Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Vieläkös Silmukalla on mittari päällä? :D

Siis; tämän vinoille vatsalihaksille suunnatun liikkeen voinee suorittaa seisten levypainon kanssa? Tai myös vatsapenkissä levypainon kera?
Guru oot jos saat tuntuun samoissa lihaksissa seisten vaikka ois 200kg käsissä :D

:D

Niinno.. eipä tuo pahemmin ole tuntunut, kun tarkemmin ajattelee. (hyvä minä :hyvä:) Vatsapenkillä tehdessä tuo kyllä tuntuu.. :)

Onkos HST hyvä lihaskasvun kannalta?

Että kerkeisi saamaan jonkun näkösen kropan kesäks... nyt on jo jonkin verran lihasta mut haluu lisää :D

Ja eikös HST polta paljon kaloreita/rasvaa?

Siis; tämän vinoille vatsalihaksille suunnatun liikkeen voinee suorittaa seisten levypainon kanssa? Tai myös vatsapenkissä levypainon kera?
Tuo liike tuossa laitteessa perustuu siihen, että painon vetovoima saadaan käännettyä rissojen yms. avulla sivulle. Eli kun olet kääntyneenä sivulle, pyrkii painopakka kääntämään sinua suoraksi. Siksi liike ei onnistu seisaaltaan vapaalla painolla.

onko tuo mavea vai sjmv mitä coleman tekee tossa 1.12min kohalla:
http://www.youtube.com/watch?v=UYov15S3RFU
Kyllähän se siinä pyllistelee joten ei tuo sjmv:n ehtoja täytä.

Tuo liike tuossa laitteessa perustuu siihen, että painon vetovoima saadaan käännettyä rissojen yms. avulla sivulle. Eli kun olet kääntyneenä sivulle, pyrkii painopakka kääntämään sinua suoraksi. Siksi liike ei onnistu seisaaltaan vapaalla painolla.

Selvä,kiitoksia. :)

Kiitos vastauksista tähän mennessä. :D

Seuraavaks joku vois vaikka selventää mulle millanen liike on dippi?
Koitin tuolta etsiä, mutta ei tuntunut löytyvän. Varsinkin kun enkuksi en liikkeitä niin hirveästi vielä ainakaan tiiä niin hankalaa oli.

EDIT: taisin löytääkin sen ittekseni.:dance:

Kyllähän se vyö auttaa. Tässäpä osa treenistä tai itseasiassa testistä: 5 x 120, 1 x 130, 1 x 140. Liikkeenä maastaveto. Maksimi menee varmaankin sadanviidenkympin paremmalle puolelle..hyvällä onnella. Joululoman paikkeillahan se kaiketi nähdään. :rock:

Mistä voisi johtua,että esim.penkkiä tehdessä tuntuu tuossa vasemman kainalon kohdalla vähän sellaista "lihasarkuutta"?Edellisestä treenistä oli kuitenkin kulunut jo 4 kokonaista päivää.

Mistä voisi johtua,että esim.penkkiä tehdessä tuntuu tuossa vasemman kainalon kohdalla vähän sellaista "lihasarkuutta"?Edellisestä treenistä oli kuitenkin kulunut jo 4 kokonaista päivää.
Mistä tahansa. Jos tää ei oo toistuvaa niin ei varmaankaan mitään väliä.

Saattaa olla että serratus anterior (olisko sahalaitalihas tai jotain suomeksi) on saanut hieman hittiä, eli ihan normaalia ainkin mulle penkkailun yhteydessä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Serratus_anterior

(hehe, wikipedia linkittää pakkikselle)

Saattaa olla että serratus anterior (olisko sahalaitalihas tai jotain suomeksi) on saanut hieman hittiä, eli ihan normaalia ainkin mulle penkkailun yhteydessä.
Hyvä huomio. Jos nyt oikein tulkitsin googlettamalla ja tosta wikipedian artikkelista, niin eikös penkkaaja tee silloin väärin liikettä, jos toi ottaa hittiä? Yläselänhän pitäis olla tiukasti kiinni penkissä, eikä lavat saa ylösviennissä nousta (serratus anterior siis liikuttelee lapoja).

Oon käynyt salilla jo 1,5vuotta ja viimeisen vuoden aikana olen käytännössä tehnyt penkkiä hyvin samalla tavalla kuin tähän päivään asti,ja ensimmäistä kertaa tulee tuo kohta kipeäksi.Tosin viimeisen kk aikana,mulle tuli ensin yhtäkkiä oikea käsi kipeäksi ettei voinut punnerrusliikkeitä tehdä eikä kättä kunnolla taivuttaa,silloinkin oli salitreenistä kulunut jo pari päivää joten en tiedä mistä johtu,eikä tiennyt terkkarikaan..Siitä pari viikkoa ja yhtä mystisesti tuli vasen käsi samast kohdasta kipeäksi,eli tuosta olkapään ja hauiksen välimaastosta,mistä se olisi voinut johtua?Ja nyt sit tosiaan tuntuu vähän aralta tuolta mistä jo mainitsin.Siihen auttaa varmaan vain pelkkä lepo ja menee itsestään ohi?

nyt pienen tauon jälkeen alkaa motivaatiota taas olla urheilua & salia kohtaan, ja kysymys kuuluu siis näin,tulisiko ensin vetää pienellä miinuksella rasvoja alemmas vai plussilla hakea lisää massaa? rasvaprosentti huitelee varmaan 15 päällä, ja mitat 186/86. treeniä takana noin vuoden verran, jonka aikana elopaino noussut 73->86.

nyt pienen tauon jälkeen alkaa motivaatiota taas olla urheilua & salia kohtaan, ja kysymys kuuluu siis näin,tulisiko ensin vetää pienellä miinuksella rasvoja alemmas vai plussilla hakea lisää massaa? rasvaprosentti huitelee varmaan 15 päällä, ja mitat 186/86. treeniä takana noin vuoden verran, jonka aikana elopaino noussut 73->86.

jos jo nyt oot siinä rajalla että vedätkö dietin vai hommaat lisää massaa niin vedä dietti. muuten sitä pudotettavaa tulee vaan lisää jolloin diettaaminen on entistä vituttavampaa.

Hyvä huomio. Jos nyt oikein tulkitsin googlettamalla ja tosta wikipedian artikkelista, niin eikös penkkaaja tee silloin väärin liikettä, jos toi ottaa hittiä? Yläselänhän pitäis olla tiukasti kiinni penkissä, eikä lavat saa ylösviennissä nousta (serratus anterior siis liikuttelee lapoja).

Ehdottomasti, mutta yleensä vika toisto on sen verran tiukka että joutuu hieman "fuskaamaan". Tossa wikin linkissäkin mainitaan että lihas kyllä rasittuu mm penkissä.. Mutta oikeassa olet, lavat kuuluu olla yhdessä penkissä :-)

edit: yleensä nimenomaan kässäri-penkissä lihas rasittuu mulla, ei kovinkaan usein tangolla tehdessä. pitää kattoo onko mun tekniikka pielessä...

Back
Ylös Bottom