Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

mitä liikkeitä käytät tällä hetkellä ojentajiin ja hauiksiin?
ojentajia vedän usein eritavalla. useimmiten ehkä että penkillä maaten ja käsipaino pään yläpuolella josta ihan ojentaja liikettä. en tiedä liikettä nimeltä. niinkuin en paljon muidenkaan liikkeiden nimiä. hauiksia vedän ihan käsipanoilla perus nostelua. en tied senkään nimeä. joskus teen myös tuolla tangolla ihan.

selvä. olen noita olkapää liikkeittää hieman vältellyt kun on leikattu olkapää. mutta eiköhän se sen verran kestä että voi ottaa olkapää liikkeitä mukaan. jotenkin tuntuu että penkki kyllä ottaa enemmän olkapäähän kuin nuo olkapää liikkeet:D

Jees, treenaan siis 2-jakoisella ohjelmalla, ja tällainen treeni tulee selälle

- Alatalja / kulmasoutu tanko / kulmasoutu kp x3
- Ylätalja / leuanveto x3
- SJMV x3
- Koukistukset x 2
- Pohkeet seisten / pohkeet istuen x4
- Hauikset tangolla / hauikset scott / hauikset kp x3
- rannekäännöt / kohautukset x2

Kysyisin, että olisiko järkevää korvata suoraan normaali mavea SJMV:n tilalle, vai miten mun kannattaisi sijoittaa se tuonne, kun haluaisin maastavetoakin vääntää?

selvä. olen noita olkapää liikkeittää hieman vältellyt kun on leikattu olkapää. mutta eiköhän se sen verran kestä että voi ottaa olkapää liikkeitä mukaan. jotenkin tuntuu että penkki kyllä ottaa enemmän olkapäähän kuin nuo olkapää liikkeet:D

jos penkki tuntuu enemmän olkapäissä kuin olkapääliikkeet sitten on tekniikka vialla aika pahasti. kysy neuvoa kokeneemmilta

jos penkki tuntuu enemmän olkapäissä kuin olkapääliikkeet sitten on tekniikka vialla aika pahasti. kysy neuvoa kokeneemmilta
siis kipua tuntuu vaan enemmän. kyllä se enemmän lihaksiin ottaa mutta jotenki se penkki vaan tekee kipeetä olkapäähän. niinku se fysioterapeutti sanoki

onko yli tankkausta kuin minulla on huomenna kolme harjoitusta: tunnin sulkis, raskas puntti sekä reilun tunnin jääharjoitus(lätkä). aamulla leipä, proteiini patukka, gainomax juoma. sitten lounas sitten puntin jälkeen proteiini patukka palautus juoma. tämän jälkeen sitten päivällinen jonka jälkeen jää ja sitten kotona iltapala. toivottavasti ymmärsitte

Eli itse haluaisin neuvoa vähän että mitä liikkeitä olisi paras tehdä kun harrastelen painia, niin mitkä lihasryhmät olisi tärkeimpiä,painoa 60kg ja 170cm?Ekana tulisi mieleen että kädet ja koko ylävartalo?

onko yli tankkausta kuin minulla on huomenna kolme harjoitusta: tunnin sulkis, raskas puntti sekä reilun tunnin jääharjoitus(lätkä). aamulla leipä, proteiini patukka, gainomax juoma. sitten lounas sitten puntin jälkeen proteiini patukka palautus juoma. tämän jälkeen sitten päivällinen jonka jälkeen jää ja sitten kotona iltapala. toivottavasti ymmärsitte
Ihan hyvältä toi kuulostaa. Ite ainakin jaksaisin.

Eli itse haluaisin neuvoa vähän että mitä liikkeitä olisi paras tehdä kun harrastelen painia, niin mitkä lihasryhmät olisi tärkeimpiä,painoa 60kg ja 170cm?Ekana tulisi mieleen että kädet ja koko ylävartalo?
"Painijan voimaharjoittelun suunnittelussa on lähdettävä liikkeelle lajianalyysistä. Painiin kuu-
luu silminpistävänä asiana rytminvaihtelut ottelun aikana. Anaerobisia lyhyitä spurtteja tulee
ottelussa paljon, ja toisaalta myös staattisempia isometristä voimaa vaativia ”vääntöjä”. Paini-
jan tulee kehittää sekä dynaamista että staattista voimaa lähes yhtäpaljon, sillä esimerkiksi
mattopainissa puolustus on luonteeltaan staattista, mutta matossa tehtävät liikkeet dynaami-
sia. Painijan tulisi kyetä siis sekä nopeaan, räjähtävään voimantuottoon ja suureen anaerobi-
seen tehoon, että myös staattisempiin pitkäkestoisiin voimakestävyyttä ja kestävyyttä vaativiin
suorituksiin. " -XI kansainvälinen voimavalmennusseminaari
Kuortaneen Urheiluopisto 1. – 3.10.2004

"Selkä (esim. kulmasoutu), alaselkä (mave ja jullet), etureidet (kyykkyä ja prässiä), vatsat (rutistukset, jalkojennostot, vartalon kierrot sekä kyljet käsipainoilla) ja luonnollisesti niska (esim. pyyhkeellä ja joillakin kropan painoilla tehtävillä liikkeillä). Tärkeitä on myös olkapäät, ojentajat ja rinta. Punttitreenin on syytä olla sekä voimaan että kestävyyteen tähtäävää, lihasmassasta on haittaa, kun painoluokkien välillä on kuitenkin todella merkittävä tasoero." -Konna (2005)

Lukaisin nopeasti Hevosen postauksen läpi, enkä ainakaan huomannut mainittavan staattisia pitoja. Kun joskus painia eksynyt katsomaan tv:stä, niin usein näkee ottelun aikana useita tilanteita joissa niistä on varmasti hyötyä.

Lukaisin nopeasti Hevosen postauksen läpi, enkä ainakaan huomannut mainittavan staattisia pitoja. Kun joskus painia eksynyt katsomaan tv:stä, niin usein näkee ottelun aikana useita tilanteita joissa niistä on varmasti hyötyä.
"Anaerobisia lyhyitä spurtteja tulee
ottelussa paljon, ja toisaalta myös staattisempia isometristä voimaa vaativia ”vääntöjä”.
"

voisiko joku valottaa hieman tota 2etc jakosta ohjelman käyttöä. tarkoittaako yksinkertaisesti että on niinkuin periaattees kaksi ohjelmaa joita vaihtelet. eli vaikka jokatoinen päivää alakroppa ja jokatoinen päivä yläkroppa

joo nyt sain tuon selville mutta onko mahdollista treenata koko roppaa läpi yhellä kerralla. ihan niinku treenin tehokkuuden kannalta
on. Otat vaan jonkun 1-jakoisen. Et tee vaan sarjoja loppuun asti, niin jaksat tehdä koko kropan esim. 3 kertaa viikossa.

Back
Ylös Bottom