Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

hartiat - leveys

En tiiä onko oikee forum, mutta ei sen väliä.. Voisiko joku ehdotella minulle jotain ohjelmaa/liikkeitä jolla saisin hartioitani leveämmiksi ja isommiksi(leveys ennen kaikkea). Käytettävissäni on minulla kotona penkki, suora tanko ja 50kg levypainoja ja käsipainot 2x15kg..

paino on melkolailla sama ja tuon kalori lukeman saan kuntopyörästä ku siinä on semmonen mittari.voisiko johtua että syön liian vähän niin keho ei polta enään nuin paljon kaloreita?vai onko tuo halpa-hallin kuntopyörän mittari susi:jahas:
no siis lähetään siitä, että mikään kuntopyörä(vai mikä olikaan) ei voi nähdä suoraan paljonko energiaa kehos käyttää. siellä on tietty kaava, johon syötetään eri muuttujat, ja näytölle tulostuu poltetut kalorit suunnilleen.
muuttujina esim. painosi, vauhtisi ja matkamäärä tai kesto.

keho kuitenkin menee säästöliekille miinuskaloreilla. lue tota laihdutusfaqia, sieltä saat hyvin tietoo rasvanpoltosta.

Mikä takakyykyssä tökkii, kun vikoissa toistoissa väsyneenä pohjasta ylös tullessa alkaa perse kääntymään toiselle puolelle? Mulla perse kääntyy oikealle, joka on vahvempi puoli.

eli yksinkertainen kysymys: haluisin lisätä punttiohjelmaani rintsin, joten kummalle päivälle olisi parempi laittaa vai onko väliä.

eli ohjelma on tälläinen:

1. Rinta, etureidet, olkapäät, ojentajat

-Penkkipunnerrus tanko / Vinopenkkipunnerrus tanko x2
-Vinopenkki kp / tasapenkki kp x2
-Etukyykky / kyykky / prässi x 3
-Reiden ojennukset / x3
-Vipunostot taakse / vipunostot sivulle x 2
-Pystypunnerrus tanko / pystypunnerrus käsipainot x 2
-Rankalainen punnerrus / ojentajapunnerrus / kapea penkki x3

2. Selkä, takareidet, pohkeet, hauikset, forkut/epäkkäät

- Alatalja / kulmasoutu tanko / kulmasoutu kp x3
- Ylätalja / leuanveto x3
- SJMV (=Suorin Jaloin MaastaVeto) x3
- Koukistukset x 2
- Pohkeet seisten / pohkeet istuen x4
- Hauikset tangolla / hauikset scott / hauikset kp x3
- rannekäännöt / kohautukset x2

eli ohjelma on suoraan tuolta ohjelma esimerkeistä

Minkä vitun ''rintsin''? Rinnat? Nehän jo ihan hyvällä paikalla...

Edit: Nyt täytyy kyllä myöntää, että en hirveesti painonnosto liikkeistä tiedä, mutta ehkä parempi on laittaa se selkä päivälle. Jos oon väärässä, niin joku enemmän tietävä korjatkoon.

Kannattaa ehkä käyttää niitä oikeita liikkeiden nimiä, eikä keksiä mitään omia vammaisuuksia. Laita se rinnalleveto vaikka tohon kakkostreeniin.

Kannattaa ehkä käyttää niitä oikeita liikkeiden nimiä, eikä keksiä mitään omia vammaisuuksia. Laita se rinnalleveto vaikka tohon kakkostreeniin.

luulis nyt et te olisitte kuulleet "rintsin" ku mäki oon. täällä sit on monta kertaa käytetty. eiks se oo vähän sama ku "viparit". mutta joo, laitan sen tohon kakkos reeniin . eikö x3 ole parempi?

luulis nyt et te olisitte kuulleet "rintsin" ku mäki oon. täällä sit on monta kertaa käytetty. eiks se oo vähän sama ku "viparit". mutta joo, laitan sen tohon kakkos reeniin . eikö x3 ole parempi?

Eikös se noissa painonnosto liikkeissä yleensä mee niin, et melko vähän toistoja (1-5) ja enemmän sit sarjoja? Ja muista tehä rinnalleveto heti ensimmäisenä liikkeenä tossa kakkos treenissä.

voiko nänni "tulehtua"? Oikea nänni on melko kipeä ja "paisunut", kun taas vasen on ihan normaali.

Kannattaako lähtä salille tyhjällä vatsalla, polttaako se silloin rasvaa? Itse olen nyt parina viime kertana käynyt tyhjällä vatsalla (vettä olen tosin ottanut evolution crp:n kanssa.), ja ihan hyvin olen jaksanut. Polttaako tämä siis rasvaa enemmän silloin?

voiko nänni "tulehtua"? Oikea nänni on melko kipeä ja "paisunut", kun taas vasen on ihan normaali.
Koita etsiä foorumilta viestejä aiheesta "gyno", tai "gynekomastia". Osuuko?

Edit: Löytyy tietysti ihan googlellakin. Useimmat pakkiksen osumat on varmaan roinapuolelta, mutta voi siis ihan hyvin tulla vaikket ole ikinä roinaa nähnytkään.

Koita etsiä foorumilta viestejä aiheesta "gyno", tai "gynekomastia". Osuuko?

Edit: Löytyy tietysti ihan googlellakin. Useimmat pakkiksen osumat on varmaan roinapuolelta, mutta voi siis ihan hyvin tulla vaikket ole ikinä roinaa nähnytkään.

mutta mulla on vaan oikea nänni "paisunut", ja vain nänni. Tullut melko yllättäen. Oon kattonu noita "gyno" juttui mutta ei oikee tunnu natsaavan mun nännii :rolleyes: Taidan olla vielä puberteetissä (17v) ja luin lääkärisivuilta että on muka normaalia että tulee jotai kipeetä kovaa massaa nännin alle, ja pitäis lähtee pois. Ja siis vasen nänni on ihan tavallinen... Laitan nyt pari kertaa päiväs bepanteenii ja katon jos auttais :(

Back
Ylös Bottom