Aloittelijan retkulla muutama kysymys (toivottavasti täältä tulee toivomiani vastauksia)
Eli tässä olen reenannut joku pari kuukautta salilla/kotioloissa.
Tarkoitus on: Saada mahasta läskit pois ja koko kroppa kiinteäksi/lihaksikkaaksi (en kuitenkaan halua tulla hirmu massahirviöks, eli kasvaa jumalattomasti ja ostaa joka viikko uusia vaatteita ku entiset käy pieneksi u nou?)
Treeniohjelmaa ei varsinaisesti ole, treenailen aina vähän mitä sattuu ja milloinkin, en kuitenkaan samaa lihasryhmää peräkkäisinä päivinä.
Sarjat/toistot joita teen ovat aina lihaksesta ja liikkeestä riippuen 2-3 sarjaa 6-10 toistoa.
Eli nyt kaipaisin ohjelmaa, joka olisi todella tehokas tällaiselle aloittelijalle. Millaista suosittelette?
Pystyn käymään salilla vaikka joka päivä...
Eli mitkä päivät teen mitäkin lihasryhmää ja mitä harjoituksia teen missäkin järjestyksessä ja millaisilla sarjoilla/toistoilla?
Treenin tarkoituksena on kasvattaa näkyviä lihaksia (eli sitä lihaksen kokoa) ja hiukan sitä voimaa
Toiseen kysymykseen
Paljonko tarvitsen kaloreita/hiilareita/protskua päivittäin silleen, että ei kuitenkaan maha ala kasvamaan ja muuten tulemaan sitä läskiä, mutta kuitenkin lihas kasvaa?
Olen lukenut että kalorintarpeen voi laskea: omapaino x 40 joka omalla kohdalla olisi lopputuloksena = 65kg x 40 = 2600.
Kysymys nro. 3
Elikkä en käytä tällä hetkellä lisäravinteita, mutta tarkoitus olisi aloittaa kyseisten aineiden käyttö.
Eli mitä suosittelette palautusjuomaksi ja sellaiseksi "välipala" juomaksi? Sen pitäisi olla mahdollisimman halpaa, koska elän opiskelijabudjetilla.
Välipalajuomana vissiin pitäisi vetää jotain proteiinipitoista?
Koska olen laskenut että päivittäinen proteiinintarve jää meitsillä melko vajaaksi ja en millään jaksa vedellä koko päivää noita rahkoja ym. muita tuotteita joista kerään ne proteiinit.
Viimeinen kysymys
Koitin tuossa eilen ensimmäistä kertaa Mavea, mihin lihaksiin sen pitäisi ottaa? Meitsillä alkoi kyllä tuon jälkeen koskemaan alaselkään.
Treenin aikana tuntui pientä tuntumaa jaloissakin mutta ei hirveästi, alaselkä meni kyllä kipeeks.
Jos minä en tuota mavea osaa niin mikä liike sitten korvaisi tuon Maven?
Ottakaa tuo huomioon siinä kun kysyin meitsille sopivaa ohjelmaa.
Mutta tuollaista asiaa siis aloittelijalla ja toivottavasti te kokeneemmat annatte minulle kaipaamiani vastauksia.