Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Viitsisikö joku kääntää seuraavat liikkeet englanniksi:

Kyykky squat
Penkki bench
SJMV
Alatalja
Ylätalja
Vipunostot butterflies?
Kapea penkki
Hauis tangolla
Pohkeet istuen
Hauis myötäotteella

Apu olisi tervetullutta, kieli on kyllä hallussa mutta voimailutermit ei...

Viitsisikö joku kääntää seuraavat liikkeet englanniksi...
Kyykky squat
Penkki bench press
SJMV straight leg deadlift
Alatalja cable seated row
Ylätalja cable pulldown
Vipunostot maaten fly; viparit sivulle lateral raise
Kapea penkki close grip bench press
Hauis tangolla barbell curl
Pohkeet istuen seated calf raise
Hauis myötäotteella reverse curl

Näin ainakin uskoisin, tietävämmät korjailkoon.

Kyykky = squat
Penkki = bench press
SJMV = straight-leg deadlift
Alatalja = seated row
Ylätalja = pulldown
Vipunostot sivulle = lateral raise
Kapea penkki = close grip bench press
Hauis tangolla = barbell curl
Pohkeet istuen = seated calf raise
Hauis myötäotteella = reverse curl

EDIT: Prkl, hidas.

Jos on ollut pitempään treenaamatta, ja sitten haluaisi hieman palauttaa lihaskuntoa samalla kun yrittää laihduttaa (n. 1000kcal vajeella, itselläni ei se 500kcal-meininki tahdo onnistua), onnistuuko se kevyellä lihaskuntotreenillä kun kyseessähän on periaatteessa "hermotuksen reaktivointi" (lihasmassa on vielä tallella) ilman että on pelkoa että massaa lähtisi pois, kunhan proteiinimäärästä pitää huolen?

Minulla foorumihaun yrittäminen antaa vaan tonnitolkulla virheilmoituksia, niin en kovin hyvin voi etsiä valmiita vastauksia :(

Nyt vituttaa armottomasti. Viikon ollu kipeenä ja salille menemisestä ei tietoakaan. Voimat kaikki poissa ja ruoka ei maistu yhtään. Kilojakin on tippunu ihan hyvin, vaikka massalla tässä ollaan.

No toivotaan, että sitä nopeesti nyt paranis, et pääsis takas punttailee.
Johtuuko se vaan musta, vai miks en löytäny tästä viestistä sitä alottelijan peruskysymystä?
Minulla foorumihaun yrittäminen antaa vaan tonnitolkulla virheilmoituksia, niin en kovin hyvin voi etsiä valmiita vastauksia :(
Niin se tekee mullakin, mutta kun odottaa siinä sen sekunnin niin ne hakutuloksetkin pamahtaa ruudulle.

Jos treenittömänä päivänä ei saa tarpeeksi proteiinieja, niin pieneneekö lihas?
Ei asiat ole valitettavasti noin yksinkertasia. Riippuu niin monesta muustakin tekijästä. Jos on kyse jostain yksittäisestä kerrasta niin vaikka tekisit mitä niin tuskin sitä lihaa yhtään lähtee kävelemään. Noin yleensäottaen kokonaiskalorimäärä on tärkeämpi tekijä. Riittävä proteiininsaanti pitäisi myös taata välipäivinäkin pidemmällä tähtäimellä.

Rahaa ei ole palautusjuomaan tai roheiineihin joten treenin jälkeen pakko vetää hiilarit mehusta ja roheiinit rahkasta. treenin jälkeen vedän huolella mehua mutta ei oikei koululla jaksais alkaa räpimään ton rahkan kans joten otan sen vasta kotona n. 30 min päästä. elikkä kuinka paljon tässä kärsii lihaskasvu kun saan vasta prodet puolen tunnin viiveellä ?
vaikuttaa sen verran että pitäs alkaa räpimään koulussa sen rahkan kans?

Rahaa ei ole palautusjuomaan tai roheiineihin joten treenin jälkeen pakko vetää hiilarit mehusta ja roheiinit rahkasta. treenin jälkeen vedän huolella mehua mutta ei oikei koululla jaksais alkaa räpimään ton rahkan kans joten otan sen vasta kotona n. 30 min päästä. elikkä kuinka paljon tässä kärsii lihaskasvu kun saan vasta prodet puolen tunnin viiveellä ?
vaikuttaa sen verran että pitäs alkaa räpimään koulussa sen rahkan kans?

Ei se lihaskasvu siitä ainakaan paljoa kärsi.

Yhtä asiaa en vain ymmärrä. Kertokaa minulle, miten tulee halvemmaksi ottaa proteiinit ja hiilarit treenin jälkeen rahkasta ja mehusta?

Ite tein tuossa pikaisen laskelman että yksittäisen palkkarin hinta on jotain euron verran, kun sen tekee itse herasta ja maltosta.

Rahkaa pitää vetää heti pari purkkia ja mehuakin joku melkein litra niiden tilalta. Luulisin tulevan kalliimmaksi tämän tavan loppupeleissä!

Viimeksi muokattu:
Yhtä asiaa en vain ymmärrä. Kertokaa minulle, miten tulee halvemmaksi ottaa proteiinit ja hiilarit treenin jälkeen rahkasta ja mehusta?

Tämä tosiaankin on kummallinen harhaluulo.

Ite tein tuossa pikaisen laskelman että yksittäisen palkkarin hinta on jotain euron verran, kun sen tekee itse herasta ja maltosta.

Vielä kun korvaa malton panimosokerilla, niin pääsee vielä halvemmalla.

Palkkarin korvaaminen jollain muulla.
Plussat:
+ Täyttävämpää, ruokaisampaa (jos tästä edes etua on!)

Miinukset:
- Kalliimpaa
- Tehottomampaa
- Hankalampaa

EDIT: Toki jos tilanne on se, että asustaa esim. vanhempien luona ilmaisia safkoja syöden, niin asia on eri.

kyse oli nyt lähinnä siitä että kärsiikö se lihaskasvu !

Sanoisin, että kyllä kärsii, jos toinen puoli on valittava.

Jos ruokailut ovat muuten mallillaan laadun, määrän ja ajoituksen suhteen, niin tuskin mitään suurta kasvun rajoittumista tulee.

Itse en ainakaan kuitenkaan palautusjuomasta luopuisi/korvaisi sitä millään. :kippis1:

Back
Ylös Bottom