Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

sori nyt tulee tosi tyhmä kysymys mutta, jos on ollu kautta aikojen niin kauvan kun muistaa niin lihava niin voiko koskaan tullakkaan sit sellaseks pyykkilauta pojaks tai sillee :D ihan laihaks ja lihaksikkaaks ettei jää mahaa? sillee kalja mahaa tai niin isoa mahaa :D
Voi.

Treenaa kovaa, käy lenkillä ja syö kohtuullisesti (alkuun miinuskaloreilla).. Pyri siihen että sarjapainot kasvaa vaikka paino putoaa. Tee etukäteen ohjelma sekä lenkkeilyyn/aerobiseen liikuntaan että salitreeneihin, ja noudata sitä no matter what. Älä anna periksi makeanhimolle, äläkä keksi itsellesi tekosyitä olla lähtemättä sinne lenkille tai salille. Harrasta liikuntaa monipuolisesti, pelaa futista kaverien kanssa, ui, pyöräile.. Ennen kaikkea pidä hauskaa sen urheilun ja treenaamisen kanssa. Ole määrätietoinen niin lopussa kiitos seisoo. Äläkä välitä siitä vaikka aluks ei tuloksia näkyisikään, muutaman vuoden kuluttua voit olla ylpeä itsestäs ja saavutuksistas ja kavereita kaduttaa ettei ne muuttanut elämänsä suuntaa samalla lailla kuin sinä. Vastoinkäymiset vahvistaa. Eikä tärkeintä ole itse määränpää, vaan se matka.

Voit muuttaa elämäsi jo nyt.. Ota takkisi, laita lenkkarit jalkaan, ja lähde ulos raikkaanviileään räntäsateeseen juoksemaan. Siinä eivät Ostos-TV:n ihmevekottimet tai hokkuspokkus-taikajuomat auta. Nyt on kyse sinusta ja päätöksestäsi. Mitä aiemmin aloitat, sen varmemmin aloitat, ja sen pikemmin olet kunnossa.

Tsemppiä elämäntapamuutokseen! :thumbs:

edit: Keljumus ehti ensin

joo kun oon sitä miettiny tässä kun oon käyny nyt pari kk salilla ja on joo alkanut lihaksetki näkyy tänäänkin salilta tulin heitin paijan pois ja siel oli joku siivooja niin se siivojaki vaa "non nih :P" joku nainen siis :D olin sillee et joo thanks :D herkkuja oon vähentäny mutten oo pystyny siihen et syön vaan xiitti päivinä :S ei onnistu, menee aika karkkia mut paljon vähemmän kun ennen. ja en osaa käyttää tota kalorilaskuria todella vaikea :S vaikka yleensä päättely kykyy on mutta siit en tajunnu kyl mitn :D

sori nyt tulee tosi tyhmä kysymys mutta, jos on ollu kautta aikojen niin kauvan kun muistaa niin lihava niin voiko koskaan tullakkaan sit sellaseks pyykkilauta pojaks tai sillee :D ihan laihaks ja lihaksikkaaks ettei jää mahaa? sillee kalja mahaa tai niin isoa mahaa :D

Jos on koko ikänsä ollut lihava/iso, on myös lihasmassaa enemmän kun luonnostaan laihalla kaverilla. Eli kun dieettaa fiksusti, on alla jo ihan mukavasti lihaakin, ei tarvii lähteä rakentelemaan sieltä 60kg:sta. Muista se, äläkä polta millään järjettömällä dieetillä sitä potentiaalia, mikä siellä laardin alla asuu, vaan rauhassa poltat rasvaa ja pidät lihaksistoa yllä.

Miten suuri merkitys unella on lihas kasvuun??
Tiedän et lihas kasvaa levossa, joten pärjääkö n. 7tunnin unilla??
Omasta mielestä uni määrä riittää ihan hyvin(ei siis väsytä tai mitään..)
Ikää 16v....

ok kiitän tiedosta ;) kahtotaan parin vuoden päästä sit mis kunnos oon :D
No ei siinä paria vuotta mene jos vaan panostat hommaan!

