Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Voiko periaatteessa hakea samalla kireyttä ja massaa. Teen aamuaerobista 3-4krt/viikko, pidän kalorit pienellä plussalla, hiilarit sijoitan aamulle ja treenien jälkeen ja otan kerran päivässa Evolutionin Mass -massanlisääjää (ja tuoteselosteen yms. lupausten mukaan Mass ei kerää rasvaa eikä nestettä).

Syklittelyä harrastan: Kaksi viikkoa miinuksilla, kolme viikkoa plussalla.

E: Mitat, 165cm ja 61kg, vyötäröllä pientä kiristeltävää.

Voiko periaatteessa hakea samalla kireyttä ja massaa. Teen aamuaerobista 3-4krt/viikko, pidän kalorit pienellä plussalla, hiilarit sijoitan aamulle ja treenien jälkeen ja otan kerran päivässa Evolutionin Mass -massanlisääjää (ja tuoteselosteen yms. lupausten mukaan Mass ei kerää rasvaa eikä nestettä).

Syklittelyä harrastan: Kaksi viikkoa miinuksilla, kolme viikkoa plussalla.

E: Mitat, 165cm ja 61kg, vyötäröllä pientä kiristeltävää.

Ei hyvä mies, ei diettejä, kun oot noin nuori jätkä. Syöt vaan niin paljon kun vaan ikinä suinkin mahtuu.

Ei hyvä mies, ei diettejä, kun oot noin nuori jätkä. Syöt vaan niin paljon kun vaan ikinä suinkin mahtuu.
Joo olet oikeassa, siksi pyrin välttämään pidempiä diettejä. Viime Kevään aikana diettasin 78kg:sta 60kg:hen ja siitä hiukan jäännyt tuollaista löysää, kun vaa'an mukaan diettasin. Mutta paremminhan laardi jakaantuu, kun saa pihviä alle. Ja tiedän itsekkin, että minun pituudellani ei kannata pituuskasvua riskeerata kesän '08 rantakunnon takia.

hartioita leveämmiksi.

En tiiä onko oikee forum, mutta ei sen väliä.. Voisiko joku ehdotella minulle jotain ohjelmaa/liikkeitä jolla saisin hartioitani leveämmiksi ja isommiksi. Käytettävissäni on minulla kotona penkki, suora tanko ja 50kg levypainoja ja käsipainot 2x15kg..

Kehittyykö aloittelija nopeammin, jos vetelee normaalin ruoan lisäksi lisäravinteita?
Olen juuri aloittelemassa bodausta, ja lihasmassan lisäys on tarkoituksena. Tilaukseen on laitettu penkki, tanko ja painosarja, kotoa löytyy jo pari kymmentä kiloa levypainoja, leuanvetotanko ja sormipuristimet.
Ajattelin aloittaa Arnoldin kultaisella kuusikolla, koska siihen näyttäisi laitteet riittävän.

Samaa roheiinia ja hiilaria niissä on ku perus safkoissaki. Eli jos sulla on ruokailut tiptop kunnossa niin et kehity sen nopeammin otit sitten hiilarit maltosta tahi esim. banaanista. Onhan nuissa kätevyys-, hinta-ja imeytymiseroja riippuu mitä ruokaa ja mitä jauhoa nyt lähtee vertailemaan.

Aamulla en syö yleensä mitään, ehkä jonkun myslipatukan tms, koulussa klo 12.15 lämmin ruoka, kotona klo. 17.00 lämmin ateria ja illalla ehkä jotain leipää. Koulussa syön niin paljon kun napa vetää, ja ehkä siinä koulupäivän aikana joskus 10-11 välillä jotain mehua ja myslipatukkaa. Alan tietenkin syömään enemmän, kunhan saan bodaukset aloitettua.

Mistäs voi moinen johtua kun kyykkytreenissä lämmittelykyykyissä alkaa oikeassa polvessa tuntua kipua. Mutta treeniä jatkaessa, lisää romua lisättäessä, kipu häviää. Samallaista kipua alkaa joskus tuntumaan juostessa pitempää lenkkiä tehtäessä. Ennen treeniä luonnollisesti verryttelen ja venyttelen hieman. Teen myös ns. "kyykyssä kävelyä" kun olen kuullut sen olevan hyväksi ennen kyykkäyksiä. Eli tuskin vika lämmittelyssä?
Muuten voisi luulla että ongelma on jalkojen asennossa, mutta kummastuttaa se että isommilla painoilla ei ole mitään häikkää eikä treenin jälkeenkään tunnun polvi pahalta.

Mitä hyötyä on tehdä sotilaspenkkiä verrattuna normaaliin penkkiin? Saako rinta enemmän rasitusta vai meneekö enempi olkapäille?
Tästä tais olla jotain juttua että rinta saa vähemmän rasitusta kuin tavan penkkipunnerruksessa. Voi olla että menee olkapäille ja ojentajille enemmän.

Tästä tais olla jotain juttua että rinta saa vähemmän rasitusta kuin tavan penkkipunnerruksessa. Voi olla että menee olkapäille ja ojentajille enemmän.
Kyllä mun mielestä ottaa rintaa vähän paremmin

Olkapäät ottaa yleensä enemmän täppiä kun tekee solttuna, juuri koska rinta ei pääse niin edulliseen kulmaan punnerruksen kannalta (kaari)

juhoppi- Kyllä.

mistä johtuu että kun aloitin polkemaan kuntopyörää niin kaloreita palo 30min polkemisella se 200-250 ja syke oli siinä 100-120 välillä ja nykyään samalla ajalla ja sykkeellä kaloreita palaa vain sen 100-150?

paino on melkolailla sama ja tuon kalori lukeman saan kuntopyörästä ku siinä on semmonen mittari.voisiko johtua että syön liian vähän niin keho ei polta enään nuin paljon kaloreita?vai onko tuo halpa-hallin kuntopyörän mittari susi:jahas:

Back
Ylös Bottom