Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

on jääny häiritsee että mitä rawina vetäminen tarkottaa? sitäkö että suoraan ilman lämmittleyä maksimia koklataanko?

Ei vaan ilman varusteita. Eli penkissä ilman pekkipaitaa, kyykyssä ilman kyykkytrikoita ja vedossa ilman vetopukua.

EDIT: Ei IKINÄ kannata kokeilla mitään maksimeita ilman minkäänlaisia lämmittelyitä!

MORJENS!
montako sarjaa kannaattaa kaikille lihasryhmille tehdä yhteensä viikossa ?
itse harjoittelen 2-jakoisella ohjelmalla kaksi kertaa viikossa.
Selkä -- > 12-14 sarjaa
Jalat ---> n. 20 sarjaa
Rinta ---- > 10 sarjaa
Olkapää -- > 8 sarjaa
Ojentaja -- > 6-8 sarjaa
Hauis ---- > 8-10 sarjaa

Pitäisikö jonkun lihasryhmän sarja määräää VÄHENTÄÄ / LISÄTÄ ?
kiitos.:)

Meinasin kyllä sitä että kuiinka paljon yhteensä
jollekkin lihasryhmälle kannattaa tehdä sarjoja viikossa ?
koska tarvitseehan isommat lihasryhmät varmaankin enemmän
ärsykettä kuin pienet, jotta optimaalinen kehitys olisi mahdollissta...

Mielestäni tuon systeemin perusteella ihan vitusti sarjoja. Pistähän vähän, mitä liikkeitä teet. Veikkaan, että teet jotain hilavitkua hirveästi.

Itse jos nyt pistän jotain kyykkyä, mavea tai penkkiä 4-5 sarjaa, niin ehkäpä pitäisi pitää enemmän palautuksia ja harkita vähän tyyliä enemmän, että saa lihaksiin sen tuntuman.

No yleensä kaikkia lihasryhmiä treenataan 3-5 sarjaa.....

Riippuu vähän ohjelmasta. Jos ajattelit 4 jakosella vetää kerran viikkoon selälle 5 sarjaa niin ei se selkä paljon kasva:) Ei kannata turhaan yleistää, ei kaikki treenaa 1 tai 2 jakosilla.

MORJENS!
montako sarjaa kannaattaa kaikille lihasryhmille tehdä yhteensä viikossa ?
itse harjoittelen 2-jakoisella ohjelmalla kaksi kertaa viikossa.
Selkä -- > 12-14 sarjaa
Jalat ---> n. 20 sarjaa
Rinta ---- > 10 sarjaa
Olkapää -- > 8 sarjaa
Ojentaja -- > 6-8 sarjaa
Hauis ---- > 8-10 sarjaa

Pitäisikö jonkun lihasryhmän sarja määräää VÄHENTÄÄ / LISÄTÄ ?
kiitos.:)

mun mielestä näyttää hyvältä määrältä viikkoon. tarkoitit ehkä kaksijakoisella kahdesti kroppa läpi viikossa eli 4 treeniä?

Riippuu vähän ohjelmasta. Jos ajattelit 4 jakosella vetää kerran viikkoon selälle 5 sarjaa niin ei se selkä paljon kasva:) Ei kannata turhaan yleistää, ei kaikki treenaa 1 tai 2 jakosilla.

no eikös tässä nimenomaan 2-jakoisesta ollut kysymys?

mun mielestä näyttää hyvältä määrältä viikkoon. tarkoitit ehkä kaksijakoisella kahdesti kroppa läpi viikossa eli 4 treeniä?

mä ymmärsin että kaveri käy vaan sen kaks kertaa viikossa salilla (?)
jos näin on,niin suosittelisin siirtymään 1-jakoiseen.

en mie oikeesti mistään mitään tiedä,kunhan höpötän

Kirjotin ehkä vähän epäselvästi ! anteeksi.
elikkä nimenomaan tarkotin kaksijakoisella kahdesti kroppa läpi viikossa, eli 4 treeniä. :piis:

Aika paljo oon pakkista lueskellu mut yhtäkkiä juolahti mieleeni etten oo tämmöseen kysymykseen viel törmänny. Yleensä puhutaan et dieetillä tulisi olla enintään -500kcal, että lihaskato saataisiin minimoitua. Mites sitten bulkilla, kuinka paljon tulisi olla plussalla, että saataisiin maksimaalinen hyöty lihaksen kasvuun saamatta kuitenkaan nopeasti tuota pelättyä pelastusrengasta?

Eli mitkä olis hyvät sarja -ja toistomäärät yleisesti, jos haluan sekä voimaa että massaa? Ja miten treeni kannattaisi jakaa ma, ke ja pe päiville, esim. ma: kädet ja jalat ke: keskivartalo ja pe: jotakin?

Eli mitkä olis hyvät sarja -ja toistomäärät yleisesti, jos haluan sekä voimaa että massaa? Ja miten treeni kannattaisi jakaa ma, ke ja pe päiville, esim. ma: kädet ja jalat ke: keskivartalo ja pe: jotakin?

3 kertaa 8-12 toistoa on ok. Kehittää massaa, ja massan kasvaessa lisääntyy myös voimantuotto, sillä lihaksen voimantuotto on suoraan verrannollinen sen poikkipinta-alaan. Katsopa threadia "Aloittelija, treeniohjelma arvosteluun tänne", siellä on aivan kelvollisia ohjelmia. Tai voit vaikka lainata kirjastosta voimaharjoitteluaiheisen kirjan, jossa on aloittelijan ohjelmia. Muita myös syödä ja levätä hyvin.

Itse toki tavoittelen massaa ja voimaa ja pyrin kasvattamaan sarjapainoja 6-8 toiston välillä. Ja kyllä. Itseasiassa toisissa liikkeissä 8-12 on otollisempi.

Niin että en ole varma mikä on ojentajat :)

Onko se siis se rannelihas vai hauslihakset :)

Jos joku vois pistää kuvan

250px-Triceps_brachii.png

http://fi.wikipedia.org/wiki/Ojentaja

Kreatiinista..

Eli huomenna meinasin alottaa 5-päivää kestävän lataus jakson ja kyselisinkin, että mihin juomaan crea olisi paras sekoittaa? Olisiko hyvä heittää Malto6:sta ja maitoa kyytipojaksi? :eek:

Back
Ylös Bottom