Tässä on jotain, ja hae vaan oma-alotteisesti tolla search-toiminnolla (tuo ylhääl) vaikka hakusanalla "dieetti", "laihdutus" jne. niin eiköhän pian saada ukko kireäksi :whip:
Täältä Voit vaikka laskea peruskulutuksesi ilman liikuntaa ja täällä voit lisätä liikunnat, laskea ruoista tulevat kalorit (huom. annoskoot esim. tonnikalassa) ja laskea näillä tiedoilla itsellesi ruokavalio, joka menisi n. -500kcal ALLE päivän kulutuksesi ja jossa olisi proteiinia vähintään 2g/painokiloa kohden niin se lihasmassakin säästyisi kadolta.

Vaa'alla kannattaa käydä viikon välein ja koittaa saada paino putoamaan 0,5 - 1kg viikossa niin on hyvä tahti.

Tsemppiä dieettiin, jos johonkin niin omaan kehoon ja terveyteen kannattaa nähdä vaivaa!

Mites kun tuntuu että polvet ei kestä tossa prässissä ja hack-kykkyssä...Pitäiskö käyttää tukia tai harhailenko ihan mielessäni vaan...?.? Painot liikkuvat viellä siinä hiuksen verran alle sadassa..

Eli siis yksinkertaisesti, miten saada parannettua coopperin tulosta n. 300m kahden kuukauden kuluessa, tuleeko olemaan hankalaa mikäli lähtötaso on nyt n. 2300m? Miten treenata, miten usein, ja miten pitkissä pätkissä?

Tere kaikille! Vierailin tossa pikku poitsuni kanssa lisäravinneosastolla ja meni tuo tutkiminen lähinnä siihen mitä purkkeja poitsuni kantaa mistäkin hyllystä mulle. Otin sit sellasta hyvännäköstä juomaa kuin Fat burner L-carnitive 3000.Luin tuoteselosteen ja ajattelin kokeilla koska tuotteesta voi olla vaan pelkkää hyötyä kun pullollinen takaa 100% päivän b- ja c-vitamiinilähteet. Syön päivittäin kaksi tablettia monivitamiinia joten en uskaltanut juoda kuin puoli pulloa. Ja ihan uskomaton juoma;oon rampannut nyt koko illan pissalla ja vatsassa missä on se ennenkin mainitsemani lärpäke,siinä kohdassa tuntuu semmonen jännä kuumotus! Voiko oikeesti olla noin tehokas ja onko muilla kokemuksia?
Vetäsin sen puolet pullosta lenkillä ja sen jälkeen tein viel 50 toistoo vatsiksia mun uudella ab trainerilla (jonka nyt sit kävin ostamassa)
Hei muuten jos joku tietää tosta juomasta jotain niin myydäänköhän sitä ihan jokaisessa kaupan ravinneosastolla kun en oo sitä aiemmin nähny ja tänään satuin käymään Ruoholahden Cittarilla ja siel oli sitä,ei vaan viittis aina lähtee Espoosta sinne asti parin pullon takia! Täytyypä vilkasta oisko samantyylistä tuol nettikaupassa myynnissä...:hyper:

Voikos muuten kehon rasvan määrä suurentua ilman ,että paino nousee? Tuntuu vaan et tois takapuoli vähän kasvanut , kun on ruvennu alushousut kiristämään. :D Ja ei siellä mitn lihasta ole..

Itteeni vaivaa sellainen juttu, että käsi on murtunut monta kertaa samasta kohdasta ja on aikas heikko vieläkin. Sitten taas oikea käsi, joka ei ole murtunut on vahva ja jaksaisi hyvin. Esim penkissä rupee ärsyttämään, kun oikea käsi jaksaisi nostaa mutta vasen käsi jää uupumaan.

