Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Kiitoksia tupakkaa koskevista vastauksista ja linkistä!

vielä nämä kysymykset kaipais vastausta..

2. Kannattasko jo alussa ottaa jotain glutamiinia/leusiinia tai muita hmm "antikataboolisia?" mömmöjä ettei se lihas sit häviäis niin nopeesti? (onko hintoihinsa nähen hyödyllistä..?) (whey 3 käytän palkkarissa, ja siinähän kai vähän on jotain, riittääkö se?)

3. Kannattasko sitä CLA:ta tai C4 systeemii tai jotain muita rasvan polttajia vetää samalla ku kasvattaa lihasta plussa kaloreilla? Parantaisko rasvan/lihaksen synty suhdetta?

Ei kannata laittaa alottelija rahojansa kun palkkariin, lisä proteiiniin ja ehkä jos haluaa hifistellä niin glutaan ja kreaan. Noi on aminohappoja nuo gluta ja leusiini, jota sä saat ihan proteiinista myös.

okei miten kannattas alottaa nytten dietti kun läskiä on alkanut vähän liikaa tulla.. mitat n 170/73 (ikää nytten 14v /täytin eilen :D)

Eli pitäs alkaa polttaa rasvaa, olisiko mitään vinkkejä millä saisi esim kiihdytettyä aineenvaihduntaa tai jotain?

Pystyykö 1 ½ kk polttaa 3-5kg läskiä? jos voi olisi kiva tietää miten :D

okei miten kannattas alottaa nytten dietti kun läskiä on alkanut vähän liikaa tulla.. mitat n 170/73 (ikää nytten 14v /täytin eilen :D)

Eli pitäs alkaa polttaa rasvaa, olisiko mitään vinkkejä millä saisi esim kiihdytettyä aineenvaihduntaa tai jotain?

Pystyykö 1 ½ kk polttaa 3-5kg läskiä? jos voi olisi kiva tietää miten :D

Eikä mitään diettejä. Katot vaan vähän mitä suuhus pistät ja käyt vaikka pientä lenkkiä tekemässä.

Tämmönen pikanen kysymys.. Tuli hommattua yks säkki Fast Hera 80 ja panimo sokeria :D mut alko jo huolestuttaa ku rupes lukee juttuja tost Herasta:(... Onko kellekkää tullu jonkinlaisia sivuoireita tuosta herasta? Uskaltaako tuota ruveta vetämään.. ja paljonko tuota pitäs sekottaa? 30g heraa ja 20g dextroosii? vaiko enemmän? ja suoraan treenin jälkeen pitää varmaanki vetästä alas?:kuola: oma paino 68kiloo pituus 169cm omasta mielestä ihan ok kunnossa :D.. ei ole pelastusrenkaita kertyny :rolleyes:
kiitos jo etukäteen ketkä vaivatuu vastaamaan (=

alko jo huolestuttaa ku rupes lukee juttuja tost Herasta:(... Onko kellekkää tullu jonkinlaisia sivuoireita tuosta herasta? Uskaltaako tuota ruveta vetämään..
Mitä juttuja olet tuosta herasta sitten lukenut :) enpä itse keksi mitään muita "sivuoireita" kuin laktoosi-intolerantikon mahan reistailun.

ja paljonko tuota pitäs sekottaa? 30g heraa ja 20g dextroosii?
Vaikkapa 30-40g heraa ja 50-60g dekstroosia.

ja suoraan treenin jälkeen pitää varmaanki vetästä alas?
Jos sekoitat palkkarin valmiiksi jo salille mennessä, niin IMO hyvä tyyli on vetästä neljännes-kolmannes juomasta naamariin juuri ennen treenejä ja loput sitten heti treenin jälkeen.

Nonnii :D kiitosta vaan :).. no jotain niistä Aftoista olen kuullut :S.. onko tuo malto-dekstriini sitten parempaa? mut vedän nyt tätä dextroo :) ku tuli ostettuu 2 kilon säkki. Ja tuli ihan kokeilu mielessä ostettuu tuo hera säkki jos siitä vähän olisi hyötyä :D.. ja illalla tulee vetästyy enne nukkumaan menoo raejuustoo :thumbs: ...Ojentajat on itellä jumissa.. Vähän kun jännittää nii tuntuu että räjähtäs siihe.. onko tämä sitten normaalia?? 3 päivää sitte oli ojentaja reeni :D

Ja kiitos kovasti Kaakku84 nopeasta vastauksestasi (=

jotain niistä Aftoista olen kuullut
En ole itselläni huomannut tai tutuiltani tuollaisista mitään kuullut

onko tuo malto-dekstriini sitten parempaa?
Malto ei ainakaan ole niin makeaa (maistuu "puulta") ja liikkuu nopeammin mahalaukusta ohutsuoleen (suuremman molekyylipainonsa vuoksi). Itse olen sekoittanut maltoa ja dekstroa molempia palkkariin.

