Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Treenaa yhtä kovaa kuin ennen ,mutta vähentää treeni kertoja tai lisää palautus aikaa.
Eli kun ensiviikon maanantaina aion ruveta dieettaan, ei kannata vaihtaa mun 3-jakoista 3 x viikkoon 2-jakoiseen 4 x viikkoon vai? Ja kannattaneeko vähentää toistoja sarjoissa 6:een?
Nyt on kolme kuukautta treeniä takana kolme kertaa viikossa meiningillä kehitystä on tullut vähän kroppaan ja painokin on noussu kolme kiloa(173/60). Ongelma on siinä et penkistä ei perkele vieköön nouse edes 50kg. Hävettää ihan tunnustaa mut näin se vaan on.
Ahaa no pitääpäs kokeilla tuota. Oon tällä hetkellä tehny penkkiä vaan kerran viikkoon.
Mitä tarkoitit tuolla ettei sarjoja loppuun asti?
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=32394Elikkä kertokaas joku hyvä treeniohjelma vapaaottelijalle?
En ainakaan haulla löytäny mitään

eka viesti tälle foorumille ja suoraan asiaan, eli haluan saada lisää voimaa ja tietenkin että se voima näkyis jossakin. oon kohta 15 vuotias poika 165/48. tiedän, olen alipainoinen mutta onko bodaamisesta jotain hyötyä jos nostelen joka ilta 2.5 kg käsipainoja 10 per käsi viis sarjaa ja scott hauiskääntöä samaan syssyyn 10 nostoa 3 kertaa? ja tosiaanki, olen aloittelija ja penkistä ei nouse ku 35
Monta kertaa pystyt käymään salilla viikossa? Voimaa saat treenattuu raskailla perusliikkeillä.
Niin ja noista käsipainoista ei oo sulle mitään hyötyy:jahas:
et muka ei mitaan hyotya kasipainosta, haittaa niist ei ainakaan ole mutta voit niilla tehda paljon muutakin kun haukkareita, esim ojentajat, olkapaat, forkut. 
Tuli tuossa mieleen, että onko vaarallista kyykätessä käydä penkillä istumassa?
Elikkä tangon kanssa teen ja sievästi lasken alas jonka jälkeen "istahan" ja sievästi ylös. Tuleeko jotain ylimääräsiä rasitteita ? Esim. Maastevedossa kun painon puottaa maahan ja vetää uudestaan tulee selkäniveliin turhaa paineitta, mutta tässähän liikkeessä selkä pysyy kummiskin kokoajan jännittyneenä. Onko tälläistä pelkoa jollekkin lihakselle ?
Tuo avas jo aika paljo!Isäs oli oikeassa sanoessaan että ei heti isoilla painoilla. Ensteks opettelet tekniikat kuntoon ja sitten vasta lisäät sitä painoa. Kyykyn kyllä voit ottaa heti käyttöön kunhan huolehdit siitä tekniikasta. Voisit tehdä pelkällä tangolla näin ensiksi, tai jopa ilman mitään painoa peilin avustuksella. Kyykky kun on yksi hankalimpia liikkeitä tehdä oikein.
Raskaat perusliikkeet ovat moninivelliikkeitä, joissa siis useat lihakset sidosten välityksillä osallistuvat työhön. Esim. maastavedossa käytät suurinpiirtein kaikkia kehon lihaksia ja monia niveliä.
Joitain perusliikkeitä: kyykky, mave, sjmave, penkki, vinopenkki, pystypunnerrus, leuat, askelkyykky, dippi jne.
Netistähän varmaan löytyy hyviä videoklippejä noista liikkeistä, oon tainnut täältä jo sellasia koskevan topicin jo bongatakki. Eikaitse piä ku alkaa harjottelee noita liikkeitä sit :thumbs: