Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

hmm.. en tiedä kuuluuko tähän mutta mistähän mahtaa johtua se, että kun teen Jalan koukistuksia niin toiseen jalkaan pistää ihan pirusti ja sillä ei kunnolla pysty edes nostamaan..

Siis onko tuo jalka vain jostain syystä tuota toista jalkaa heikompi?

Yazu:

Selailes noita lukittuja puita tuossa aloittelijaosion yläpäässä, siellä on paljon tietoa kaikesta mahdollisesta.

Agseli: Mihin kohtaa jalkaa sattuu, polvitaipeeseen?

Onko (mass2) ja (hera80+malto6) setissä mitä eroa palkkarin kannalta? Oon käsittäny,että mass2 olisi hiilarit ja protskut sekotettuna yhteen. Mutta onko noissa seteissä muita eroja kuin heran ja malton sekoittamisen vaiva :D ? Eli kumpi parempi, vaiko makuasia? :)

alotin tossa just kreaa käyttämään, toistaseks ei oo vielä nestepöhöä tullut tässä 4 päivän aikana. kysymykseni liittyy kreatiinin imeytymiseen, otan joka aamu tyhjään vatsaan 5g kreaa ja 10-15g dextroa. täytyykö nämä ottaa veden kanssa vai kelpaako appelsiinitäysmehu? heikentääkö imeytymistä ?
Kait se vesi olisi optimaalinen vaihtoehto mutta eiköhän tuo appelsiinimehu ihan saman asian aja ja imeytymis erot on varmasti todella pienet. Kokeile ottaa kreatiinia harjoitus päivinä 5-10g ennen salia ja salin jälkeen palautusjuomassa 10g. Lepo päivänä tuo aamulla nauttiminen on öököö. Toimii! :kippis1:

Helou. en millään löytänyt searchilla sitä topicia, missä oli yleisesti tuosta "lisäravinteiden vaarallisuudesta", voisiko joku ystävällinen sielu kaivella sen esiin ja antaa linkkiä? en millään muista oikeita hakusanoja...

Itsellä kun tekee reidenojennuksia niin tulee pientä vihlontaa parin ensimmäisen toiston aikana reisiluuhun. Sen jälkeen on kun ei tuntiskaan. Normaalia?

Onko (mass2) ja (hera80+malto6) setissä mitä eroa palkkarin kannalta? Oon käsittäny,että mass2 olisi hiilarit ja protskut sekotettuna yhteen. Mutta onko noissa seteissä muita eroja kuin heran ja malton sekoittamisen vaiva ? Eli kumpi parempi, vaiko makuasia?
Eipä noilla mitään eroa ole. Palkkareina ihan yhtä hyviä. Itse proteiinin ja hiilarin erikseen lutraamalla säästää huomattavasti.

Pitäisi etsiä kaverelleni saliohjelma, mutta en nyt jaksanut käydä selailee noita threadeja:D Voisiko joku laittaa jonkunlaisen ohjelman salia harrastavalle aloittelijalle? Eli kaverini hakee salilta ihan vain peruskuntoa parantavaa ohjelmaa, 2 tai 3-jakoinen olisi hyvä :rolleyes:

Pitäisi etsiä kaverelleni saliohjelma, mutta en nyt jaksanut käydä selailee noita threadeja:D Voisiko joku laittaa jonkunlaisen ohjelman salia harrastavalle aloittelijalle? Eli kaverini hakee salilta ihan vain peruskuntoa parantavaa ohjelmaa, 2 tai 3-jakoinen olisi hyvä :rolleyes:

Tsekkaappas näistä tärkeistä tuo Treeniohjelma lihaksen kasvatukseen ja ruokavalioesimerkkejä -ketju. Siellä on jokaisesta jaosta esimerkki ja ne sopii ihan tuolleen aloittelijalle.

Mietin sellasta että jos jättäisi vaikka kaikki makeiset syömättä ja söis niitten tilalla jotain hedelmiä, niin lähtisikö makean nälkä pois kokonaan? Mulla on oikeastaan joka päivä hirvee himo ostaa karkkia ja sitten kun ne olen syönyt niin olo on aika bueno. :urjo:

Ja sitten sellanen että riittäisikö aamiaiseksi 2 palaa ruisleipää, puuroa (med maito), mandariini ja kuppi kahvia? 16v olen.

Viä tällänen kysymys, että lasketaanko yleensä esim.Kyykyssä se maximi minkä saat niin tanko plus painot vai pelkät painot?jos tanko lasketaan niin oon ihan tyytyväinen penkki tulokseeni...

aina tanko mukaan

Ok no eipä ollu pena mitkään vaivaset 40kg :D semmonen 50kg+.Ikää on 15v 180cm pitkä ja 82kg painoa ihan tyytyväinen olen.

Btw ekaa kertaa tuli eläessäni penkkiä tehtyä...Viä pitäis saada semmoteet 40 punnerrusta minuuttiin niin vois penkkiin siirtyä.

Heitetään nyt sitten kysymys:
Tässä vedellään voimatreeniä, mutta apuliikkeissä siirtymässä bodailuun, kun se kesä lähenee.
Ajattelin jaksottaa 3:een viikkoon toistojen mukaan, eli näin:
1vko: 4x15
2vko: 5x12-13
3vko: 6x10
Voimailun takia aina tämän jälkeen kevyt viikko, pääliikkeet nopeustreeninä ja avut jotain tyyliin 3x10 2x 15. En näe kuitenkaan niin suurta syytä ruveta laittamaan apuja myös aivan jumppailuksi, vaan pidetään rasitusta yllä, tietty ojentajat, reidet ja olkapäät hieman himmaten.

Nuo kolme viikkoa jätän sen pari toistoa varaa ja teen tämän 2 kertaa peräkkäin eli jaksoksi tulee 2kk jonka jälkeen samalla kaavalla, mutta loppuun asti tehtynä.

Mitenkäs mahtais luonata ja mitä parannettavaa löytyy?

Back
Ylös Bottom