Tähän kysymykseen on varmaan vastattu jo n^100 kertaa mutta en meinannut löytää vastausta edes haulla.

Eli olen melko aloittelija ja teen tuollaista 2-jakoista ohjelmaa (otettu pakkikselta) melko kevyesti vielä johtuen kipeästä kädestäni. Meneekö ihan yli jos aloittelijana käy 4 kertaa viikossa salilla? Nyt on mennyt esim niin että kävin tiistaina, keskiviikkona, perjantaina ja tänään sunnuntaina tekisi vielä mieli mennä.

Toinen kysymys vielä ihan treenistä. Kun nostelee ihan normisti painoja niin onko sillä väliä kuinka se tuntuu lihaksissa? Jos vertaa vaikka pohkeiden treenausta selkään niin pohkeisiin syttyy aika kova poltto riippumatta miten niitä treenaa, esim. selässä taas on tooosi vaikea saada oikeasti tuntumaan sitä treeniä. Tosin kun järjellä ajattelee niin kyllähän ne lihakset pakostakin tekee tietyissä liikkeissä sen duunin vaikka ei tuntuiskaan. Mietin vaan että onko tähän jotain yleispätevää ohjetta?

Mors, tässä duunipaikalla huvikseni alotin käymään salilla (itseasiassa meillä tuli veto pääluottamusmiehen kanssa siitä, että saanko yläkropassani jotain muutosta kolmen kuukauden aikana). Keskityn siis toistaiseksi pelkästään hauis/olkapää/rintalihas sessioihin.

Ikinä ennen en ole salilla oikein käynyt, ja nyt olen viimesen 3pv käynyt jokapäivä (Jopa vloput ollut töissä :(. )

Tällälailla olen treenannut: 3x10 penkkipunnerrusta, eka pelkän tangon (20kg) kanssa, jonka jälkeen 5kg puolilleen lisää, ja 2x 10 sarjat. Tämän jälkeen venytystä hieman, ja hauiskääntöjä 10kg:lla. Mitäpä tähän vielä lisäämään? Mitään muuta en ole muuttanut, syön normaalisti jne jne... Nykysellään 171 cm / 65kg.

Edit: Aikaa mulla menee tohon noin 30minuuttia

Keskityn siis toistaiseksi pelkästään hauis/olkapää/rintalihas sessioihin.

Sillälailla....

No mitään kovin dramaattisia muutoksia et 3 kuukaudessa ehdi tietenkään saada. Ja olis järkevää koko kroppaa kerralla, eikä vain noita hauis/olkapää/rintalihas -sessioita... Vaikka treenaisitkin vain 3 kuukautta.

varmasti kysytty jo usein mut empä löytänyt haulla mikä on paras toistomäärä massan kasvatukseen ei siis maksimivoimaa jos esim sarja määrä 3? 3x6 3x10 millainen eroavaisuus esim näilllä? vähemmillä toistoilla tietysti pystyy tekemään isommilla painoilla mutta suuremmilla toisto määrillä tulee enemmän työtä? mikä toistomäärä paras 3 sarjalla?

varmasti kysytty jo usein mut empä löytänyt haulla mikä on paras toistomäärä massan kasvatukseen ei siis maksimivoimaa jos esim sarja määrä 3? 3x6 3x10 millainen eroavaisuus esim näilllä? vähemmillä toistoilla tietysti pystyy tekemään isommilla painoilla mutta suuremmilla toisto määrillä tulee enemmän työtä? mikä toistomäärä paras 3 sarjalla?

Tuosta varmaan jotain saa irti:
http://www.t-nation.com/article/bodybuilding/the_setrep_bible&cr=

mutta 3*6 on ehkä vähän enempi voimanpuolen juttuja.

Joo siis, ei mulla ole tarkotus mitään megasuuria muutoksia saada.

"Muu" kroppa on ihan ok kunnossa, lenkkeilyn ja harrastuksen ansiosta.
Ts. Vatsalihakset/pohkeet.

Tarkoituksena olis saada hieman pyöreyttä olkapäihin, rintalihaksia ja hauista enemmän näkymään.

Veto alkoi vaan siitä, kun juteltiin itsepuolustuslajeista, siitä sitten salillakäyntiin ja kerroin, että tuskin 3kk:ssa saa mitään muutosta aikaan. Vastapuoli taas kertoi, että kun et ole aikaisemmin "voimaharjoittelua" tehnyt, niin muutokset on aika nopeita alkuun, ja jos olisin tuon 3kk paita päällä kokoajan, ja sitten otan sen pois niin pitäisi kuulemma huomata jotain O_o.

Minkälaisella painoilla/tangolla kannattaa noita rannekääntöjä tehdä myötäotteella? Tuntuu ihan pirun hankalalta kun tuppaa nuo kyynärvarret nousemaan aina irti penkistä tai mihin milloinkin ovat tuettuna. Vastaote käännöt sensijaan onnistuu hyvin. Onkohan minulla sitten liikaa painoa noissa myötäote käännöissä?

Back
Ylös Bottom