Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Mikä liike on yleisesti ottaen paras olkapäille? Ohjelmassani on vino- sekä tavallinen penkki jotka ottavat olkapäihin, mutta mikä olisi hyvä liike näiden lisäksi vielä? Kasailen mahdollisimman yksinkertaista ohjelmaa jossa ei ole mitään turhia nitkutuksia. Itse mietin pystypunnerrusta mutta olisiko esim. viparit sivulle parempi?

Ja sitten toinen juttu..

Riittääkö jaloille mielestänne seuraavat liikkeet:

Kyykky
SJMV
Pohkeet seisten/istuen

Ohjelmassani on lisäksi vielä mave jota teen aina välillä.

Mikä liike on yleisesti ottaen paras olkapäille? Ohjelmassani on vino- sekä tavallinen penkki jotka ottavat olkapäihin, mutta mikä olisi hyvä liike näiden lisäksi vielä? Kasailen mahdollisimman yksinkertaista ohjelmaa jossa ei ole mitään turhia nitkutuksia. Itse mietin pystypunnerrusta mutta olisiko esim. viparit sivulle parempi?

Ja sitten toinen juttu..

Riittääkö jaloille mielestänne seuraavat liikkeet:

Kyykky
SJMV
Pohkeet seisten/istuen

Ohjelmassani on lisäksi vielä mave jota teen aina välillä.

Viparit sivuille on mielestäni ihan hyvä liike. ja jaloille voisit ottaa ehkä vielä koukistukset/ojennukset

Eikös nämä koukistukset ja ojennukset ole vähän turhia nitkutuksia kun ohjelmassa on kyykky ja sjmv(+mave)?

no ihan miten ite tykkäät niitä reenata. voit ne pois jättää. itse teen kyykyn ja maven lisäksi rinnallevedon sekä välillä askelkyykkyä. mutta minulla nyt on hakusessa hieman jutut kun sinulla varmaan

kepademus, millähän jaolla ajattelit tehdä sen ohjelmasi? Ei pysty paljon jeesaamaan ilman sitä tietoa, sillä kaikkein yksinkertaisin ja toimiva on minun mielestäni:

1.
kyykky
penkki

2.
mave
leaut

kepademus, millähän jaolla ajattelit tehdä sen ohjelmasi? Ei pysty paljon jeesaamaan ilman sitä tietoa, sillä kaikkein yksinkertaisin ja toimiva on minun mielestäni:

1.
kyykky
penkki

2.
mave
leaut

No olen tässä nyt sumplinut 1 ja 2 jakoisen välillä. Aikaa ei ole hirveästi käytettävissä ja sen takia tarvin yksinkertaisen & tehokkaan ohjelman. Lähtisin 1 jakoisella mutta sen suorittamiseen menee liikaa aikaa koska haluan kuitenkin treenata kroppaa tasapuolisesti. Pakko lähteä kaksijakoisella matkaan:

1.

Kulmasoutu/leuat
Penkki
Vinopenkki
Viparit sivulle/pystypunnerrus
Hauikset kp/scott
Kapea penkki

2.

Kyykky
Sjmv
Pohkeet istuen/seisten

* Mave mukana aina välillä. Forkut ja vatsat treenataan ainakin pari kertaa viikossa jossain välissä.

Tuo kyllä yksinkertainen ole ;) vinopenkin voi jättää pois. Mäkään en osaa sen enempää neuvoa. Joskus täällä oli puhetta juuri treeniajan vähyydestä, sitten tehtiin n.20-30 min ohjelma mikä sisälti 3 isoa liikettä, 2 erilaista.

Olisko mennyt jotenkin:

1.
Kyykky
Penkki
leaut

2.
Mave
(penkki?)
kulmasoutu

Tuo kyllä yksinkertainen ole ;) vinopenkin voi jättää pois. Mäkään en osaa sen enempää neuvoa. Joskus täällä oli puhetta juuri treeniajan vähyydestä, sitten tehtiin n.20-30 min ohjelma mikä sisälti 3 isoa liikettä, 2 erilaista.

Olisko mennyt jotenkin:

1.
Kyykky
Penkki
leaut

2.
Mave
(penkki?)
kulmasoutu

Ei se olekkaan niin yksinkertainen kuin se voisi olla. Mutta sanoinkin että haluan treenata koko kroppaa silti tasapuolisesti. Tuosta sun esimerkistä puuttuu esim. hauikset ja pohkeet.

Ehkä vähän naurettava kysymys mutta menkööt: Voiko siis pelkillä punnerruksilla saada penkki tuloksen siihen pisteeseen että oma paino nousee?

Lähinnä tarkotan siis että voiko saada voimaa, ei se penkki mikään mittari oo sinänsä :)

En ole siis mikään penkkipelle :david:

Ehkä vähän naurettava kysymys mutta menkööt: Voiko siis pelkillä punnerruksilla saada penkki tuloksen siihen pisteeseen että oma paino nousee?

Lähinnä tarkotan siis että voiko saada voimaa, ei se penkki mikään mittari oo sinänsä :)

En ole siis mikään penkkipelle :david:

Ehkä parempi mittari on 1-kädenpunnerrukset. Niitä kun saat pari, niin omapaino nousee penkistä. Kannattaa erivariaatioilla reenata punnerruksia, jos haluaa kehittää rintoja ja sitä kautta penkkitulosta.

Ehkä parempi mittari on 1-kädenpunnerrukset. Niitä kun saat pari, niin omapaino nousee penkistä. Kannattaa erivariaatioilla reenata punnerruksia, jos haluaa kehittää rintoja ja sitä kautta penkkitulosta.

Okei. Olen tehnytkin nyt jonkin aikaa sillä tavalla että toinen käsi on jonkin korokkeen päällä ja toinen on ihan vaan maantasolla.

EDIT: Mä jaksan hyvin tehä noita punnerruksia mitä tossa mainitsin, mutta sitten kun teen ihan tavallisia, en jaksa tehdä lähestkään yhtä hyvin kun noita toisia :S Mikähän siinä on?

EDIT: Mä jaksan hyvin tehä noita punnerruksia mitä tossa mainitsin, mutta sitten kun teen ihan tavallisia, en jaksa tehdä lähestkään yhtä hyvin kun noita toisia :S Mikähän siinä on?

Jaa'a. Se syvyys ratkasee aikas paljon. Alat tekee pitkin päivää vaikka, 6 punnerrusta (jos vaikka ennätys olis 10kpl) joka kerta kun käyt vessassa.;)(alat ryypppää vettä oikeen asenteella) Taatusti on 1-2 kuukauden päästä 20 kpl ennätys.

Jaa'a. Se syvyys ratkasee aikas paljon. Alat tekee pitkin päivää vaikka, 6 punnerrusta (jos vaikka ennätys olis 10kpl) joka kerta kun käyt vessassa.;) Taatusti on 1-2 kuukauden päästä 20 kpl ennätys.

Teen kyllä noi tavalliset punnerrukset syvemmälle kun nuo toiset.
Hyvä idea kyllä tommonen rutiini että tekee niitä pitkin päivää. Täytyypä ottaa käyttöön ja katsoa että miten kehittyy :D

Kiitän.

Back
Ylös Bottom