Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Itselläni kun oli tuollaista kipua olkapäässä ja nimenomaan oikeassa:D niin pidin viikon parin tauon ja ei ollut enää mitn tietoo kivusta, oliskohan rasitusvammasta tms kyse?:)

Itselläni kun oli tuollaista kipua olkapäässä ja nimenomaan oikeassa:D niin pidin viikon parin tauon ja ei ollut enää mitn tietoo kivusta, oliskohan rasitusvammasta tms kyse?:)
Rasituksesta varmaan johtuukin, mutta tuon "pistelyn" syytä varsinaisesti kaipaisin.

Miten alas menette kun teette dippiä rinnalle? Pitääkö mennä aivan alas asti vai miten syvälle? Tiedän, että jotkut tykkää mennä alas ja toiset taas ei.

Yleensäkkin kofeiini lisää keskushermoston toimintaa ,ja lisää sydämen lyönti tiheyttä eli kannattaa.

_ONE_ sanoi:
Miten alas menette kun teette dippiä rinnalle? Pitääkö mennä aivan alas asti vai miten syvälle? Tiedän, että jotkut tykkää mennä alas ja toiset taas ei.

Kannattaa pysyä noin 90 asteessa ettei mene liikkaa olkapäille.

Onko järkevää aloittaa tuolla 4-jakoisella ohjelmalla? Luin tuossa tuota Aloittelija luo tämä- topiccia ja siitä aattelin nappasta itelleni tuon 4 jakoisen ohjelman.

Onko järkevää aloittaa tuolla 4-jakoisella ohjelmalla? Luin tuossa tuota Aloittelija luo tämä- topiccia ja siitä aattelin nappasta itelleni tuon 4 jakoisen ohjelman.

Ei oo paras mahdollinen ohjelma aloittelijalle. Vilkaseppa tämä ja muut harvempijakoiset ohjelmat ensin. Niistä on paljon helpompi saada jotain irti punttiuran alussa.

millasella treenillä sais pohkeista timmit ilman, että kasvais paljoa. Kannattaisko tehdä hirveitä happo pumppaus treenejä niille?

kukaan ei noin vaan saa kasvamaa pohkeita eli Ihan normi treenejä pohkeille 10-15 toistoa.

kyllä ne mulla on turvonnu ilman suoraa rasitusta käsiäkin isommiks. On niissä vielä pari senttii varaa kasvaa, rupeen homopumppailee vasta, jos ne lähtee hirveesti kasvaa normi treenillä.

kyllä ne mulla on turvonnu ilman suoraa rasitusta käsiäkin isommiks. On niissä vielä pari senttii varaa kasvaa, rupeen homopumppailee vasta, jos ne lähtee hirveesti kasvaa normi treenillä.

Mikä sitten räjähtää kun ne vielä pari senttiä kasvaa? Tässä on taas kyse siitä että ihmisen keho voi aikuisiässä muuttua vain lihasta kasvattamalla/menettämällä ja rasvaa kerryttämällä/vähentämällä. Timmit pohkeet saat kun kasvatat ensin lihaksen isoksi ja sitten dieettaat rasvat pois. Jopa homopumppailu siis vaikuttaa vain lihaksen kokoon, ei mihinkään timmiysasteeseen:david:

Pystypunnerruksesta kysyisin.. Että mitä eroa sillä on tekeekö sen niskan takana vai rinnan kohdalla.. tai siis pään etu vai takapuolella? vaikuttaa erikohtaan olkapäitä?

Kumpi haittaa enemmän pituuskasvua, kyykyt vai prässi? Vai vaikuttavatko kumpikaan siihen?

Hyvällä tekniikalla ja maltillisilla painoilla molemmat ovat ihan turvallisia liikkeitä.

Kiitos jo etukäteen jos joku viitsii neuvoa minua, homman nimi on seuraavanlainen: Olen 17v, 185cm, 60kg, eli aika laiha poika. Saan penkin ensiviikolla ja ajattelin alkaa treenaa kotioloissa ihan tosissaan, jotain yksinkertaista ohjelmaa koko kropalle. Keihäänheiton takia pääosin alankin treenaamaan, joten en halua välttämättä hirveästi massaa ja ylimääräistä jäykkyyttä kroppaan, vaan ennenminkin räjähtyvyyttä lihaksiin. Käden pitää pysyä nopeana.
Tiedän että on muitakin keinoja saada räjähtyvyyttä kuin isoilla painoilla treenaaminen, mutta haluan silti myös kasvattaa lihaksistoani. Joten homman pitää pysyä notkeana.
Eli millä lailla tulisi treenata?

lueskelin tuolt vanhoja treadejä niin aika monessa sanottiin että kannattaa treenata lihakset vaan kerran viikkoon.. eli kun olen suunniteluut 2-jakoista 4 krt viikossa niin pitäisikö sittenkin vaihtaa 4-jakoiseen?

Back
Ylös Bottom