorahkaa 250g mansikoilla
ennen treeniä mutsin tekemää lämmintä ruokaa esim. jotain lihaa ja perunaa & raejuustoo n.150g : D maitoa pari lasia
treenin jälkeen palkkari
illalla maitorahkaa 250g mansikoilla, ruisleipää, pari keitettyy kana munaa
päivän aikana saatan myös syödä jotain "pientä"

Viimeksi muokattu:
noh, tää ei nyt oikeen suju varmaa ku en oo pariin viikkoon käyny salilla ja ollu sellasii esteit mut yritän nyt koota tän

aamulla nelivilja puuroo 2desii ja omega 3 niit möllerin vihreessä purkissa olevia, multivitaa, kalkkiapillereitä

sitten koulussa sitä kouluruokaa mitä sitten sattuu olemaankaan
koulun jälkeen maitorahkaa 250g mansikoilla
ennen treeniä mutsin tekemää lämmintä ruokaa esim. jotain lihaa ja perunaa & raejuustoo n.150g : D maitoa pari lasia
treenin jälkeen palkkari
illalla maitorahkaa 250g mansikoilla, ruisleipää, pari keitettyy kana munaa
päivän aikana saatan myös syödä jotain "pientä"

Nuista tulee äkkiseltään laskettuna noin 1700-1900 kaloria, joka on vähän. Lisääppäs oliiviöljyä parille aterialle pari ruokalusikallista ja rahkan kanssa leipää aimo annoksella kinkkua. Pari lasia maitoa vielä, niin sekä sun painos nousee ja samalla treenipainot.:thumbs:

oon tälläne 17v, 190cm, 75kiloo, 3kk sitten olin n.56kg ja oon harrastanut tota salia jtn 1,5kk nii auttaisko steroidi kuuri vaikka noin kuukauden, yhtään että sais vähän nopeemmin nostettua isompia painoja kun nyt nostelen jotain 10kilon käsipainoja salilla ja 70kg jalaprässillä :/:down::itku:

Ei auttais.
PS. Steroidi kysymykset ei kuulu foorumin tähän osaan.

Hei hei hei, nopeasti tarvin vastauksen, meen 12 salille alottamaan kyykkyä, jota en ole ennen tehnyt.. Eli kysynki et miten selän pitää olla kyykyssä? Pitääkö olla kokoajan suorana?

Hei hei hei, nopeasti tarvin vastauksen, meen 12 salille alottamaan kyykkyä, jota en ole ennen tehnyt.. Eli kysynki et miten selän pitää olla kyykyssä? Pitääkö olla kokoajan suorana?

Kyllä, koko ajan suorana. Etenkin kyykyn ala-asennossa kannattaa kiinnittää huomiota, siellä se useimmiten menee pyöreeks.

Terve. Eka postaukseni näyttää olevan :D

Ja olis tällaista kysyttävää: Miten parantaa kyykyn tekniikkaa mahdollisimman puhtaaksi ja hyväksi? Huomasin tänään että tekniikka on päin persettä kun vähän isommalle painolle siirryin. Sain sitten neuvoa että kyykkää peilin edessä niin näkee paremmin liikeratansa jne.

Ja mitä lihaksia kannattaisi vahvistaa enemmän jos haluaa kyykkyä parantaa? Vatsa ja selkä mutta onko muita?
Kyykkäämään oikein oppii kyykkäämällä. Peilin edessä kyykkääminen on ihan hyvä tapa. Suoritustapaan on karkeasti kaksi koulukuntaa, syväkyykyn puolestapuhujat ja sitten puolikyykyn, jossa siis on vajaa liikerata maksimista. En nyt jaksa sen enempää puida tai perustella miksi kun tästä on pakkiksella väännetty iät ja ajat, mutta itse olen syväkyykyn kannalla. Eli nimensä mukaan otetaan ihan pohjista asti se kyykky.

Kysy rohkeasti salilta joltain henkilöltä jonka olet nähnyt kyykkäävän hyvällä tekniikalla, että tulisi katsomaan miltä sinun tekniikkasi näyttää. Internet on pullollaan kyykkäysohjeita, sieltä pitää vain osata poimia ne järkevimmät ja itsellään toimivimmat kikat. Kokeilet eri jalkaleveyksillä (kapealta, leveältä, jotain siltä väliltä) ja rauhassa tunnustelet sen itsellä toimivan tyylin.

Jotain omia vinkkejäni:
- Hae rauhassa hyvä asento ennen kuin lähdet alas, ensimmäiseen toistoon kiinnität erityishuomiota
- Polvet ja jalkaterät samaan suuntaan, tuon pitäisi tulla ihan luonnostaan
-Keskivartalossa painetta koko ajan eli paketti tiukkana koko sarjan ajan
-Katse eteenpäin johonkin kiintopisteeseen (peilin edessä sitten kiinnität huomiota pysyykö tanko vaakasuorassa, tuleeko jotain asiaankuulumatonta "kierrettä" tai toispuoleisuutta jossain vaiheessa
- Kiinnitä huomiota tasapainoon

Noita tarkkailemalla ja kyykkäämällä kerta toisensa jälkeen se oikea tekniikka pitäisi löytyä.

Selän pitää olla suorassa todellakin. Kun on isot rojut selässä ja selkä mutkalla niin vahinkoja siinä tapahtuu vain.

Back
Ylös Bottom