Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

En tiedä kuuluuko tää tänne mutta laitan kummiskin eli olen nytten syönyt tänään 2500c/d ja diettailen ja treenit menee ma ,Ke ,Pe ..Joten olen ajatellut tehdä tyhjään mahaa aamuaerobisen niin pitääkö mun syödä joka päivä toi 2500 vai kannattaako vähentää?Esim kun calorilaskin sanoo että pitäis puntti päivänä syödä enenmmän kuin aamuaerobi päivänä niin en oikee tiedä miten paljon pitäis syödä vaikka ns väli päivinä vaikka sillon veden ne aamulenkit? Kiitos vastauksista.
Syönkö joka päivä 2500c/d vaikka vedän välipäivinä aamulenkin tms??

Minkälaista ohjelmaa suosittelette/käytätte?

onko paras yks jakonen, 2-jakonen vai 3-jakonen, jos käy salilla 3 krt viikossa?

Ja miten jakaisitte sen lihasryhmille?? :david:

Ranskalaisesta punnerruksesta, kumpi on oikeaoppisempi liike, vai onko kyseessä kaksi eri tekniikkaa, jotka vaikuttavat eri tavalla?

Tämä (otsalle) vai tämä (pään taakse)?

Jostain kuitenkin lukenut, että EXRX:n tekniikat kannattaa omaksua sillä varauksella, että ne ei välttämättä ole parhaimmat mahdolliset? :-)

Molempi parempi. Itse teen pääntaakse kun kyynärpäät kipuilee otsalle tehtäessä jostain syystä. Mutta otsalle tehtynä on vähän ehkä puhtaampi ojentajaliike.

Toki noitakin voi vaikka kierrättää.

En tiedä kuuluuko tää tänne mutta laitan kummiskin eli olen nytten syönyt tänään 2500c/d ja diettailen ja treenit menee ma ,Ke ,Pe ..Joten olen ajatellut tehdä tyhjään mahaa aamuaerobisen niin pitääkö mun syödä joka päivä toi 2500 vai kannattaako vähentää?Esim kun calorilaskin sanoo että pitäis puntti päivänä syödä enenmmän kuin aamuaerobi päivänä niin en oikee tiedä miten paljon pitäis syödä vaikka ns väli päivinä vaikka sillon veden ne aamulenkit? Kiitos vastauksista.
Syönkö joka päivä 2500c/d vaikka vedän välipäivinä aamulenkin tms??

mä ainakin syön dietillä suunnilleen saman verran joka päivä,tein aamuaerobista tai en.punttipäivinäkään en ota muuta ylimäärästä kuin palkkarin

Mistä johtuu että nykyään kun teen hauiskääntöä suora- tai mutkatangolla niin sarjan jälkeen kun päästän otteen tangosta irti niin molempiin käsiin alkaa särkemään helvetisti forkkujen kohalle.:curs: Särky on niinku forkun kohalla siinä luussa. Kun teen sarjaa kipua ei tunnu, mutta kun päästän irti tangosta niin kipu on helvetillinen.
Tämä siis kun teen hauiskääntöä seisoalteen. Scotissakin ottaa vähän muttei niin paljoa. Ps. Raudat ei ole isot millä väännän.

Särky on niinku forkun kohalla siinä luussa.

Mulla esiintyy samaa särkyä, joskin hieman erilaisena. Vaan oikeassa kädessä (mahdollisesti saa kyytiä enemmän sulkiksen takia kuin vasen), sekä kipu esiintyy niin sarjaa tehdessä, että vähän voimistuen sen jälkeenkin. Nyt tosin on jo poistunut eikä haitannut edellistä salikertaa.

Oishan se kiva tietää mistä johtuu. Kenties jonkinlainen venähdys?

Kysymys! Lihottaako kaakaojauhe?? :D

Nyt alotin pienen painon pudotuksen (sellaset 5kg tarkotus pudottaa), niin ensisijaisesti jätän turhat sokerit pois, niin tuli mieleen että tarvitseeko kaakaota jättää pois? Meinaan en saa ruisleipää mitenkään muuten alas kun kaakaon avulla :)

Olen "kärsinyt" sellasesta pikku vaivasta ku "elohiiri"(kaikki tietää mitä tarkoitan...lihasta nykii sillee hallittomasti) Kyllä sen kaa elää mut aika rasittavaa ku etureisi nykii taukoomatta muutaman tunnin...
Eli mistä johtuu ???Johtuuko jonkun puutoksesta?

Raksa''Poju''

Wikipediasta

Elohiiri

Elohiiri on lihassäikeiden tahdosta riippumatonta toimintaa, lääketieteellisenä terminä faskikulaatio. Se esiintyy useimmiten lihaksissa, joissa on herkästi suonenvetotaipumus, kramppi, kuten pohkeessa. Silmäluomen seudussa esiintyvä elohiiri huomataan herkimmin. Lihasjänteyteen, kramppitaipumukseen ja elohiiren herkkyyteen vaikuttaa monet seikat. Tärkein on lihaksen väsyminen. Sisälmyshermoston (sympaattinen hermosto) aktivaatio edistää sekä silmäluomen elohiirtä että muiden lihasten faskikulaatiotaipumusta. Jotkut ovat erittäin herkkiä kahvin kofeiinille (samoin tee, kolajuomat). Väsymyksen, krapulan tms. aiheuttama sisälmyshermoston aktivaatio lisää elohiiritaipumusta. Kalium- ja magnesiumionien pitoisuus vaikuttaa sekä kramppitaipumukseen että elohiiren herkkyyteen. Silmän seudun elohiiri on useimmiten ohimenevää, lihaksen venyttely ja hieronta (kuten krampissakin) auttaa. Sen mahdollisia syitä ovat silmien siristelyn aiheuttama lihasväsyvyys (silmälasien virhe, usein väärä tasapainotus tai hajataitteisuuden korjaus). Kaikilla esiintyy käytännössä joka päivä elohiirtä jossain lihaksessa, mutta useimmat eivät niitä huomaa. Ääreishermosairauksissa elohiirtä voi esiintyä mm. lihasten kuihtumiseen liittyen

Archer
Kiitti vastauksesta (vaik meni vähä yli hilseen..)
Ehkä se oli se eilinen reisi päivä...
Mut miten hoitaa??? lepoa,venyttelyä kai ??