Eli. Millä tavalla saisin parhaiten tuon vasemmankin käden kehittymään oikean käden tasolle? Voinko esim laittaa joihinkin laitteisiin vasemmalle puolelle vähemmän painoa, kun oikealle? Koska jos teen samoilla painoilla vasemmalla ja oikealla, niin oikeassa ei tunnu yhtään ja jos teen oikean painoilla niin vasen käsi ei jaksa tehdä montaa kertaa.

Toivottavasti tajusitte mitä ajoin takaa :) Kiitos kaikille jotka jaksaa vastailla.

Mulla on ollu nyt sellain pikku probleema et ku vedän torstaisin olkapäät ja ojentajat ja sit perjantaina selän, nii aina perjantaisin selkää treenatessa häiritsee ku on yläselän lihakset ja usein latsitki kipeet. Oon huomannu että yläselän lihakset ja latsit tulee kipeiks takaolkapää vipareista. siks kysynki et kantsisko mun siirtää takaolkapäät perjantaille ku siinä aktivoituu selkäkin niin paljon? On kyl vähän tyhmä kysymys mut menkööt.:lol2:

Fen: voi, keho voi muutella nestetasapainoa, jollo paino muuttuu, ja voit lihoa, jolloin paino nousee takas missä olikin.

jeejoojuu: voimaerot aika yleisiä, voit tehä kovempaa treeniä sillä heikommalla.

t.j.p: siirrä ihmeessä takaolkapäät perjantaille, ne rasittuu muutenki selkätreenis.

siks kysynki et kantsisko mun siirtää takaolkapäät perjantaille ku siinä aktivoituu selkäkin niin paljon? On kyl vähän tyhmä kysymys mut menkööt.:lol2:
Ei mielestäni ollenkaan tyhmä kysymys. Joillekin sopii paremmin tehdä takaolat olkapäiden yhteydessä, joillekin sopii paremmin tehdä selän kanssa. Itse teen mieluiten selän yhteydessä myös.

Fen sanoi:
Voikos muuten kehon rasvan määrä suurentua ilman ,että paino nousee? Tuntuu vaan et tois takapuoli vähän kasvanut , kun on ruvennu alushousut kiristämään.
Jos urheilet säännöllisesti, niin tuo on hyvin epätodennäköistä (rasvan lisääntyminen siis). Voi olla ihan nesteturvotustakin.

Edit. Kiwi^ on sairaan nopee..

valitettavasti muuallaki ku pakkiksel

Ja ihan uskomaton juoma;oon rampannut nyt koko illan pissalla ja vatsassa missä on se ennenkin mainitsemani lärpäke,siinä kohdassa tuntuu semmonen jännä kuumotus! Voiko oikeesti olla noin tehokas ja onko muilla kokemuksia?
Oliko se tätä...?
fatburner_3000.gif

http://www.fatburner.fi/index.htm

Eipä tuossa nyt varsinaisesti muuta ole kuin tuota L-karnitiinia. Senkin tehoa on vähän kyseenalaistettu, mutta sen pitäisi toimia parhaiten kun vetää n. 3000mg jonkin aikaa ennen aerobista suoritusta. Pullossahan siis on 3000mg..

Ja onhan siinä niitä vitamiineja, tuossa ei tarkemmin mainittu määristä (paitsi että 100% päivän suosituksista C -ja B-vitskuja). Kuitenkin L-karnitiini saattaapi aineenvaihduntaa sen verran vilkastuttaa että se vessassakäyntien määrä kasvaa hetkellisesti. Kuumotuksesta taasen veikkaisin että on lähinnä psykosomaattinen oire :)

Älä noita sitten hotki menemään ilman liikuntaa, teho on aika lähellä nollaa. Eli tuskin toimii jos kotona sohvalla suklaan syönnin ohessa vetelee pulloja :) L-karnitiinista löytynee haulla lisää tietoa täältä pakkikselta.

Muistaakseni Prismoissa on ainakin jotain L-karnitiini -juomia, ja varmaan Citymarketit, Euromarketit ja muut isommat kaupat niitä myyvät.

Back
Ylös Bottom