Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Mitä hyötyä siitä on kun jotkut tekee esim penkkiä lyhellä liikeradalla, että tanko osuu rintaan ja siitä 20cm ylöspäin ja takas rintaan. tollasta nopeeta sarjaa. ettei vedä tankoa suorille käsille. saman laista juttua olen nähnyt ihmisten tekevän pystypunnerruksessakin.. miksi jengi tekee tollai?

Vaihtelua lihaksille, viisaammat selittäköön tarkemmin. Eli toi on niinku osatoisto.

Olen käyttänyt nyt jonkin aikaa Whey 2 heraa ja maltoa palautusjuomana, mutta mikä on suunnilleen hyvä sekoitussuhde?

Hera 0,5 dl Malto 0,5dl?

Kannattaisiko esim. rankalle jalkapäivälle lisätä hieman maltoa enemmän?

Olen käyttänyt nyt jonkin aikaa Whey 2 heraa ja maltoa palautusjuomana, mutta mikä on suunnilleen hyvä sekoitussuhde?

Hera 0,5 dl Malto 0,5dl?

Heraa kannattaa laittaa laittaa ainaki tuplasti enemmän. Muistaakseni 1dl heraa paina 30g/dl ni sella 1-2dl on hyvä määrä painosta riippuen. Maltoo voit kans laittaa sen desin ainaki.

meikäläisen hera (hera100%) jr fitnesistä ostettu painaa ainaski kansiläpyskän mukaan 3/4dl 33g, joten vedän sitä yleesä vajaa desin reenin jälkee.

Eli käytössä 2-jakoinen ohjelma tyyliin 2on1off 2on2off. Kysyisin että miten aerobiset soutu/juoksu/pyöräilylenkit kannattaa ajoittaa tossa ohjelmassa? Välipäivinä varmaan paras vaihtoehto? Kuinka paljon aerobisen treenin vetäminen vaikuttaa lihaksiston/hermoston palautumiseen salitreeneistä?

Hera 0,5 dl Malto 0,5dl?

Heraa joku 30-50 g koostasi riippuen ja malto sitten vastaavasti esim. 40-80 g. Itse laitan molempia samanverran, mutta minä olenkin minä. ;)

tarkotat varmaankin military Press:iä?eli pystypunnerrusta?

Mikä on jos kreatiini vittuilee ankarasti vastaan kylmään sekoitettuna? Siis se ei vaan ''häviä'' sinne veteen vaan jää pohjalle semmoiseksi kasaksi. Olen nyt pari päivää sekoittanut kreatiinin kuumiin juomiin, Onko tästä haittaa? Tuhoaako kuumos kreatiinin vai voinko turvallisin mielin sekoitella sen ihan minne haluan?

Jos on tämmöinen samperin naru, niin pitääkö ensin hommata vähä massaa (läskiä) toho luitte päälle, ennenkuin alkaa lihakset näkymään?

Vai voiko ne rueta kehittymään ihan tästä perus siimastakin, jos syö tarpeeksi ja terveellisesti?
Jos olet aivan aloittelija ja vielä lihakseton sellainen, voin melkein luvata että jo muutamassa kuukaudessa huomaat eron jos treenaat ja syöt hyvin. Sitä läskiäkin kertyy jonkin verran, mutta kyllä ne lihakset alkaa sieltä alta näkyä.

Mitäs mälliä kannattaa pistää käsiin sormien lähtökohtiin, mutta ei rystysten puolelta vaan toiselta puolelta. Näihin kohtiin on kuukausien aikana tullut känsää ja tällaista ihan kunnolla. Tullut karkeiden tankojen puristelusta salilla liikkeissä siis. Hemmetin ikävän tuntuista, kun kahnaa ja nahka menee jotenkin rullalle asetellessa kättä, että voi saada kunnon otteen ennen sarjaa, etenkin kun on valmiina siinä känsät. Tänään pystysoudussa kevyet painot, en pistänyt lukkoja. Kädet hemmetin paskasti känsien kohdalla ja sieltähän ne lattialle ne painot luisuivat tangosta.

Terse vaan kaikille. Semmosta asiaa kyselisin, että kumpi on lihasmassan kehityksen kannalta tehokkaampaa; tiukka treeni lähellä maksimivastusta (pienet sarjat, "kovat" vastukset) vaiko pienemmällä vastuksella pitempää sarjaa? Tuli tuossa intin aikana alotettua enemmän tai vähemmän käymään salilla ja nyt reservissä on tullut aloitettua sitten ihan säännöllinen käyminen.

Pituutta on se 178cm ja painoa 68...eli melko keppi :jahas: Kovaa treeniä, riittävä ja oikeanlainen ravinto ja kyllä se siitä? Mahtaisiko lisäprotskusta/yleensä lisäravinnosta olla mainittavaa hyötyä?

Terse vaan kaikille. Semmosta asiaa kyselisin, että kumpi on lihasmassan kehityksen kannalta tehokkaampaa; tiukka treeni lähellä maksimivastusta (pienet sarjat, "kovat" vastukset) vaiko pienemmällä vastuksella pitempää sarjaa? Tuli tuossa intin aikana alotettua enemmän tai vähemmän käymään salilla ja nyt reservissä on tullut aloitettua sitten ihan säännöllinen käyminen.

Pituutta on se 178cm ja painoa 68...eli melko keppi :jahas: Kovaa treeniä, riittävä ja oikeanlainen ravinto ja kyllä se siitä? Mahtaisiko lisäprotskusta/yleensä lisäravinnosta olla mainittavaa hyötyä?

kokeilet molempia. eka kuukaus tai kaks toista ja sit toista yhtä pitkä aika. otat mittoja viikottain ylös ja sit vertailet että kumpi potkii paremmin.

lisäravinteista on hyötyä jos et pysty syömään ruoan mukana kaikkia tarvittavia proteiinejä (~120g tai vähän päälle per päivä sun kokoselle)

sopivan kovaa treeniä. se ei hyödytä että lyöt hermoston lukkoon viikossa jollain ultimaattisella treenillä ja sit ihmettelet kun on loppuvuoden tukkonen olo. mutta kyllä sen treenin pitää tuntua lihaksissa joita treenaa!

tärkeintä on maltti. jos ei viikossa kahessa tuloksia rupea tulemaan, ei pidä luovuttaa vaan jatkaa sitkeästi sillä ohjelmalla mitä on tekemässä eikä rupea viikottain vaihtelemaan ohjelmia.

ja aloittelijana kannattaa kerätä enemmän kokemusta siitä mikä treeni potkii ja millä lailla ja hakea sitä pohjaa mistä on hyvä lähteä sit jatkamaan.

Back
Ylös Bottom