Mistä parhaiten tietää, että on aika nostaa painoja? Massapainoilla treenaan, eli noin semmosia 12 toiston sarjoja tulee tehtyä. Lisäksi, mikä olisi järkevä lisäys painoihin kerralla? Riippuen varmaan tietysti liikkeestä, mutta onko mitään järkeä lisätä esimerkiksi penkin sarjapainoja puolella kilolla kerrallaan?

Mistä parhaiten tietää, että on aika nostaa painoja? Massapainoilla treenaan, eli noin semmosia 12 toiston sarjoja tulee tehtyä. Lisäksi, mikä olisi järkevä lisäys painoihin kerralla? Riippuen varmaan tietysti liikkeestä, mutta on mitään järkeä lisätä esimerkiksi penkin sarjapainoja puolella kilolla kerrallaan?

Itse ainakin lisään penkissä painoja vähintään 2,5 kg. Tuntuu näin äkkiseltään, että menee jo pelleilyksi lisätä sarjapainoja vain 0,5 kg kerrallaan. No mutta, kukin tyylillään.

Olen "kärsinyt" sellasesta pikku vaivasta ku "elohiiri"(kaikki tietää mitä tarkoitan...lihasta nykii sillee hallittomasti) Kyllä sen kaa elää mut aika rasittavaa ku etureisi nykii taukoomatta muutaman tunnin...
Eli mistä johtuu ???Johtuuko jonkun puutoksesta?

Tämä threadi vastannee kysymykseesi: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=43959 .Magnesium ainakin auttoi minun tapauksessani...

Varmaa iha iha väärä osio tälle mut osaisko joku vastata et onko lihaskasvu mahdollista ku pelaan säbää ja treenit 5 kertaa viikossa ja päälle vielä b-junnujen treenit ni tulee vielä 2 lisää eli 2 päivänä viikossa 2 treenit ja yhteensä 7. Eli tulee pitkiä syömättömiä jaksoja jopa 5 h eikä painoakaan saa nousemaan ku hikoilee aina kaiken ulos :( salilla väännän 3 jakoisella saman päivän aamuna ku on treenit. Mut osaisko kukaa vastata:hyper: :nolo:

Mistähän johtui muuten tänään aamulla 70min sählyn jälkeen, että tuli ihan helvetin kylmä olo? Siis niin että aloin lähes tärisemään, ihokarvat nousi pystyyn ja olin aivan jäässä?

Vedän koko ajan (tarkoituksella) miinuskaloreita ... (mitat 174/77) ja 1900kcal tavoite joka vuorokausi.. tänä aamuna tankkasin itseni protskuannoksella (whey3) n. tunti ennen peliä. Samaa latausta käytän myös ennen salitreenejä yms, eikä tätä tunnetta ole vielä tullut. Sekoaako aineenvaihdunta hiilareiden puutteen vuoksi vai mistä? Se etten lataa hiilareita aamupalalla kuten suositellaan johtuu siitä, että minun kohdalla se vaan väsyttää eikä auta saamaan treeneistä irti 100% panosta. Protskua kehoon aamulla, niin jo irtoaa paukku!

Jostain syystä mä vaan jaksan juosta ja tehdä kaikkea paljon enemmän kun en ota hiilareita... en tajua :o

Protskua kehoon aamulla, niin jo irtoaa paukku!

Niinpä, kenelläpä ei:jahas: .

Mutta itse asiaan. Voi johtua tuo tärinä ja palelu muustakin kuin miinuskaloreista tai hiilareista. Jos flunssa iskemässä, niin ihan tavallisia oireita ovat.

Mistähän johtui muuten tänään aamulla 70min sählyn jälkeen, että tuli ihan helvetin kylmä olo? Siis niin että aloin lähes tärisemään, ihokarvat nousi pystyyn ja olin aivan jäässä?

Vedän koko ajan (tarkoituksella) miinuskaloreita ... (mitat 174/77) ja 1900kcal tavoite joka vuorokausi.. tänä aamuna tankkasin itseni protskuannoksella (whey3) n. tunti ennen peliä. Samaa latausta käytän myös ennen salitreenejä yms, eikä tätä tunnetta ole vielä tullut. Sekoaako aineenvaihdunta hiilareiden puutteen vuoksi vai mistä? Se etten lataa hiilareita aamupalalla kuten suositellaan johtuu siitä, että minun kohdalla se vaan väsyttää eikä auta saamaan treeneistä irti 100% panosta. Protskua kehoon aamulla, niin jo irtoaa paukku!

Jostain syystä mä vaan jaksan juosta ja tehdä kaikkea paljon enemmän kun en ota hiilareita... en tajua :o

ootko vetäny vettä tarpeeksi?vois nimittäin johtua nestevajauksesta

Back
Ylös Bottom